Yamaha XSR 900
Bmulatos, hol tart ma mr tudomny…….! No, nem akarunk birkavesvel fldrengst megelzni, mint kedvenc filmnkben, inkbb azon muldozunk, hogy a mai motorok mennyire jk! Nehz rajtuk hibt tallni, hiszen a gyrts, a technika, s a sok tapasztalat mr hihetetlen j minsget eredmnyez! A 80-as vekben egy 60-70 lers 750 kbcentis gp mr nagynak szmtott, s hozta a 220 kil krli slyt. Manapsg a Yamahtl „pille” knny 900-as kszl 115 lers sportteljestmnnyel.
Yamaha XSR900 kpek!
Azrt egy minden fordulatszm tartomnyban jl mkd, nagy teljestmny erforrs kifejlesztst mg ma is vekig tart tervezsi munka elz meg. A Yamaha az NT-09-be megalkotta ezt a remek 3 hengeres 115 lers ergpet, ami jl bevlt. s ha mr ennyire jl sikerlt, akkor mirt ne dobogjon ez a szv ms stlus, de hasonl karakter gpben is. Adva volt egy sikeres s divatos XJR sorozat, s megrkezett a kistestvr, az XSR 900-as. Az XSR 900-as nem a nagytestvr rnyka, inkbb a trsnak mondhat. Hiszen egy knny Caferacer, az alumnium vznak ksznheten teletankolva is csak 195 kil, de a 115 lers motorja nagyon sportos s dinamikus jrmvet alkot. Kis slya s nagy ereje jl kezelhet lmnymotorr teszi. Vrosban, szguldsban, s vagnykodsban is nagyon otthon van. Jl is jn rajta a teljestmnylltsi lehetsg. Az „A” zemmdban H, na itt a legrzkenyebb. Mr kisebb gz mozdulatokra is vehemensen reagl, nagyon karakteres s vad, mg kettes fokozatban is emelgeti az elejt, ers fkezsnl elre dlve meg a htuljt. s ha egyszerre nagy gzt adunk s durvn fkeznk, logikailag mindkt kerk a levegben. -J) Persze ez csak trfa a lgiessgt reztetvn, de az XSR adta katarzis az komoly! Aki tudja kezelni, erlkds nlkl knnyedn jtszadozhat vele, ……termszetesen nem a forgalomban!! Visszatrve a teljestmnylltsra, a „B” fokozatban kiss konszolidltabb a gp, lustbbak a gzreakcik, konszolidltabb a teljestmny, s van egy harmadik fokozatunk is, ami nem annyira agresszv, de mgis kellemesen dinamikus, a gzfrccsk is mennek a visszavltsnl. Ajnlatos ezt hasznlni addig, amg kicsit megszokjuk a frissen vsrolt XSR900-sunkat, de vrosban is knyelmesebb a „B” fokozattal kzlekedni. Ugyanez a helyzet a kiprgs gtlval: ASR rzkenysge is llthat kt fokozatban, s a harmadik fokozat a kikapcsolja. Teht ha lvezni akarjuk az XSR erejt, s nmi futfelletet is ldozunk a gumibl, akkor van lehetsgnk, hogy az elektronika ne avatkozzon be. Knnyedsge minden helyzetben elnyss teszi. Jl manverezhet, szk fordulsoknl, leparkolsnl, garzsba tolsnl lazn kezelhet. Ksz kanyarzsonglr, de egyenesben is kivl ttarts, felfggesztsei egyszeren szemlyre llthatk. Nagy ereje s frgesge mellet mgis tud konszolidltan is viselkedni hisz az als fordulatszm tartomnyokban sem fulladozik. Igazi finom hangszer, ahogy ez a Yamahtl elvrhat. Rezgsei alig rezhetk, csak nagyobb fordulaton kezd kicsit bizseregni. Hromezres fordulat alatt finoman hz, majd egyre jobban begerjednek a pacik, 7-8 ezer krl rtesz s vadul beindul. 11 ezres fordulatig kapaszkodni kell, majd ott avatkozik be az elektronika, vget vetve a prgets orginak, megkmlve ezzel az ermvnket. Persze nincs szksg ilyen fordulatokra, nagyon sportosan lehet kzlekedni 8-9 ezer krli vltsokkal is. Vltja mind a 6 fokozatnl preczen, hangtalanul vgzi a dolgt. lspozcija knyelmesen, lazn sportos, hosszabb ton is kellemes. A motorblokk al helyezett turcsi kipufog alapjraton, illetve kis fordulaton kellemesen, durmolsan muzsikl. Ezt is az NT9– tl rklte. Erteljes hangorknra annyira ne szmtsunk, de a magasabb fordulatszm tartomnyoknl be indul azrt egy kis dobhrtya rezegtets, de akkor mr a kapaszkodssal kell foglalkoznunk…….. A klcsin is emltst rdemel. A mszerfalunk egyetlen raegysgben kapott helyett, mutats darab, s tletesen vagy 15 fle informcit tartalmaz, mgis jl ttekinthet. Fehr fnye ragyogan lthat nappal, jjel azonban kiss a vezet arcba vakt. Egy fnyerllts jl jnne, s elbrtam volna viselni, ha knyelmesen egy kormnykapcsolrl lehetne vltogatni a funkcikat!
