Honda CB500F
A motoros berkekben ki ne ismerné a Honda CB sorozatát, régóta nagy siker. Születtek már ide jó teljesítményű sportos motorok, túra és dinamikus utcai klasszikus gépek is, szinte minden méretkategóriában. Nem véletlen, hogy a kor követelményihez igazítva állandóan újraszületnek ezek a jól sikerült motorok.
Honda CB500F képek!
Most éppen a CB 500 kapott új köntöst, és műszaki frissítést. Kétségtelen, hogy tetszetős már első látásra is, markáns vonalvezetése, hullámos peremű féktárcsái, és hagyományos háromszínű Honda fényezése garantálja sikerét a középkategóriában. Kéthengeres, vízhűtéses soros motorja az elődei díszbordázatával ellentétben letisztult sima vonalakkal vonzza a tank alá tévedt tekinteteket. Teljesítménye 48 Le ( 35 Kw) 8500 fordulatnál mentes a brutális kitörésektől, egyenletes, jól kezelhető és még pont belefér az A2-es vezetői kategóriába. Nyomatéka 7000-es fordulatnál éri el a 43 Nm-es csúcsot, de már 3500 fordulattól nagyon jól húz, egészen míg az elektronika 10.000-es fordulatszámnál megálljt nem parancsol. Tehát elég széles fordulatszám tartományban használható teljesítményt ad, ami a 6 fokozatú váltón jó áttétel beosztásával kellemes és kényelmes, dinamikus közlekedést garantál, valamint 3,4 liter/100 km körüli takarékos átlagfogyasztást. Végsebessége nálam 175 volt, ahol azért a szélvédelem nélkül már kapaszkodni kell. De a motor jó indulatú még itt is. Kipufogója a kategória feletti termetes mérettel tetszetősen felhúzva emeli az ötszázas külcsínét.
|
Honda CB500F képek!
Hangja kellemesen durmolós, a motor járása mentes a nagyobb rezgésektől. Szinte minden fordulaton nagyon finom, váltója is precízen, halk kattanásokkal kapcsolható, valódi kis műszer, és ez az egész motorra elmondható. Hagyományos első villát kapott, és egy merev acél hídvázat, ahol a motorblokk felfüggesztve teherviselő elem is. Kanyar és egyenes futására semmi kifogás nem lehet. Súlya 190 kiló, mondjuk alig érezni, főleg menet közben, de azért lehetne könnyebb is. Hiszen jóval nagyobb mocik is vannak ilyen súllyal. Menetkényelmét szolgálja, hogy első hátsó rugó előfeszítése több fokozatban is állítható. Műszerfala digitális, minden fontos infó ott van, fordulatszámmérő, sebességmérő, napi számlálók, üzemanyag mennyiség jelző, időmérő óra. Éjszaka kellemes kék fénnyel jól áttekinthető, nappal azonban a szép napsütéses motoros idő legtöbbször elsötétíti, vagy éppen magunkat látjuk tükröződni benne. El kéne erősebb fény nappalra, és tükröződés mentesere döntött burkolat. Jaj, és majd elfelejtettem, itt a fantasztikus műszaki csoda!
|
CB500F képek!
Első lámpája már teljesen LED-es. Egészen keskeny csíkban világít három nagy fényerejű LED-del. Ha felkapcsoljuk az országúti fényt, akkor a lámpatest alsó részén még három LED fényerejét kapjuk. Nappal igen látványos, sötétedéskor meg jól bevilágító kontrasztos kellemes hideg fényt kapunk. Aki pedig szeretné ugyenzt a mocit sportos idomokkal, az választhatja a CBR500R változatot.
Összegezve: A Honda CB500 egy nagyon kellemes, finomra hangolt jól motorozható gépezet. Teljesítménye két személlyel hosszabb utakra is bőven elegendő. Külleme, technikai részletei követik a divatot, a modern követelményeket. Ideális választás már haladó kezdőknek, hölgyeknek.
Ára: 1.870.000-
Fontos: A hasonló felépítésű niked bike mocik a rövid tengelytávjuknak és súly elosztásuknak köszönhetően hajlamosak az első fék erős használatakor megemelni a hátsó kereküket. Bár az ABS ilyenkor elenged egy pillanatra, és így hárítja az orra bukásunkat, de a fékút megnövekedik, és kellemetlenül meglephet minket, ha nem ismerjük! Legyünk ennek tudatában, gyakoroljunk forgalommentes helyen, ismerjük meg gépünk tulajdonságait, és akkor élvezhetjük ezt a jelenséget is. Vészfékezésnél pedig a motorozás aranyszabálya szerint használjuk a hátsó féket is szinkronban. Ez nem a motorok hibája, ez a kategória ilyen, és lehet élvezni, ha tudjuk kezelni!
|
|
Hengerűrtartalom(cm3)
|
471
|
Kompresszióviszony
|
10,7:1
|
|
|
Motortípus
|
Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres
|
Gyújtás
|
Számítógép-vezérlésű, digitális tranzisztoros, elektronikus rásegítéssel
|
Teljesítmény
|
35 kW (48 LE) @ 8500 1/min
|
Forgatónyomaték
|
43 Nm @ 7000 1/min
|
Indítás
|
Önindító
|
Váz és futómű
Első fék
|
Ø 320 mm hullámos peremű tárcsa kétdugattyús féknyereggel
|
Hátsó fék
|
Ø 240 mm hullámos peremű tárcsa egydugattyús féknyereggel
|
Első felfüggesztés
|
Hagyományos teleszkópvilla, 41 mm átmérőjű csúszószárakkal, állítható rugó-előfeszítéssel
|
Hátsó felfüggesztés
|
Hagyományos teleszkópvilla, 9 fokozatban állítható rugó-előfeszítéssel és acél, zártszelvény lengőkarral
|
Első gumi
|
120/70 - ZR17M/C (58W)
|
Hátsó gumi
|
160/60 - ZR17M/C (69W)
|
|
|
|
|
Méretek (H×Sz×M) (mm)
|
2080 x 790 x 1060
|
Alváztípus
|
Acél hídváz
|
Üzemanyag fogyasztás
|
3,39 l/100 km
|
Üzemanyagtank kapacitás (liter)
|
16.7
|
Szabadmagasság (mm)
|
160
|
Menetkész tömeg (kg)
|
190
|
Ülésmagasság (mm)
|
785
|
Utánfutás (mm)
|
102 mm
|
Tengelytáv (mm)
|
1410
|
Honda CB500F képek!
|