A hromkerek ZTR.
A ZTR els ltsra igen ltvnyos gpezet. Egy tmenet a gokart s a roodster kzt. Vezetsi lmnye is elkpeszt, mlyen lnk, szinte az ton. A ZTR valdi kanyarzsonglr, eleje gy tapad a szles kerekeivel, mintha snen menne.
ZTR kpek!
Htul sem semmi a 280-as szlessg kerk, br krds hol lehet ilyen gumit kapni r! Testkzelbl ltjuk a futmvet, a kerekek a lengkarok, a kormnyrudak mozgst, s els perctl hallgathatjuk a nyikorgsukat is a csuklknak. Legalbb idben szrevesszk, ha kezd sztesni a futm! Fejnk mgtt vastag bukcs, amihez a biztonsgi v is rgztve van. De j, mondhatnnk, legalbb ez megvd. De alaposabb vizsglatnl megtalljuk az Akhilleusz sarkt. Kt hatos csavarral van rgztve egy jval kisebb cshz! gy a kt cs kzti hzag miatt akrhogy megtphetjk a piriny csavarjainkat, az ersnek ltsz bukcs minden krlmnyek kzt ltygni fog. Ht ennyit a biztonsg illzijrl. Ugyanis a ZTR egy knai csoda, s a tesztnk alatt rengeteg volt a javtanival hiba. Szinte esett szt. Mr az tvtelnl kifogsolhat volt a mszaki llapota, nem gett az egyik hts lmpa, nem hzott be az nindt rel, a hts kerkhez bebjva egy hsz forintossal kellet sszezrni a lg reln a kbelrintkezket. Nem emelt ki a kuplung rendesen, nem fogott a kzifk, s res tankkal kaptuk meg. Ez gy hasznlhatatlan, hiszen a benzinktnl mr a lncra lgott az alkatrsz. Visszamentem megjavttatni. Kaptam egy relt, majd cserljem ki. Ht sse k, br ez nem eljrs, aztn a visszavitelnl meg gy ordtott a kollega a sok hibn, mintha nem is egy fl roncsot adott volna t. De hazarve hozz lttam a cserhez! A ZTR mint egy pnclszekrny a piti tolvajnak, gy ll ellen a javtsnak is. A manyag burkolatok 20-30 csavarral vannak rgztve, amiknl az ellenanyhoz nem frni hozz. A legkisebb javts is potom rk krdse. Irdatlan knok rn kicserltem a relt, vagyis cserltem volna, mert a nagy grcslsek alatt lecssztak a knaiul hanyagon felszortott kbelsaruk is.
 |
ZTR kpek!
Mg j, hogy nem menet kzben! Gyerekkorom Verhovins s Rigs lmnyei jutottak eszembe, mikor mentnk 50 kilmtert, s javtottunk 2 rt az t szln. Ilyenkor a borzalom, hogy egy valami megjavtsa kzben msik 3 dolog romlik el. De ksz, nem fogott ki rajtam az 5 perces jelfog csere 1 rs szerelse. Msnap megint induls, tlagos mretem ( 188 cm 85 kil) ellenre is nehzkes a bekszs a piltalsbe. Igen passzentos a hely, motoros csizma esznkbe se jusson a kis lbtrnl, a kis pedloknl. Pedig jl jnne, hiszen az idjrsnak rendesen kit vannak tve a szinte fldn fekv lbaink. Marad a trabakancs. Az is nehezen fr el, s a kuplung pedl melletti manyaghoz ppen hogy hozz rve kitrik egy tenyrnyi darab. A fene, alig rtem hozz. Mr valaki megnyomhatta, megrepedhetett, vagy ez is szuper minsg. Mszerfala digitlis, s ltvnyos LEDekkel mutatja a fordulatot, sebessget. Mondjuk a fordulatszmmr legalbb a dupljt mutatja. A kapcsolk a kormny melletti vzra erstett alumnium lemezen helyezkednek el, olyan igazi barkcs mdon. Ott az nindt, az index kapcsol, s a vilgtskapcsol is. A kapcsolk klalakja, elhelyezse a 40 vvel ezeltti Csepel teherautk mszerfalrl kszn vissza, br azok elegnsabban krmozottak voltak.
 |
ZTR kpek!
