Suzuki Burgman 650 Executive
A Burgnan els rnzsre is tekintlyes nagy robog. Hatalmas lmpi, idomai, risi tengelytvja ert sugroz, melyet altmaszt teljestmnye, felszereltsge is. Az extrival meg egyenesen kprztat! Mris sorolom: elektromosan llthat szlvd, elektromosan behajthat tkrk, lsfts, mg az utasnak is, valamint tbb fokozat markolatfts, httmlk, zrhat kesztytart, szivargyjts csatlakoz, Power teljestmnykapcsol, vlaszthat automata vagy manulisan lptethet zemmd, elakads jelz. Olyan kapcsolegysget kapunk a kormnyra, amitl minden kty-kedvelnek elll a llegzete!
Tovbb van mg: ABS blokkolsgtl, zrhat kesztytart, kisebb trol rekeszek, ls alatti bls csomagtart kt sisaknak s a kutyus is knyelmesen elfr benne,… de csak ha lb alatt van a fotzskor!!
Ja…, majd elfelejtettem, a csomagtarthoz automatikusan bekapcsol vilgtst is kapunk, s felnyitskor kis teleszkp tartja lsnket, ami kicsit engedhetn azt magasabbra nylni! Mszerfala lttn is ttva marad az ember szja. A tetszets hagyomnyos kerek sebessg jelz s fordulatszmmr rk kt oldalrl szimetrikusan lelik krbe a digitlis kijelzt. s ott aztn minden van, mi szem szjnak ingere: idmr ra, hmrsklet kijelzs, zemanyagszint jelz, napi szmll, manulis mdban fokozatok jelzse, power zem visszajelzs.
 |
Ha csak ennyit emltnk a Burgmanrl, mr akkor is hledezhetnk, de nzzk a gurulst! Miutn meg volt az ismerkeds, akkor induljunk. Nylks szies idben mris nekilendlnk a napi teendinknek. Brmennyire is jobban szeretem a motorokat a robogknl, ebben a nedves hvs idben azt kell mondjam, egy ilyen jl felszerelt Burgman a legjobb vlaszts a gyors kzlekedsre, a gond nlkli ingyenes parkolsra. Nagy szlvdje temps haladsnl is kivl vdelmet nyjt az es s a fuvallatok ellen, s ftsei kellemesen melengetik tagjaimat. A kormnykapcsolrl knyelmesen tudjuk szablyozni a szlvdnk magassgt. Az n langalta alkatomnak a szlvd fels llspontja a ltterembe esett, ami kicsit zavar volt. De annyira jl eltalltk a formjt, hogy lejjebb lltva is knyelmesen elterelte a menetszelet. A sisakomon sem reztem vibrcit a szltl. Az risi els idom a lbtrepniknek is remek vdelmet nyjt, amik a kormnyoszlop fel es rszen ferdn, egszen hosszan nylnak, fergeteges chopperes rzs komforttal. Es felverdsrl sz sem eshet. lsei szinte egy fotel knyelmt nyjtjk, hossz tvon sincs zsibbads, s a ftst bekapcsolva finoman melegti lepnket, keznket. Utasunk szintn fotelban rezheti magt a neki jut hatalmas lsfelleten. Oda is jut a ftsbl, nehogy mgnk l hlgyek felfzzanak! Hossz tengelytvjnak ksznheten egyenes tartsa szinte snen vezeti az ton. 170 kilomteres tempnl ellenszlben is alig ingadozott. Itt mr nem volt vgsebessg prba, de 170-nl mg volt rendesen gz. A kanyarvtele viszont mr kiss kritizlhat. Els utamon nagyon sodrdott . Gyorsan kerknyoms ellenrzs, felfjtam 2.4 brra, s mindjrt nagysgrendnyit lvezetesebb lett a kanyartechnika! De egy kicsit gy is tolja az elejt. Teljestmnyre nincs panasz, 62 ler a hattvenesek kzt is remek teljestmny. ll helyzetbl 7 msodperc alatt szzon van, s ha rtesszk a „power” fokozatot, na akkor aztn velnk van az er……, s egy msodpercet bven lefarag a gyorsulsnl. Itt a szmtsunk az ersebb motorfkre, nehogy a kormny al cssszunk, ha visszaengedjk a gzt! Hegymeneteknl nagyon ott van ez a fokozat, kmli az amgy jl harap ABS fkrendszernket. A kzi kapcsols is remek jtk. Menet kzben is tkapcsolhatunk, intelligensen a sebessgnek megfelel fokozatba ll, s aztn a kormnykapcsolrl vltogathatunk. Slya a kllemvel arnyosan elg tekintlyes. Tologatsnl rezhet, de menet kzben aztn eltnnek a kilk! Itt jl jtt volna egy res fokozat, mondjuk a kzi vlt llsba beiktatva, ahol nem ll le a motor az oldaltmasz kihajtsnl, s nem kell llandan jraindtgatni a kertkapu ki- be nyitogatsakor. Dupla els trcsafkje nem csak mutats, hanem feladatnak megfelelen jl adagolhatan emszti fel a mozgsi energit. Az ABS szraz ton szinte mr a nyikorg gumiknl szablyoz, nagyon eltallva a fkert.
 |
Hangja csendes temps haladskor is. Rezonancia semmi. Orszgton, szinte minden aszfaltton, nyomatkos ers motorjval, knyelmvel hossztvon is meg llja a helyt. Vrosban az ll autsor kz behajtva jl jn a nagy ltszg tkr flek egy gombnyomsos behajtsa, ami persze az auts trsaink csodlkoz tekintett Burgmanunkra sszpontostja. A sor elejn aztn jra gombnyoms, tkrk ki, s jra tgra nyl szemek. Nagy csomagtartjval, j kezelhetsgvel, knyelmvel h trsunk lehet a mindennapi munkban, programjainkban. sszegezve: A Suzuki Burgman 650 Executive egy nagyon knyelmes, extrkkal teli robosztus ers s gyors robog! Mindennel rendelkezik, hogy beleszerethessnk! Hozza a nagy orszgti tracirklk felszereltsgt, knyelmt, mikzben vrosi poroszklsra is alkalmas. Idjrsvdelme, ftsei, az ABS biztonsgoss teszik ngy vszakos kzlekedsre is. Sok pakoltere, csomagtarti elrejtik mindennapi teendink fontos trgyait.
alapra: 3.148.000-
Suzuki Burgman 650 Executive mszaki adatai:
Motor: 638 cm3-es befecskendezs, 4 tem, vzhtses, 2 hengeres, DOHC
srtse 11,2:1 , gyjtsa digitlis.
Indts: nindt.
fokozatmentes automata, power zemmd, Kzi kapcsolsnl: 5 fokozat vlt
Maximlis sebessgt nem volt alkalmam kihozni, de 170 km/h –nl mg volt gz, s jl viselkedett.
zemanyag fogyaszts: Sajt tapasztalat 4.3 liter / 100 km.
zemanyag tartly 15 liter. Ami az n fogyasztsom alapjn kb. 350 kilomter menetre elegend.
Ell dupla trcsafk, htul jl adagolhat trcsafk. ABS.
nsly: 237 kg.
Teljestmnye: 62 LE / 7000
Ksznjk a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kiprblhattuk jdonsgt.
|