motortesztek
motortesztek

Rendezvények            Milyen motort vegyek?              Biztonság 

 

Új motortesztek
 
Használt motortesztek
 
Autótesztek
 

Köszöntő, kapcsolat.

 

Motoros képek

 

Vendégkönyv

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Suzuki GSX-S1000 / Power naked

 Suzuki GSX-S 1000

Van néhány paripa a motorok közt, amik nagy népszerűségnek örvendenek. Főleg a szupersport kategóriában. A GSX-R1000 is egy ilyen nagy sikere a Suzukinak! És ha valami jó, akkor azt érdemes kicsit másképp is megalkotni, hogy még több rajongóhoz eljusson. Bizonyára ez vezérelte a Suzukit is, mikor megalkották a GSX-R két testvérét is, a GSX-S1000F-es, és a GSX-S1000 –es gépezetet.

Suzuki GSX-S 1000 képek!

Így eljutott hozzánk is a borongós őszi hangulatba egy tüzes piros fekete színű Suzuki GSX-S1000. Nagyon brutál vad lett a kinézete, igazi Power Naked Bike. Agresszív kinézetét még fokozza a lámpa alatti két helyzetjelző LED, ami olyan látszatot keltett piros gépünkön, mintha az ördög bajsza lenne.

Suzuki GSX-S 1000 képek!

Látszatra is duzzad benne az erő, de ha megpödörjük az ördög bajszát, akkor aztán kapaszkodhatunk, mert a valóságban 145 pacival jut el a hátsó kerékhez. Igaz a GSX-R 40 lovacskával több, de kárpótol minket a jó kezelhetőség, és a szinte alapjáratról is rendesen húzó teljesítmény. Tehát senki ne reklamáljon, 145 lóerő azért az már valami! 20 évvel ezelőtti motorosaink térdre borultak volna ennyi lovacskával dübörgő vas előtt! Ha pedig kikapcsoljuk a kipörgés gátlót, és megrántjuk a markolatot, még kettesben is rendesen nyikorog a kerék a vehemens csikók kitörésétől. Hangja erejéhez méltó, kisebb fordulatokon kellemesen dübörög, aztán ha nekirántjuk a gázmarkolatot, olyan mély baritont kapunk, hogy a másik kerületben is tudják számolni melyik fokozatokba váltunk. Persze a vadsága és kinézete ellenére egy jól kezelhető gépezet. Finoman adagolható a gáz, még síkos úton is tudtam kezelni kikapcsolt kipörgés gátlóval ( TCS: Traction Control System). De azért jobb a biztonság, és erre gondolva a Suzuki mérnökei 3 fokozatban állítható TCS-el kényeztetnek minket. A gyári brosúrában is az érzésem szerint nevezték el, az 1-es fokozat a sportos dinamikus élvezetet engedi. A 2-es fokozat amolyan városi, kicsit visszafogottabb, vagyis a kipörgés gátló jobban szabályoz. A 3-as fokozat már rendesen visszafogja a lovakat, csúszós úton, kezdeti megszokásnál nagyon jól jön ez a beállítás. Persze a kipörgés gátlóval nem merítettük ki az elektronikai csodákat. Az ABS szinte már széria tartozék, sőt 2017-től előírás is lesz. Az SV-nél már megismert ECM (Engine Control Module ) rendszer szintén a biztonságunkat szolgálja, és kicsit az ügyetlenségünket is korrigálja, lassabb menetnél, indulási lefulladások elkerülésénél kicsit megemeli a motor fordulatszámát. És az Easy Start System pedig elkényeztet minket. Elég rá pöttyinteni az indítógombra, és az elektronika elvégzi a motorindítás, az önindító lekapcsolását. Üres fokozatban a kuplungot sem kell behúzni!  Hú, micsoda kiszolgálás! És lehet ezt még fokozni, kényeztetik tekintetünk is egy Renthal kormánnyal, jól informáló műszerfallal, amiben van fokozatjelzőnk, üzemanyagmérőnk, fordulat és sebességmérőnk, óránk, kipörgés gátló visszajelzőnk, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás, több napi számláló és minden, mi szem szájnak ingere.

Suzuki GSX-S 1000 képek!

