motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Honda CRF100L Africa Twin / enduró

 Honda CRF1000L Africa Twin

A legendák nem születnek csak úgy! Nemes cím a járművek közt is, azt ki kell érdemelni valami különlegessel. Öreg motorom is egy legenda, mind a máig is legnagyobb egyhengeres. Annak idején, mikor még gyártották, nagy konkurense volt a Honda Africa Twin 750. Ami szintén nagy legendává vált. Nem csak mert anno egy 750-es motor már nagy endurónak számított, hanem a rengeteg díjnyertes sivatagi futamért is, amiket sorra nyert a Hondának! Manapság már kevés fut belőle az utakon, ha néha összefutunk, kibeszéljük egymás gépét, hány éves, de gyönyörű még mindig. Aztán jött a 2015-ös év! És ahogy az autóiparban is sorra újjászületnek a nagy legendás gépek, a Hondától is megkaptuk a megújított, megerősített, megcsinosított Africa Twint,1000 köbcentis motorral.

Africa Twin képek!

Mint azt nem is titkoltam, szívem igazán az endurókért dobog szaporábban, na jó, a lányokért is, de az egy másik fórum. Mikor első alkalommal testközelből megláttam a tavaszi kiállításon, rögtön felültem rá! Ülésében fészkelődve, kormányát markolászva büszkén mosolyogtam a fényképezőgépbe, és közben máris megfogalmaztam a kívánságom, hogy mielőbb kipróbálhassam! Szabadság, motor, szerelem, e három kell nekem! Petőfi után szabadon ezt ihlette tőlem az Africa Twin! És itt a csoda, a nagy legenda, megkaptam a Hondától ezt a gyönyörű, tradicionális háromszínűre fényezett Africát. Kétségtelen, ahogy ráülünk, azonnal mindene kézre áll, és természetesen kényelmes. Az első idoma felülről nézve férfias méretű, oldalról és hátulról csodásan karcsúnak látszik. Végre egy nagy és erős túra enduró, ami mégis karcsú, és nem egy dagi behemót! Műszerfala hatalmas, szinte függőlegesen tekint ránk az idom elejéről. Négy részre van osztva, kétoldalt a visszajelző fények nagy irányjelző nyilakkal, felül a fordulatszámmérő és a kilométeróra, az alsóközép rész ismét fel van osztva, három részre, amit a kormányról tudunk léptetni. Van minden, ami szem szájnak ingere.

Africa Twin képek!

Napi számlálók, fokozat kijelző, üzemanyagjelző, hőmérséklet kijelző, átlagsebesség, megtett átlag távolság, időmérő, Stb. Ja, és nem tükröződik, a kék háttéren fehér számokkal betűkkel nappal is kitűnően látni, éjjel meg hangulatos kék alap fénnyel tudat velünk minden fontosat. Igazi kalandmotoros felszereltség, tehát irány a nagyvilág. Ahogy azt kell, magas trónuson ülünk, mindenfelé kifogástalanul kilátni. Első szélvédőnk ha közelre nézünk terepen, városban, belóg a látóterünkbe. Kezdetben zavart, de egy nap alatt megszoktam, és már észre sem vettem. Mivel elég magas a plexink, a szélvédelmünk sport mocikat is meghazudtolóan kifogástalan. Be is csapott a pályán, lazán meghúzatva 140 körül saccoltam, de az órára nézve hoppá, 185 volt! Nem erőlködött, 998 cm3 motorja már 2000-es fordulattól egészen 7500-as szabályzásig erőteljes, a 70 KW- 94 lóereje még bőven tartalékol, hiszen csak 5. fokozatban voltam. Szép magas építése ellenére semmi billegés, szinte semmi rezonancia ekkora sebességnél sem. A kanyarokban is kifogástalan, kellemesen lehet borítani, és semlegesen viselkedik. Minden mozdulatunk azonnal hűségesen követi. Hangja csendes, de terepmotorosan durmolós, váltója nagyon precíz, műszerként kapcsolható. Elöl dupla tárcsafék, hátul egytárcsás fék emészti fel a mozgásunkat. ABS alapban, jól hangolva.

Africa Twin képek!

