motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Suzuki V-Strom1000 / túra enduró

Suzuki V-SROM1000

Ha szakácskönyvet írnék, így kezdeném: Végy egy nagy fazék erőt, tégy bele két púpozott bögre nyomatékot és gyorsaságot, majd fűszerezd meg alaposan kényelemmel, egy kis szépséggel, a tetejére hintsél rá jó kezelhetőséget, majd az egészet alaposan keverd össze, és máris kész a V-STROM ezres. Hát nagyjából így főzhették ki nekünk ezt a remek mocit a Suzuki mérnökei.

Suzuki V-Strom1000 képek.

Tudom, a szépség relatív, de aki szereti az endurókat, az biztosan nem fog vitázni, a V-strom igenis szép, aranyra eloxált fordított első teleszkópja csillog a napon, motorblokkja olyan robosztusan tömör, mint amit nyújtani is tud. Ha meg jobban rácsodálkozunk a részleteire, az első idomokban megtalálni legendás elődjének, a DR BIG 800-asnak dizájnelemeit, és az azóta is hódító divatteremtő csőrét. Az ereje meg teljesen nyilvánvaló, persze nem ám a levegőbe beszélek, nyilatkozzanak a számok is: 100 lóerő 8000 fordulatnál és bődületes 103 NM nyomaték 4000 fordulatnál, mindez 228 kilós súlyhoz. No de amíg nem vagyunk elég gyakorlottak, addig mindezt az erőt segít kordában tartani az ASR kipörgés gátló elektronika. Két fokozatban tudjuk állítani, hogy gázrángatásunkra mennyire emelheti meg az első kerekét, mennyire koptathatja a hátsó guminkat, aztán ha kikapcsoljuk, Vaohhhhhhh……….akkor kapaszkodnunk kell ám keményen, mert csak a kezünk foghatja vissza a felszabaduló 100 pacis ménesünket, és tarthatja az úton első kerekünket. Nem is vitás, ezekkel az adottságokkal bárhol hű társunk lehet.

Suzuki V-Strom1000 képek.

Hisz egy endurónak mindenhol meg kell állnia a helyét. Mondjuk nem voltunk egymásnak ismeretlenek, hiszen már találkoztunk Június másodikán, a Suzuki által rendezett tesztnapon, a Zsámbéki tesztpályán. Talán nem is véletlen, épp a születésnapomra esett ez a remek rendezvény, igazán szép ajándék nap volt, köszönöm is a meghívást, és a V-Strommal már akkor meg barátkoztunk. Alig vártam, hogy elvihessem a sok jó moci közül.

Ott is bizonyított, kezelhetőségével, kényelmével, erőteljes dinamikájával. Persze más a forgalomban, tehát itt az alkalom, irány a város. Ránézésre robosztus a felépítése, de a hosszanti V motor mégsem szélesíti nagyon. Így könnyen elfér az autósorok közt, parkolásnál sem foglal sok helyet. Jó kezelhetősége, alacsonyan elhelyezett súlypontja előny a városi forgalomban is. Majd ha meguntuk a házak dzsungelét, ráhajtunk az autópályára. Nyilván ez sem jelenthet gondot, szélvédőnket menet közben is kényelmesen előre tolva elhelyezkedünk, és gáz! 160-170 es tempónál is lazán feszenghetünk trónusán, nem tépi a szél a mellünket. Hangja kellemesen dübörgős, a környezetvédelmi előírások korlátai közé szorítva. legalább a sok kilométeren át nem okoz halláskárosodást. De azért van benne tekintély. Miután az aszfaltcsíkot is meguntuk, elfordultunk a zalai dombok felé. Magas üléséből körbe csodálhatjuk a tájat, a panorámát, miközben szinte rátapad az útra, és magától veszi az ideális íveken a kanyarokat. Sehol egy úthiba, sehol egy kátyú, gondolhatnánk, hiszen a V-Strom endurósan nagy rugóútjai, jól hangolt futóműve minden ilyesmitől megkímélnek minket egy kellemes ringatással. Az utasnak sem lehet semmi panasza. Természetesen az emelkedőket észre sem veszi. Hat fokozatú váltója remekül osztja el erejét, mondjuk váltani is alig kell, mert nyomatékosan már 2000 fordulaton is brutál erővel lendül előre, egészen a 9 ezres le szabályzásig. A lejtőkön meg dupla első tárcsafékrendszerünk gondoskodik a lassításról ABS rendszerrel alapban szerelve.

