Moto Guzzi
A „boldog” 70 –es években más volt a motoros élet……. Nem roskadoztak az üzletek polcain a színes protektoros ruhák, a kiegészítők! A gyújtást lendkerekes megszakítók vezérelték, az ABS a lábunkban volt, az ASR pedig a gázmarkolatos kezünkben… …. A lámpa a lámpa helyén volt, a benzinkútnál sem kellett keresgélni a betöltő nyílást, mert a tank a tank helyén, a motor a motor helyén volt, az ülések ülhetőek voltak, de persze a 100 lóerő már a lélektani csúcsnak számított. De lám-lám, micsudi gyönyörű motorok születtek mégis akkoriban. Nem véletlen, hogy manapság is reneszánszát éli az ebből az időkből plagizált csodaszép retro motorok imádata. Belénk bizseregnek annak a kornak a benzingőzös emlékei, az útszéli bütykölések, a gyújtásállítások. Mégis, ha ránézünk a Moto Guzzi V7 Racer csillogó vonalaira, csak a szép emlékek jutnak eszünkbe. A hetvenes évek versenymotorjának emléke, nosztalgikus külseje, a kormány feletti, és a hátsó ülésnél elhelyezett rajtszámtartója az akkori pályagépeket idézi.
|
Moto Guzzi V7 Racer képek
Ez a gép ma már inkább a Cafe Racer kategóriába sorolható, ami megjeleníti a városi vagány sportosságot is. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy valódi élménymotorral van dolgunk. Vörösre fényezett váza messziről ragyog a napfényben, kiemelve a Guzzi csupaszon is kecses formáját. Minden apró részletre ügyeltek az olaszok. A Moto Guzzi feliratok még a felniken is piroslanak, de a mívesen hímzett ülése, az egyedi díszcsavarok, a váltó- és fékrudazat rendszer kidolgozása, a karcsún elvezetett dupla kipufogója szemet gyönyörködtetővé teszik az egész gépezetet. Ettől még nem egy kirakat motor, nem a vitrinbe való, hiszen valódi katarzis ráülni, beindítani, és aztán végig „tépni” vele a városon. Igen…., már a beindításnál az önindító hangja is egy kisebb hangszerszóló, de mikor életre kél a szimmetrikusan elvezettet dupla kipufogója által a hagyományosan keresztbe fordított V2 motorja, kész szimfóniát dörmög nekünk a két henger!!! Nem bambulhatunk és nem kell fülelnünk, hogy jár-e a motor? Alapjáraton állandó a visszajelzés…, izeg-mozog…, hörög.., remeg, gázadásra a hosszan futó főtengely és a lendtömegeinek pörgettyűs hatása mozgatják az egész gépet. Mint egy türelmetlen izgága telivér úgy él alattunk. Nem mindenki tudja megzabolázni a táltosokat, és a Guzzit is sokan nem szeretik ezen reakciói miatt! De van, aki meg pont ezért szeret belé. Minden porcikájában érezzük, hogy jár alattunk, ahogy pöfög, dohog, mint a pályagépek…, mit mondjak.., engem is pont ez varázsolt el. No azért ne higgyük, hogy menet közben önállósodni fog. Ha elindulunk, a Guzzi elemében van, és avatott kezekben illedelmesen szófogadóan viselkedik, kisimulnak ráncai. 