Na és a terep. Ott már kicsit érezni súlyát, de lazább terepezésre, ugratásokra azért élvezetes. Sokáig bosszankodtam a kipörgés gátló miatt, aztán az utolsó napon a régi fénykürt helyén megtaláltam a kapcsolóját! Alapban három fokozat állítható, amit az alsó képernyőnk közepén egy skála mutat. A Hondánál tudják, mitől döglik a légy, és már az alapbeállítás is endurósan enged kicsit rosszalkodni, kipörgetni, és úgy 10-20 centire megemelni az első kereket. Váltogatva egyre többet és többet enged a fokozatokban, így könnyen tanulhatjuk vele a csibészkedést, ha még járatlanok vagyunk ebben. És ha kikapcsoljuk, wááááoooo………. Akkor jön a gyönyör, ABS is kikapcs, és farolások, csúsztatásos kanyarok. Majd erejét elszabadítva hosszan, mámoros magasságban, első kerék a levegőben. Persze az élvezetek is véget érnek egyszer, idő van, irány dolgozni a nagyfaluba! Mondanom sem kell, az Afrika ott is otthonosan mozog! Mivel erejéhez, motorjához képest karcsú, így az autók közt is jól elfér, nem jelentenek gondot parkolásnál a járdák, járdaszigetek sem. A kátyúkat, útredőket meg élvezetes ringással nyugtázza. Semmi nincs, ami kibillenthetné! Megkaptuk a tesztünkhöz a gyári hatalmas túradobozokat is. Hihetetlen ötletességgel kedveskedtek nekünk a Honda mérnökei, az ülés alatti kis gödrökbe kapaszkodnak a dobozok, és a kulcs elfordítása után egyetlen mozdulattal rögzíthetők, illetve levehetők. Azután kihajtható fülüknél fogva vihetjük fel kényelmesen a szállodába.

Természetesen a patentzárakat is csak a kulcs elfordítása után lehet nyitni. A helykínálat óriási, nekem hiányzott egy kis rekesz, iratoknak, apróságoknak. De azért a városi forgalomban elég dagik a dobozaink, és ilyenkor a hátsó középső dobozt megtartva a nyeregtáskával furikáztam.

Africa Twin képek!

Egyetlen bajom volt az 5 nap alatt, amíg az Africa nálam volt, hogy 2 napig folyamatosan esett az eső! Ültem a garázsban, csodáltam, simogattam, és mérgelődtem, hogy az időjárás elvette tőlem. Aztán vasárnap este nyolckor elállt az eső! Brrrr…….  De holnap vissza kell vinni, hát nem is kétséges, beöltözés, maszk, kesztyű, kulcs és iráááááááány a nagyvilág! Éjjel egyig meg sem álltam vele.

Összegezve: Most mit mondjak, a szerelmemet félre téve, obijektíven is tökéletes! Az Africa Twin hozza minden elvárásunkat! Egy valódi sport túraenduró, kecses és csodás a formája. Nem akadály semmi, a lazább terepes barangolás, a kátyúk erdeje, az autópálya nagy tempója, a város forgatag sem! Mindenhol otthon érzi magát, valódi mindenes. Erejével, igazi endurós szépségével büszkén ülhetünk hosszú távon is kényelmes trónusán! 

Köszönjük a Honda képviseletnek, hogy kipróbálhattuk.

Ára: CRF1000L Africa Twin ABS 4.098.000-

                                       DCT: 4.898.000- 

   

Hengerűrtartalom (cm3)

998

Motortípus

Vízhűtésű, négyütemű, 8 szelepes, soros, kéthengeres, UNICAM® 270°

Teljesítmény

70kW @ 7500 1/min

Forgatónyomaték

98Nm @ 6000 1/min

 

Első fék

310 mm átmérőjű, dupla, hullámos, úszóágyazású féktárcsák alumínium csapokkal, négydugattyús, radiálisan rögzített, hidraulikus működtetésű féknyergekkel (*ABS) és szinterezett fékbetétekkel

Hátsó fék

256 mm átmérőjű, hullámos tárcsák kétdugattyús féknyergekkel (*ABS) és szinterezett fékbetétekkel. A DCT modelleknél rögzítőfék is a felszereltség része. Kétcsatornás blokkolásgátló , a hátsó keréken kikapcsolható

   

 

 

Alváztípus

Acél bölcsőváz nagy szakítószilárdságú, kettős alsó merevítővel

Üzemanyagtank kapacitás (liter)

18.8

Szabadmagasság (mm)

250

Menetkész tömeg (kg)

232

Ülésmagasság (mm)

870 / 850 (alaphelyzet / alacsony pozició)

Tengelytáv (mm)

1575 mm

 

Kuplung

Nedves, többtárcsás, spirálrugóval, alumínium rásegítés, nyomatékhatároló

Szekunder hajtás

O-gyűrűs lánc

Sebességváltó

6 fokozat

Sebességváltó típusa

6 fokozat

  Africa Twin képek!

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2018. Szeptember
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

 

 
Rendezvények
 
Óra