Suzuki V-Strom1000 képek.

Mint egy igazi jó barát, mindenhol hű társunk, figyeli gondolatainkat, és azonnal jóindulatúan reagál minden gázadásra, minden mozdulatunkra. A terepezéssel azért óvatosan, alul sérülékeny a kipufogó rendszer és a katalizátor, nem ajánlatos felültetni egy buckára, de a kőfelverődések sem igazán ajánlatosak.

Suzuki V-Strom1000 képek. 

Mondjuk egy túra enduró nem is annyira terepes, de azért gondoltak erre is a Suzukinál, és most egy akciós csomaghoz kapunk is Adventura felszerelést a kalandokhoz. Kartervédőt, bukócsövet, középállványt, + opcióként hatalmas gyári túradobozokat. Műszerfalunk szinte függőlegesen magasodik elénk, csodásan áttekinthető. Alig kell levennünk a tekintetünk az útról. Analóg fordulatszámmérőnk és két digitális kijelzőnk van. Bennük minden info ami fontos: Fordulatszámmérő, kilométeróra, napi számlálók, üzemanyagszint jelző, ASR visszajelzése, hűtővíz hőmérséklet, idő óra, hőmérő, és ha már elfelejtettük hova váltottunk, a fokozatokat is kiírja nekünk. Kaptunk még egy szivargyújtó csatlakozót is, ami túrázáskor jól jöhet.

Suzuki V-Strom1000 képek.

Összegezve: A Suzuki V-Strom Igazi társunk, jó barátunk a kalandozásokhoz, messzi tájakhoz. Nem okozhat senkinek csalódást. Egy nyomatékos erős, és hosszú úton is nagyon kényelmes túraenduró. Ráadásul takarékos is, átlagos tempónál 4.7 – 5 liter a fogyasztása. A V Strom többet kapott egy ráncfelvarrásnál, és nagyon jól sikeredett!

 

Motor típusa

4 ütemű, vízhűtéses, DOHC, kéthengeres 90 fokos V-elrendezésű

Furat x Löket

100,0 x 66,0 mm

Hengerűrtartalom

1037 köbcentiméter

Teljesítmény (LE/ford. percenként)

100/8000

Nyomaték (Nm/ford. percenként)

103/4000

Sűrítési arány

11.3:1

Keverékképzés

benzin befecskendezéses

Olajmennyiség

3,5 liter

Indító rendszer

Elektromos

Erőátvitel

6 sebességes mechanikus

Primer áttétel

1,838

Végáttétel

2,411

Váz típusa

alumínium hídváz

Villaszög / utánfutás

25 fok 30 perc / 109 mm

Felfüggesztés elöl

43 mm-es KYB, teljesen állítható teleszkópok, rugóút: 160 mm

Felfüggesztés hátul

központi rugóstag, előfeszítésben állítható

Kerékabroncs elöl

19M/C x MT2,5 colos, tízküllős, öntött alumínium-ötvözet

Kerékabroncs hátul

17M/C x MT4.0 colos, tízküllős, öntött alumínium-ötvözet

Fékek elöl

310 mm átmérőjű dupla tárcsafék, négydugattyús, monoblock nyergek (TOKICO)

Fékek hátul

260 mm átmérőjű tárcsafék, egydugattyús, úszó nyereg (NISSIN)

Gumiabroncs elöl

110/80 19"

Gumiabroncs hátul

150/70 17"

Üzemanyagtank

20 liter

Hosszúság

2285 mm

Szélesség

865 mm

Magasság

1410 mm

Tengelytáv

1555 mm

Szabad magasság

165 mm

Ülés magasság

n.a.

Menetkész súly

228 kg

Üzemanyag fogyasztás (WMTC)

4.78 l/100km

Az alapfelszereltség részei:

- ABS (blokkolásgátló)

- TC (kipörgés gátló), 3 fokozatban állítható

- 12V-os csatlakozó aljzat

 

Suzuki V-Strom képek.

Suzuki V-Strom képek.

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2018. Április
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

 

 
Rendezvények
 
Óra