 |
Yamaha XSR900 kpek!
Dicsretesen mr egyre termszetesebb a mai mociknl, hogy els villjuk fordtott teleszkpos. XSR-nk is ilyet kapott, amit aranyra eloxlt szne jl kiemel a matt fekete motorblokk eltt! s persze stabill teszi az egsz gpezetet, a vzkonstrukcival egytt. Ha szemnk tovbb vndorol, mindenhol prmium minsg dizjn elemeket tallunk. A lmpatartn, a ht oldaln, az ls alatt is dszt elemek dobjk fel. A csavarjai is kesen csillognak a matt fekete blokkon. A lbtartk a fkpedlon is kellemesen mvesek, de az egsz gp kidolgozsa, a csepp tankja, karcs lse mindenhol illeszkedik a kiss bobberes cafe racer stlushoz. A hts,- termszetesen - ledes lmpa kln is emltst rdemel, sz szerint kiemelkeden kihv, szemgynyrkdteten klnleges.
lsnk a htskerk feletti zrral egy mozdulattal levehet! Alatta kaptunk egy kis kesztytartt s egy gyors szerszmkszletet. No………. nem mintha a Yamaht srn kne szerelgetni az t mentn, de jl jhet lerobbant motoros trsunk segtsgnl!)))))
sszegezzve: A Yamaha XSR900 egy jl sikerlt Niked bike. Motorja kellemes, lgy jrsa, duruzsols hangja ellenre igen ers s agilis. Alumnium vza, fordtott els teleszkpja igen merev, s knnyv teszi az egsz gpet s csbt a vagnykodsra, az lmnymotorozsra.
Yamaha XSR900 Kpek!
Yamaha XSR900 adatai:
Motor tpusa
|
3 hengeres, 4 tem, folyadkhtses, DOHC, 4 szelepes
|
Lkettrfogat
|
847 cm³
|
|
|
Kompressziviszony
|
11,5 : 1
|
Maximlis teljestmny
|
84,6 kW (115LE) @ 10 000 rpm
|
Maximlis nyomatk
|
87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 rpm
|
|
|
|
|
Karburtor
|
zemanyag-befecskendezs
|
Gyjts
|
TCI
|
Indts
|
Elektromos
|
Vlt
|
lland tttel, 6 sebessges
|
Kihajts
|
Lncos
|
Fogyasztsa
|
5,2 l/100km
|
|
|
Alvz
Vz
|
Gymnt
|
Els felfggeszts
|
Teleszkpvillk
|
Els rugt
|
137 mm
|
Villaszg
|
25º
|
Utnfuts
|
103 mm
|
Hts felfggeszts
|
Lengkaros, (karos felfggeszts)
|
Hts rugt
|
130 mm
|
Els fk
|
Hidraulikus ketts trcsafk, Ø 298 mm
|
Hts fk
|
Hidraulikus trcsafk, Ø 245 mm
|
Els gumi
|
120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
|
Hts gumi
|
180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
|
Feltlttt tmeg (olajjal s zemanyaggal)
|
195 kg
|
zemanyagtank kapacitsa
|
14 L
|
Yamaha XSR900 kpek!

|