De a Suzuki tarsolyában van ám még egy kis különleges csoda. A kiszolgálásunk érdekében meglepték a GSX-S tulajdonosokat a NIKED motorokon egyedüli kis kesztyűtartóval a hátsó ülés alatt, ami az ülés alatti idomba épített zárral nyitható. Tényleg kellemes pakolóhelyet kaptunk pár apróságunknak az utasunk alatt. Akinek azért a sportos kinézet ellenére egyész kényelmes helye van. A mi ülésünkre sem lehet sok panasz, már ami a kategóória átlagos kényelmét, vagy kényelmetlenségét illeti. Nyilván egy sportos üléshelyzettől ne várjunk fotelkényelmet. Légterelő idomunk sincs, nos menet közben azért meglepett, hogy annyira nem is marcangolt a menetszél. Még 190-es tempónál is elég tűrhető kapaszkodással jól bírtam. Mondjuk ezt a tempót laza négyes fokozatban viszi, de igazán nagyobb gáznál már hiányozhat a szélvédelem. De ne egy Nikeden! Ne akarjunk egy ilyen erőtől duzzadó gépet elrontani valami bumfordi szélvédővel, ne már, nem való az ide. Tehát marad a kapaszkodás, hiszen csak ezzel kell foglalkozni, a GSX-S szinte magától megy, a kanyarban is sínen fut. Kicsit előre dől a súlypontja, amit tolásnál és lépéstempónál érzünk, aztán ha begyorsítunk, rátapad az útra. De ha száguldunk, akkor egyszer meg is kell állni! Erről a már említett ABS biztonsággal gondoskodik a két első féktárcsánkkal és a pompázatos Brembó féknyergeinkkel kooperálva. Kell is a mozgási energiát felemészteni, főleg ha későn vesszük észre a jól álcázott fekvőrendőröket. Mert azért a csudiszépen megalkotott Suzuki feliratos alsó idomunk a katalizátorunkkal együtt bizony könnyen áldozatul eshet, ha nem vagyunk elég éberek! 

Suzuki GSX-S 1000 képek!

Összegezve: A GSX-S 1000 Olyan, amit elvárunk vad és agresszív kinézetéből. 145 pacija hatalmas erőt, és kellő nyomatékot biztosít. De a jót hamar megszokjuk, és kezelhető élvezetes motorozással ajándékoz meg, amiben elektronikus rendszerei is segítenek.

 

Suzuki GSX-S 1000 képek!

Motorkonstrukció

Folyadékhűtésű, négyütemű, soros négyhengeres, DOHC-vezérlésű

Összlökettérfogat

999 cm3

Furat x löket

73,4 mm x 59 mm

Sűrítési arány

12,2:1

Teljesítmény

143 LE (107 kW)/10000 f./perc

Forgatónyomaték

106 Nm/9500 f./perc

ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER

 

Keverékképzés

Elektronikus üzemanyag-befecskendezés

Üzemanyagtartály kapacitása

17 liter

ELEKTROMOS RENDSZER

 

Indítórendszer

Elektronikus önindító

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló

Olajfürdős, többtárcsás

Váltófokozatok száma

Hatfokozatú

Szekunderhajtás

Lánchajtás

VÁZ

 

Váz típusa

Alumínium hídváz

Méretek (H´Sz´M)

2115 x 795 x 1080 mm

Tengelytáv

1460 mm

Villaszög

25°

Utánfutás

100 mm

Ülésmagasság

810 mm

Szabad hasmagasság

140 mm

Sajáttömeg

209 kg

FELFÜGGESZTÉS

 

Elöl

KYB 43 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkóp, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, illetve rugó-előfeszítéssel

Hátul

Himbarendszerhez kapcsolódó központi rugóstag, állítható előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással

KERÉKABRONCS

 

Elöl

Hatküllős, présöntött, alumínium

Hátul

Hatküllős, présöntött, alumínium

Gumiabroncs mérete elöl

120/70 ZR17

Gumiabroncs mérete hátul

190/50 ZR17

FÉKRENDSZER

 

Elöl

310 mm átmérőjű, úszóágyazású dupla tárcsafék négydugattyús, radiálisan rögzített Brembo féknyereggel

Hátul

szimpla tárcsafék, egydugattyús Nissin féknyereggel

 Suzuki GSX-S 1000 képek!

 

Suzuki GSX-S 1000 képek!

 

 

 
Facebook

Kövess minket a Facebookon is!

Motoros - Autós élet

 

 
Eseménynaptár
2018. Április
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Hírek

Suzuki Szakmai tesztnap

I. motoros borok útja rally

 

 
Partnereink

 

 
Rendezvények
 
Óra