motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Yamaha XSR900 / naked

Yamaha XSR 900

Bámulatos, hol tart ma már tudomány…….! No, nem akarunk birkavesével földrengést megelőzni, mint kedvenc filmünkben, inkább azon ámuldozunk, hogy a mai motorok mennyire jók! Nehéz rajtuk hibát találni, hiszen a gyártás, a technika, és a sok tapasztalat már hihetetlen jó minőséget eredményez! A 80-as években egy 60-70 lóerős 750 köbcentis gép már nagynak számított, és hozta a 220 kiló körüli súlyát. Manapság a Yamahától „pille” könnyű 900-as készül 115 lóerős sportteljesítménnyel.

Yamaha XSR900 képek!

Azért egy minden fordulatszám tartományban jól működő, nagy teljesítményű erőforrás kifejlesztését még ma is évekig tartó tervezési munka előz meg. A Yamaha az NT-09-be megalkotta ezt a remek 3 hengeres 115 lóerős erőgépet, ami jól bevált. És ha már ennyire jól sikerült, akkor miért ne dobogjon ez a szív más stílusú, de hasonló karakterű gépben is. Adva volt egy sikeres és divatos XJR sorozat, és megérkezett a kistestvér, az XSR 900-as. Az XSR 900-as nem a nagytestvér árnyéka, inkább a társának mondható. Hiszen egy könnyű Caferacer, az alumínium vázának köszönhetően teletankolva is csak 195 kiló, de a 115 lóerős motorja nagyon sportos és dinamikus járművet alkot.  Kis súlya és nagy ereje jól kezelhető élménymotorrá teszi. Városban, száguldásban, és vagánykodásban is nagyon otthon van. Jól is jön rajta a teljesítményállítási lehetőség. Az „A”  üzemmódban HÚÚÚÚÚÚÚÚ, na itt a legérzékenyebb. Már kisebb gáz mozdulatokra is vehemensen reagál, nagyon karakteres és vad, még kettes fokozatban is emelgeti az elejét, erős fékezésnél előre dőlve meg a hátulját. És ha egyszerre nagy gázt adunk és durván fékezünk, logikailag mindkét kerék a levegőben. -J) Persze ez csak tréfa a légiességét éreztetvén, de az XSR adta katarzis az komoly! Aki tudja kezelni, erőlködés nélkül könnyedén játszadozhat vele, ……természetesen nem a forgalomban!! Visszatérve a teljesítményállításra, a „B” fokozatban kissé konszolidáltabb a gép, lustábbak a gázreakciók, konszolidáltabb a teljesítmény, és  van egy harmadik fokozatunk is, ami nem annyira agresszív, de mégis kellemesen dinamikus, a gázfröccsök is mennek a visszaváltásnál. Ajánlatos ezt használni addig, amíg kicsit megszokjuk a frissen vásárolt XSR900-sunkat, de városban is kényelmesebb a „B” fokozattal közlekedni. Ugyanez a helyzet a kipörgés gátlóval: ASR érzékenysége is állítható két fokozatban, és a harmadik fokozat a kikapcsolója. Tehát ha élvezni akarjuk az XSR erejét, és némi futófelületet is áldozunk a gumiból, akkor van lehetőségünk, hogy az elektronika ne avatkozzon be. Könnyedsége minden helyzetben előnyössé teszi. Jól manőverezhető, szűk fordulásoknál, leparkolásnál, garázsba tolásnál lazán kezelhető. Kész kanyarzsonglőr, de egyenesben is kiváló úttartás, felfüggesztései egyszerűen személyre állíthatók. Nagy ereje és fürgesége mellet mégis tud konszolidáltan is viselkedni hisz az alsó fordulatszám tartományokban sem fulladozik. Igazi finom hangszer, ahogy ez a Yamahától elvárható. Rezgései alig érezhetők, csak nagyobb fordulaton kezd kicsit bizseregni. Háromezres fordulat alatt finoman húz, majd egyre jobban begerjednek a pacik, 7-8 ezer körül rátesz és vadul beindul. 11 ezres fordulatig kapaszkodni kell, majd ott avatkozik be az elektronika, véget vetve a pörgetős orgiának, megkímélve ezzel az erőművünket. Persze nincs szükség ilyen fordulatokra, nagyon sportosan lehet közlekedni  8-9 ezer körüli váltásokkal is. Váltója mind a 6 fokozatnál precízen, hangtalanul végzi a dolgát. Üléspozíciója kényelmesen, lazán sportos, hosszabb úton is kellemes. A motorblokk alá helyezett turcsi kipufogó alapjáraton, illetve kis fordulaton kellemesen, durmolósan muzsikál. Ezt is az NT9– től örökölte. Erőteljes hangorkánra annyira ne számítsunk, de a magasabb fordulatszám tartományoknál be indul azért egy kis dobhártya rezegtetés, de akkor már a kapaszkodással kell foglalkoznunk…….. A külcsin is említést érdemel. A műszerfalunk egyetlen óraegységben kapott helyett, mutatós darab, és ötletesen vagy 15 féle információt tartalmaz, mégis jól áttekinthető. Fehér fénye ragyogóan látható nappal, éjjel azonban kissé a vezető arcába vakít. Egy fényerőállítás jól jönne, és elbírtam volna viselni, ha kényelmesen egy kormánykapcsolóról lehetne váltogatni a funkciókat!