18 colos első kereke a sportosra hangolt rugózás ellenére is alig veszi észre a kátyúkat, útredőket. Kifogástalan az úttartása, jól dől az ívekre, és az üléspozíciónk is azt az érzést hozza, mintha belefeküdnénk a kanyarokba. Olyan, mintha a lábaink helyett kerekek nőnek, testünk egybeforr a Guzzival, és csak repít……… A finom rezgések csak emlékeztetnek , hogy nem akármilyen gépen ülünk, ez egy kemény paripa, egy Moto Guzzi dübörög alattunk. Motorja V ketteshez hűen hihetetlen nyomatékos, alapjáratról nagy erővel szaggat, egészen a hétezres leszabályzásig. Az elektronikai korlátot még sportos menetnél sem vesszük észre, már jóval kisebb fordulatnál vágyakozunk a 6 fokozatú váltó kapcsolására, hogy újra és újra érezzük a 3,600 fordulat maximális 54.7 nyomatékát. Alaposan meg is viccelt a gépezet, jóval többre saccoltam erejét, mint amit valójában az adatok írnak ( 49 LE 35.5 KW ). És ez a Guzzi érdeme, kis fordulaton hatalmas nyomatékával nagyobb erő érzetét kelti. Futóműve kifogástalan, extrém gázadások kellenek ahhoz, hogy a sokat emlegetett kardán reakciók, mozgások kibillentsék menet közben. Hiszen még sportos motorozás közben sem szokásunk bő gázt adni a kanyarokban, ilyet csak a tesztelő tehet, amikor tényleg ki akarja csikarni a fránya hibákat, és amikor nincs forgalom. Elégedetten konstatáltam, bizony semmi durvaság nem jelentkezett, a finomnak nem mondható gázrángatásaimra, csak a kipörgésgátló ASR elektronika lágy szabályzása figyelmeztettet. ÓÓÓÓÓÓ, és milyen finoman avatkozott be, a kerék túlpörgését elhárítva épp a felesleges erőt vette el az elektronika, teljesen egy pillanatra sem szabályozott le. Így a reakciója sokkal gyorsabbnak tűnik, és főleg a kanyarban kevésbé volt zavaró, mert nem idézett elő motorféket. Ha már az elektronikus szabályzóknál tartunk….., az ABS is kifogástalanul végzi munkáját. Működése közben neki is az átlagosnál gyorsabb a szabályzása, és finomabb az úgynevezett redőzéses érzés.
Mondhatom bátran, nem találtam kivetnivalót a Guzzi V7 Racerében, sőt elvarázsolt a nyergében.
Összegezve: A Moto Guzzi V7 Racer egy valódi egyéniség! Igazán temperamentumos, kemény táltos nyergében ülhetünk rajta, és mégis engedelmes, elemében van az úton, és valódi élménymotorozást nyújt a kategória szerelmeseinek. Első motornak azért kemény, de haladóknak már jól kezelhető, valódi motoros élményt ad!
Aki egyszer megszereti egyéniségét, lélegző hörgő lüktetését, nem is akar más gépre ülni! Köszönjjük a Moto Guzzi képviseletének, hogy kipróbálhattuk.
Listaára: 3.199.900+ regadó/ Akciósan: 2.999.900+regadó
Moto Guzzi V7 Racer adatai:
Motor
|
Kéthengeres V motor, 4 ütemű, 2 szelepes
|
Hengerűrtartalom
|
744 cm3
|
Furat / löket
|
80/74 mm
|
Maximális teljesítmény
|
35,5 kW (48,8 LE) 6,800/min
|
Maximális forgatónyomaték
|
54,7 Nm 3,600/min
|
Üzemanyag-ellátás
|
Üzemanyag befecskendezéses
|
Indítórendszer
|
Elektromos önindító
|
Olajozás
|
Nedves karteres
|
Sebességváltó
|
5 fokozatú
|
Fék elöl
|
Úszóágyazású szimpla tárcsafék 320 mm ø
|
Fék hátul
|
Tárcsafék 260 mm ø
|
Gumiabroncs első
|
100/98-18”
|
Gumiabroncs hátsó
|
130/80-17”
|
Hossz / szélesség
|
2185/800 mm
|
Ülésmagasság
|
805 mm
|
Tengelytávolság
|
1449 mm
|
Tanktérfogat
|
17 liter
|
Üzemanyag fogyasztás, saját mérés: 4.3-4,8 liter / 100 km.
Moto Guzzi V7 Racer képek
|