motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Honda NC750S / naked

Még egy hónap, és vége az évnek!

Ki korán kel, ködös-nyirkos időt lel! A hűvös télies időben, aki egy vadóc, ideges mocival közlekedik, annak nem lehet lazítania, állandóan ébernek kell lennie, nagyon finoman kell bánnia a gázzal. A csúszós utakra jobb egy kényelmes, nyugodt, konszolidált gépezet, mint a Honda NC750S. Az NC750S két hengeres, vízhűtéses, 55 lóerős motorja, jól kezelhető, higgadt motorozást garantál. Két kiegyenlítő tengelye és a főtengely 270 fokos elékelése nagyon finom, rezgésmentes járást biztosít. Tömör építésű, meglepően mélyre, előre döntött hengerei alacsony súlypontot sugallnak. Első pillantásra azt is hihetnénk „v” motoros.

De a soros szíve is elég nyomatékot ad már kis fordulattól is, 4750-es fordulatnál pedig a maximális 68 nm. Egyes sebességi fokozatban annyira jól húz, hogy pillanatok alatt eléri a 6500-as fordulatot, ahol viszont le is szabályoz. De hamar meg lehet szokni, és ha a 6 sebességes váltónkkal időben kapcsolgatunk, igen dinamikusan jól haladunk. De mint írtuk, az NC750S nem is a hangorkános erőgépekkel akar versenyre kelni. Ő inkább egy hétköznapi hűséges niked bike társnak készült. Felszereltsége, konstrukciója is erre utal.  Ahogy azt a Twin Peaksból tudjuk „a baglyok nem azok, aminek látszanak”, tehát a mellkasunk alá domborodó tankunk meglepetést rejteget, hiszen nagy bő sisaknyi, öblös csomagtartót kaptunk benne, az alján praktikus kis irattartóval. A valódi üzemanyagtartályunk az ülések alá került, a hátsó ülés alatti betöltő nyílással.

Szóval nem lehet lustálkodni a benzinkútnál, tankolás közben tessék leszállni a motorról! A csomagtartónk és az ülésünk egy középen elhelyezett közös zárral nyitható, aminek kulcsa azonos a gyújtáskulccsal. Így aztán üzemanyag tartájunk is mélyre került, és ha a csomagtartónkat nem pakoljuk meg ólomlemezekkel, az alacsony súlypont szinte teljesen eltünteti az NC750S  216 kg-nyi tömegét. Divatosan felhúzott kipufogója, magasított hátsó ülése, motorvédő burkolata, púpos „tankja” egy kicsit endurós megjelenést kölcsönöz, de 790 milliméter magas ülése ennek ellenére is kényelmes az alacsony termetűeknek is, vagy a hozzám hasonló langalétáknak is. Félmagas kormányával jó a testtartásunk, 120 milliméteres rugóútjai megfelelően egyengetik a kátyúkat, az út „fodrokat”, így hosszú távon is kényelmes. Elöl hátul tárcsafék, trendi fodrozott peremekkel. Elől szimpla tárcsafékünk van, ami egy ilyen nyugodt gépezetnek tökéletesen megfelel.

Az ABS már alapáron is biztonsági felszerelés, és engedi jól harapni a fékeket, valóban csak az utolsó pillanatban szabályoz, ahogy azt kell. Multifunkciós műszerfala sok információval ellát minket: időmérő óra, üzemanyagjelző óra, kilométer és napi számláló, sebességi fokozatjelző, sebességmérő és fordulatszám kijelző. A fordulatszám kijelzőt kicsit szokni kell, mert első pillantásra alig feltűnő vízszintes skálán fut, ami elválasztja a kijelzőinket a visszajelző lámpáinktól. Nem akarok kötekedős lenni, nekem hiányzott egy külső hőmérsékletjelző!

Termetes lámpája nem csak jól világít, de csinos küllemet is ad a gépezetnek. Felette kis idom takarja a műszerfalunkat, de mérete ellenére meglepően jól terelgeti a menetszelet. 130 felett kezdjük érezni, hogy kapaszkodnunk kell, ami így még autópályán is biztosítja a kényelmes hosszabb távú túrázást. Szín kínálatában kaphatunk grafit feketét, fehéret, metál vöröset, és metál ezüst színűt is. Nekem a vörös színű vas jutott a próbaüzemre, és igen megtetszett, örültem is neki! Összegezve: A Honda NC750S egy nyugodt jól kezelhető hűséges társunk lehet. Nagy csomagtartójával  a városi mindennapos közlekedésre is, de jó teljesítményével átlagos kényelmével hosszabb túrákra is alkalmas. 2.000.000 Ft körüli listaárával, divatos küllemével, 4.2 – 4.6 körüli fogyasztásával gazdaságos élmény gazdag közlekedési eszköz.

alapára: 2.380.000-

 

Honda NC750S műszaki adatai:

Motor: 745 cm3-es befecskendezős, 4 ütemű, vízhűtéses, 2 hengeres, SOHC

Sűrítése 10.7:1 , gyújtása digitális.

Indítás: Önindító.

6 fokozatú váltó

Maximális sebességét nem volt alkalmam kihozni, de 150 km/ órás tempót 5. fokozatban lazán bírta.

 

Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat 4.2 -4.6 liter / 100 km.

Üzemanyag tartály 14.1 liter. Ami az én fogyasztásom alapján kb. 310 kilométer menetre elegendő.

Elöl hátul jól adagolható tárcsafék. ABS.

Önsúly: 216 kg.

Teljesítménye: 55 LE / 10000  Forgatónyomaték: 68 Nm 4650 1/ min.

 

Köszönjük a Honda Hagyarországi képviseletének, hogy kipróbálhattuk az NC750-est.

 

 

 

 

 

 

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2018. Február
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

 

 
Rendezvények
 
Óra