Yamaha XSR900 képek!

Dicséretesen már egyre természetesebb a mai mociknál, hogy első villájuk fordított teleszkópos. XSR-ünk is ilyet kapott, amit aranyra eloxált színe jól kiemel a matt fekete motorblokk előtt! És persze stabillá teszi az egész gépezetet, a vázkonstrukcióval együtt. Ha szemünk tovább vándorol, mindenhol prémium minőségű dizájn elemeket találunk. A lámpatartón, a hűtő oldalán, az ülés alatt is díszítő elemek dobják fel. A csavarjai is ékesen csillognak a matt fekete blokkon. A lábtartók a fékpedálon is kellemesen mívesek, de az egész gép kidolgozása, a csepp tankja, karcsú ülése mindenhol illeszkedik a kissé bobberes cafe racer stílushoz. A hátsó,- természetesen - ledes lámpa külön is említést érdemel, szó szerint kiemelkedően kihívó, szemgyönyörködtetően különleges.

Ülésünk a hátsókerék feletti zárral egy mozdulattal levehető! Alatta kaptunk egy kis kesztyűtartót és egy gyors szerszámkészletet. No………. nem mintha a Yamahát sűrűn kéne szerelgetni az út mentén, de jól jöhet lerobbant motoros társunk segítségénél!)))))

 Összegezzve: A Yamaha XSR900 egy jól sikerült Niked bike. Motorja kellemes, lágy járása, duruzsolós hangja ellenére igen erős és agilis. Alumínium váza, fordított első teleszkópja igen merev, és könnyűvé teszi az egész gépet és csábít a vagánykodásra, az élménymotorozásra.

Yamaha XSR900 Képek! 

Yamaha XSR900 adatai:

Motor típusa

3 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes

Lökettérfogat

847 cm³

   

Kompresszióviszony

11,5 : 1

Maximális teljesítmény

84,6 kW (115LE) @ 10 000 rpm

Maximális nyomaték

87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm

   
   

Karburátor

Üzemanyag-befecskendezés

Gyújtás

TCI

Indítás

Elektromos

Váltó

Állandó áttételű, 6 sebességes

Kihajtás

Láncos

Fogyasztása

5,2 l/100km

   

Alváz

Váz

Gyémánt

Első felfüggesztés

Teleszkópvillák

Első rugóút

137 mm

Villaszög

25º

Utánfutás

103 mm

Hátsó felfüggesztés

Lengőkaros, (karos felfüggesztés)

Hátsó rugóút

130 mm

Első fék

Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 298 mm

Hátsó fék

Hidraulikus tárcsafék, Ø 245 mm

Első gumi

120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)

Hátsó gumi

180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)

 

Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal)

195 kg

Üzemanyagtank kapacitása

14 L

 Yamaha XSR900 képek!

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

-

 

 
Rendezvények
 
Óra
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre