motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BMW F700GS / városi enduró

BMW F700GS

A Bajorok újdonsága első ránézésre egy jó kis túraendurónak látszik. Pirosra festett térhálós váza azonnal minden tekintetet megragad. A pusztavacsi motoros találkozón is megcsodálták.

BMW F700GS képek.

De igazán terepes mindenesnek ott az F800-as. Figyelmesebb szemlélőnek kiderül, a mi F 700-asunk a városra alakított konszolidáltabb kistesó. Erről főleg az öntött könnyűfém kerekek árulkodnak, a tesóságról meg szinte minden egyéb. A jól áttekinthető modern műszerfal két analóg órával, és egy digitálissal, a térhálós váz, a motor.

BMW F700GS képek. 

Egyébként a kényelem, a nagy rugó utak, a kellemes üléspozíció, utas barát hátsó ülés,a kézvédők, az átlagnál magasabb építés endurósan megmaradt.  Érzésem szerint tulajdonképpen az F650-eseket hivatott leváltani. Amit valljunk be őszintén itt volt az ideje, és határozottan jól is sikerült. Ugyanis nem csak ráncfelvarrás történt, hanem egy vadonatúj konstrukciót kaprunk. Mint az F800, itt is egy gyönyörű és jó merev térhálós vázunk van, ahol a két hengeres soros motor is teherviselő elemként lett beépítve. Teljesítménye visszafogottabb lett, ami jelen esetben nem is baj, hiszen ha megértjük a koncepciót akkor ráébredünk mennyire rendben van minden az F700 GSünkkel.  Ő egy valódi jól kezelhető motoros barát szelíd gépezet. Nincsenek még gázrángatásra sem nagy ugrásai, brutális kitörései, nem fogja egekbe emelni az első kerekét. Vagyis tökéletes jól kezelhető választás a már kissé haladó kezdőknek, és örömünkre az egyre több hölgy motorosnak. Már csak azért is, mert nem születik mindenki hosszú lábúnak, hogy leérjen egy normál terepes endúróról.  Persze mondhatnánk, akkor vegyen Cruizert vagy sportmotort. Na de ne máááár, aki kényelmes trónuson akar ülni, kellemesen átringatózva a kátyúkon, lazán venni a parkolásos járdákat, és magasról áttekinteni a forgalmat, kis növése ellenére az csakis endúrót választhat, és mindjárt itt lép be az F700GS, hiszen minden kényelmet és endurós jellegét megtartva ülésmagassága 820 mm. De mennyire egyre jár a gondolatunk a tervezőkkel, extraként rendelhető 790 mm magassággal is. Ugye, nagyon ott van! A tankunk F800-hoz hasonlóan itt is hátra került az ülés alá, a menetkész tömegünk meg 209 kiló.

BMW F700GS képek.

Teljesítménye 75 lóerős 7300-as fordulaton, és nyomatéka kicsit később élénkül, 77 Nm 5500-as fordulatnál. Az egésznek a titka, hogy kissé nagyobb gázzal kell indulni, de mint mondtam, egy szelíd könnyen kezelhető gépezetről beszélünk. Karakterisztikája három fokozatban is állítható, normálban dinamikusabb, a sportban jobban lehet pörgetni. Azért senki ne higgye, hogy a visszafogott BMW F700-asunk erőtlen. Fokozatai elég hosszúra vannak méretezve, egyesben 70-80 körül kipörög, és kettes fokozatban 130 körül kiabál ránk egy piros lámpa a műszerfalon, hogy 8500-as fordulatnál itt az ideje váltani. Ez azt jelenti, hogy akár hosszabb túrákon, autópályán is megállja a helyét. Hiszen a 150-160-as tempó meg sem kottyan neki a hatfokozatú váltójával, és a gyári adatok szerint is 190 körüli a végsebessége. Elöl dupla tárcsafék gondoskodik a lendület felemésztéséről, természetesen ABS rendszerrel felszerelve. Az extravagáns féloldalas lámpát meg a nagytesóktól örökölte. 

Összegezve: A BMW F700GS egy jól kezelhető, nyugodt szelíd gépezet. Aki nem akar első kereket emelgető brutál nyomatékokat uralni, és még nem annyira gyakorlott, annak A F700GS való! Kényelmes, higgadt, de mégis dinamikus, városban ideális, de túrákon is megállja a helyét.

 BMW F700GS képek.

Motor

 

Furat/löket (mm)

82/75,6

Hengerek/szelepek

2/8

Keverékképzés

elektronikus szívócső-befecskendezés BMS-KP motorvezérlés

Lökettérfogat (ccm)

798

Max. nyomaték (Nm)/fordulatszám

77/5500

Max. teljesítmény kW/LE/fordulatszám

55/75/7300

Sűrítési viszony

12,0:1

Szelepvezérlés

DOHC

Erőátvitel

 

Tengelyhajtás

lánc

Tengelykapcsoló

többtárcsás, olajfürdős

Váltó

körmös kapcsolású, hatsebességes

Futómű

 

Gumiabroncs elöl

110/80 R19

Gumiabroncs hátul

140/80 R17

Fék elöl , átmérő (mm)

dupla tárcsa, 300

Fék hátul, átmérő (mm)

szimpla tárcsa, 265

Felni elöl

2,50 x 19"

Felni hátul

3,5 x 17"

Rugóút elöl/hátul (mm)

180/170

Utánfutás (mm)

95

Váz típusa

térhálós acélváz, teherviselő motor

Villaszög

64°

Menetteljesítmények

 

Gyorsulás 0-100 km/h (mp.)

4,3

Gyorsulás 0-1000 m (mp.)

-

Végsebesség (km/h)

192

Fogyasztás (l/100km)

 

120 km/órás sebességnél

5,1

90 km/órás sebességnél

3,9

>Üzemanyagtartály (l)

16

Önsúly üresen/feltankolva (kg)

193/209

Max. össztömeg (kg)

Ülésmagasság

436

820 (extra 790)

  BMW F700GS képek.

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2018. Február
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

 

 
Rendezvények
 
Óra