Suziki Inazuma 250 F, a Villmcsaps.
Mr nem nylnak a vlgyben a kerti virgok, s a nyrfa is hullatja levelt az ablak eltt….. De a napstsben mg csillognak a brnyfelhk, nem hoznak vihart, sem szi est. s mgis, derlt gbl villmcsaps kzvetlenl az lepem al………. No nem az gi ldstl, hanem a Suzuki Inazuma 250-tl!! Az reg motorosok emlkeznek azokra az idkre, mikor mg az MZ250 s a Jawa350 volt az lom, a nagy motor!! Ma mr mskpp tekintnk ezekre a mocikra, s a kiskategriba soroljuk ket. Azonban az Inazuma 250-es kbcentije ne tvesszem meg minket. valdi „kis” ktkerek villm. A „kis” azrt kerlt idzjelbe, mert igazn csak a nagyvasakhoz mrten sorolhatjuk a kisebb motorok kz. A valsgban igen tetszets: idomaival, nagyon ts, fnyezsvel, mintival a nagyobb gpek kzt sem szgyenkezhet. Vlemnyem szerint belp a nagymotorok vilgba. Tlem is megkrdeztk sokan: „tszzas”? s ahogy rlnk, valban nagymotoros rzs fog el. Szles tankja, nagy idomai, mindent kielgt mszerezettsge, kiegszti nbizalmat keltenek a forgalomban is.
 |
Nemcsak a klleme, de teljestmnye is tekintlyes a kategrijban. Ha csak azt mondom, hogy a vgsebessge 150 km/, akkor mr jelzem is, hogy az autplya 120-130-as tempjt is vidman brja hossztvon. Teht akr vrosi szaladglsra, akr trzsra lmny barangolsra is alkalmas. Nagy idomainak, plexijnek ksznheten menet szlvdelme igen j, pedig szlvdjt nem lehet lltani, de mgis telitallat. Sportos kinzete ellenre a jl kialaktott lsvel s magas kormnyval hossz tvon is knyelmes. Lbtarti is a helyn vannak. Motorja csendes, taln tlsgosan is, de ez ksznhet a krnyezetvdelmi elrsoknak. Rezgsek maximlis fordulaton is alig jelentkeznek. Vezetstechnikja igazodik sportos kllemhez. 4000-es fordulat alatt alig ledezik, aztn 4000-nl rharap az aszfaltcskra, szpen hz, majd 8000-nl rtesz megint egy kis lapttal s 11000-ig simn erlkds nlkl prg. Nincs vijjog hang ezen a fordulatszm tartomnyon sem, st ahogy prg, egyre karakteresebb durmolst hallunk. Hatsebessges vltja jl beosztja erejt, br n az egyes fokozatot kicsit rvidnek reztem. A sportos, dinamikus menetnl 4000 fltt kell tartani a fordulatszmot s ilyenkor szereti a visszavlts gzfrccsket. tfekvse is hozza sportossgt: kanyarokban semlegesen jl fekszik, illetve maximlis sebessgnl is stabil volt. Mg egy kis oldalszl sem tudta elbillenteni az egyenesbl. Els hts trcsafkjeire semmi panasz nem lehet, kivlan harapnak, jl adagolhatak, melyek esben is nagyszeren rezhetek voltak. Els fkkarunk tvolsgt egy kis kerkkel szablyozni tudjuk. Slya,- gyri adat szerint - 187 kil, de alacsony ptse miatt ebbl szinte semmit nem rznk. gy lnyoknak, vkonyabb alkataknak sem fog problmt okozni. Mszeregysge kifogstalan, sebessg fokozat jelznk a csendes finom jrs motorjnl jl jn. Fordulatszmmr, kilomterra, zemanyag jelz, idra, s a rendes kilomter szmll mellett kt napi szmll is a knyelmnket szolglja.
 |
Illesztseire, kidolgozsra egyltaln semmi panasz nem lehet. Idomai sok alkatrszbl llnak, de nagyon szpen preczen vannak illesztve. Ezzel meg is szenvedtem kicsit. Hiszen a munkm miatt a nyeregtskmat is be kellett avatni az Inazumzsba))) Kerestem a Suzukitl jl bevlt kulcsos lsrgztst, mert az nem lehet, hogy egy ilyen j szokstl a Suzuki megvljon!!!! Kis id utn megleltem, pedig logikus helyen van, az ls htulja alatt, a bal index felett. Szpen felhelyeztem a nyeregtskt, gyelve az idomok fnyezsre, finom kelmt hasznltam alttnek, de az lst nem tudtam vissza kattintani. A precz illesztsnek a pntok tban voltak. Most mi legyen? A nyeregtskra szksgem van, de nem alakthatok t egy tesztmocit! Egy kis spekulls utn megtalltam a megoldst, s az ls zrrendszernek csavarjai al nyolcas anykat tettem tvtartnak. Remek, gyors tlet, s nyom nlkl visszaalakthat. Mris finoman visszazrdott az ls.
Innentl a munkm is tudtam akadlytalanul vgezni, s lveztem is az Inazuma trsasgt.
sszegezve:
A Suzuki Inazuma 250 valdi „kis” villm, egy trs sportmotor. Divatos klleme teljestmnye fellmutat kategrijn. Kivl vlaszts kezdknek, hlgyeknek, de rgi motorosoknak is, akik egy jl kezelhet stabil, de knny s lvezetes mocit akarnak. Vgsebessge, knyelme is garantlja, hogy vrosi szaladglsban, lmnymotorozsban, vagy hosszabb trkra is hsges trsunk legyen.
Alapra: 1.498.000-
Suzuki Inazuma 250 mszaki adatai:
Motor: 248 cm3-es befecskendezs, 4 tem vzhtses 2 hengeres,
srtse 11,5 , gyjtsa elektronikus .
Indts: nindt.
6 fokozat vlt
Maximlis sebessge sajt mrs alapjn, egyenes ton 85 kils n terhelsemmel: 150 km/ ra.
zemanyagfogyaszts: Sajt tapasztalat 3.4 liter / 100 km.
zemanyag tartly 13.3 liter. Ami az n fogyasztsom alapjn kb. 400 kilomter menetre elegend.
Ell htul jl adagolhat trcsafk.
nsly: 187 kg.
Teljestmnye: 24 LE, 18 KW / 8500
Ksznjk a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kiprblhattuk jdonsgt.


Ez a mi mocink is! Csak a gazdit engedjk m ide!
|
|