A sttben nem is unatkozhatunk, mire az indexet, vagy a tvolsgi fnyt megtalljuk. Msodik nap, mens, alul lnk, az autk alvza is szinte magasan flnk tornyosul. Kicsit flelmetes a forgalomban, remlem szrevesznek. Persze nem tudnak nem megltni, a ZTR hangja elg nagy, mr messzirl integet mindenki. Ha meg tudok mozdulni, visszaksznk. Mindenfel elkerlnek a mobilok, fnykpeznek, szelfiznek. Nem is sejtik, mekkora ra van itt a hromkerek motorozsnak. A gz rendszeresen fennakad, nagy ritkn mr a kuplung is leragad, s olyankor felbg a motor. Egy jabb belsnl sztszaktja valami kedvenc tra nadrgom. Hogy az a…… Mg j, hogy nem a drga motoros nacim vettem fl! Ja, az szba sem jhetett, hiszen az lsbe sem frtem volna bele abban, a protektorok meg mindenbe beakadtak volna. De a tranacim is nagyon bosszant! A mindenit, no nzzk mi a lpikula volt, ami beakadt, Kikszldva ltom, ht nem sztesett az egsz kzifk szerkezet. Na mg ez is. Rnzek az rra, mg csak 250 kilomtert mentem vele. A csavarok nagy rsze eltnt, de a tart elemek megvannak az ls alatti lemeznl. De j, az rangyalom elkapkodta ket a leess eltt. Pusszants neki, jl dolgozik, nem csak rm, a ZTRre is vigyz. Kibnyszom, s ltom az egyik darabban ott a kzifkkar tengelyl szolgl csavar romja, eltrve. Kzelebbrl szemllve ltszanak rajta a felleti ntvnyrepedsek, vagyis a selejtes minsg. Hazarve megint szerels. Kuplung bellts, kzifk sszeraks, bowden bellts, mrgelds a hozzfrhetetlensg miatt, s a nadrgom megsiratsa. s eljv az utols nap is. Lassan 400 kilomtert mentem, s mr a 4 sebessges szekvencilis vlt rudazata is kezd kln letet lni! Ht ez is. Irny visszavinni a ZTRt. Persze, hogy esik az es. Mirt is ne kne zivatarban is tesztelni. Ez aztn a kemny mel! Inkbb 1 hnap knyszermunka egy kbnyban, mint 50 kilomter esben a ZTRrel. Taln jobb is ilyenkor frd ruhba ltzni, mint az esruht felvenni. Lbunk fell az els kerekek ltal ltogatott sszes pocsolya vgig mossa minden porciknkat a ruhn bellrl. A zokni, a cipbls szivacsknt mkdik. A szembl rkez autk ltal felvert vz magasan betert, s lefolyva a nyaknl, a sisak alatt kretzik be testnk minden zegzugba. A katarzist fokozza a mlyen fekv lsben sszegylt saras „frdvz”, ami az llepnket simogatja nedvesen tartva. s nehogy ki tudjuk kerlni a vztengert, alul lve amgy is alig ltjuk, de a „forma egyes szlcsatornkban” igen jl ki ksrletezett lgterels valami rejtlyes mdon llandan prsan tartja sisakunk eddig soha nem prsod plexijt. Mondhatnnk okostojsknt, akkor fel kell hajtani s ksz! Na de krem, legalbb az arcomba nem csapott idig a fekete saras l!
sszegezve: A ZTR egy knai csoda, vezetsi lmnye fantasztikus, de szokni kell. Minsge kifogsolhat! Els ltsra divatosnak, vagnynak ltszik, de menet kzben 400 kilomter alatti tesztnknl szinte teljesen sztesett! Javtsa krlmnyes, s brmihez nylunk, a keznkben marad. 2 milli krli rrt alaposan megtanulhatunk szerelni, t szln btyklni!
ZTR kpek!
Adatai: 250 cm3 ngytem egyhengeres motor.
4 sebessges szekvencilis vlt + 1 htramenet.
hajts a szles hts kerken.
Futmve 3 kerek, ell kett, htul 1.
Motorkerkprnak minsl, rendszma van, „A” vagy „A2” kategris jogsival vezethet.
Slya: 255 kg. / Teljestmnye 23 LE. / vgsebessge 95-100 km/ra.
400 kilomteres tesztnk alatt tapasztalt hibk: nindt rel nem hzott meg, szerelse kzben lecssz kbelsaruk, kigett hts lmpa, kuplung nem emel ki rendesen, rendszeresen megszorul gz s kuplung mg a belltsok utn is, kzifk nem fogott, aztn 1 nap mlva szt is esett, els lmpk llandan lebillennek, bukcs ltyg, futm nyikorog, vlt rudazat ltyg, els manyag elem a lb hozzrsre kitrik.
ZTR kpek!
|