Sziasztok!
Krttek rjunk tapasztalatot a motorunkrl.
Nekem egy KTM 640 Adventuram van. 2003 04.23-n vettem vadi jonnan. Azta 47 ezer kilomtert mentem vele. Munkba jrshoz hasznlom Budapesten, de jrtam vele belfldi trkon is, s szoktam a termszet lgy ln is kalandozni knnyebb terepen.
A KTM ADVETURE gy tlagban is egy igen kemnykts frfias karakter gpezet. Mind lspozcijban, mind teljestmnyben. Minden zben rezeg, llandan rezni, hogy nem ppen villanymotor hajtja, s a motorhangja is igen nagy. A magassgt szokni kell, kis nvseknek nem ajnlott. Viszont akinek ler a lba a trnusrl, az fantasztikus panormt lvezhet a forgalomban. Az els idom elg magasan felnylik, s orszgton 150 ig j szlvdelmet nyjt, de egy kerekezsnl nha ki kell tekinteni az idom mellett. Mivel ezst a gp, gy ha szembl rnztem, a sima magas idom homloka az ALIENt juttatja eszembe. Erejnl fogva knnyen egy kerkre pattan, s a j hossz fokozatok miatt sokat is lehet vele gy menni. Itt elmondanm nem vagyok szgulds fajta, s 170 volt a maximum amit mentem vele autplyn. Ennl a sebessgnl mg biztonsgosan viselkedett. Ami azt illeti a tartalkokbl s a markolat tjbl tlve mr nem sokkal tudhat tbbet, de igazn nem is fktelen szguldsra val. Az lse nem ppen egy fotel, de ha egyszer megtalljuk a helynket rajta, nem vszes. Az utasnak elg j tlagos helye van, de a trnusra csak a lbtartrl tud felkapaszkodni, s addig frfiasan tartani kell a jrgnyt! A vrosban is jl boldogul, s karakternl fogva gondolkods nlkl rvidti az utakat jrdkon, lpcskn, s egyb akadlyokon keresztl. Slya a tbbihez kpest elg knny, br a magassga miatt ezt annyira nem rezni, plne ha a j nagy 26 literes tankjt tele tesszk. De a nagy tank elny, mire kifogy, mr el is felejti az ember mikor tankolt. A fogyasztsa elg j, nekem hajtstl fggen 4,5-6,5 kzt evett a vrosban. Igazndibl a formjba szerettem bele, valdi endur alakja van, s a srvd csre is jl ll neki, szp a kipufog elvezetse is, br nyron kemnyen melegti a lbat. s, hogy ne „fzzunk” ha beindul a ventiltor, a trdnl lv nylsokon is mlik az ldsos h! A kis fordulatot igazbl nem szereti, 2500 alatt rngat, de miutn a gyri kipufogn kicsit alaktottam, egyenletesebb lett a jrsa. Hangja nagyon gizda volt, s mint rtam, alaktottam a ipufogn. Kiszedtem a gyri tomptt, s kibleltem hll gyapottal. Isteni lett, nem tl hangos, de igazi endrs drmgs jn belle. Az eddigi id alatt az oldaltmaszom trt el egyszer, a hidraulikus kuplungnl folyt az olaj, a blokk is llandan olajos a szellz rsen permetez ki. Gondolom a blokk kis mrete miatt. A gyjtskapcsol hibja miatt elment a vilgts. Ezt garanciban kicserltk, de pechemre egy ht mlva sztfaragta valaki mert el akarta lopni. Itt hangslyoznm ki minden motoros bartomnak, hogy valsznleg az els kerken lv lnc mentette meg, amit a tolvaj a sttben csak utlag vehetett szre. A msodik kapcsol csere mr 23 ezerrel terhelt meg zsebeileg, pnzileg.
Egyszval a KTM 640 ADVETURE igazi kalandoz rosszcsontoknak val. Mind vrosban, mind knnyebb terepen, mind orszgton megllja a helyt. Persze ennl fogva sehol nem tkletes, de gy egytt a legnagyobb lmnyeket nyjthatja. Ha ltezik a Harley rzs, ht a KTM rzs is ltezhet, hasonl alapokon. Minden hibjrt krptolhat sokoldalsga, knny slya, s kemny karaktere, ha valaki ezt megszereti.

|