Piaggio MP3.
Piaggio nevben az MP3 nem zene lejtszra utal, hanem a 3 kerkre. Bizony itt egy kereknkkel tbb van, ami egszen klnlegess teszi robognkat. Nzzk mire is j, hogy ell dupla kereknk van! Ht mondjuk eszmletlen szuperl nz ki, s a csajok is azonnal r akarnak lni! Aztn mellkesen ott van mg a job kanyarstabilitsunk, s hatalmas a fker, kapaszkodni kell, nehogy elszlljunk a szlvd fltt. Ell ktszer akkora felleten tapadunk az tra.

Piaggio MP3 500 kpek.
De ne ijedjnk meg a kt els kerktl, a Piaggioval ugyangy tudunk dnteni a kanyarokban, mint a hagyomnyos ktkerekekkel, azt leszmtva, hogy btrabban dntgetnk. Ezt egy igen bonyolult futm teszi lehetv! Ha bepillantunk az els idom al igazi mszaki csodt, egy schaffhausen rt is megszgyent preczsggel kidolgozott felfggesztseket lthatunk. A kt kerk miatt rendesen fel volt adva a mrnkknek a lecke. Hiszen a kanyarokban a bednttt kerekek ms-ms vet kvetnek, s mgis egyforma nyomssal kell az tra nehezednik a moci slyval. De remekl megoldottk, s kaptunk egy elkpeszten knyelmes bnusz lehetsget is a parkolsnl. Nincs szksgnk oldaltmaszra, sem kzp llvnyra. Egy elektromos rgzt mechanizmus az ppen akkori helyzetben rgzti a kerekeket, s gy a moci gynyren meg tud llni, akr lejtre, emelkedre merlegesen is, vagy egyenletlen talajon is. Kzpllvnyunk is van, ha az aksi lemerl, jl jhet. Termszetesen van egy kzifknk is, hogy azrt egyik irnyba se guruljunk el. A rgztnk gombnyomsra kapcsol kb. 5 kilomter alatti tempnl. A forgalomban a lbunkat sem kell letenni, ha megszokjuk, s gyesen tudjuk hasznlni. Persze ha megszoktuk, s gyesek is vagyunk! Mert bizony rendesen meg tud minket trflni, ha vatlan pillanatban nyomjuk meg a gombot.

Piaggio MP3 500 kpek.
Ugyanis mint mondtam, a pillanatnyi helyzetet rgzti. Teht ha vletlenl megbillennk, akkor ferdn akad be a gpezetnk, s ahogy ez egyszer velem is elfordult, ilyenkor bizony bekanyarodunk abba az irnyba amerre dl. Szerencsmre ppen nem llt ott aut, de a mgttem lvknek szereztem egy vidm pillanatot. s bizony rszedett ll helyzetben is. Mikor a garzsombl kitoltam a kertkapu el kiss lejtett az t, s begdlt, minrha kanyarban lenne! A motor ketyegett, s vletlenl adtam egy kis gzfrccst! No oszt volt kapkods, a rgzt kioldott, s hiba kaptam utna, csak az eldls lendlett tudtam csillaptani. Sajnos a karcmentesen adom le a motorokat szzessgemet el is vesztettem.

Piaggio MP3 500 kpek.
s mindjrt itt meg is jegyezem, a kt els kerknek, s a hozz tartoz preczis futmnek meg van az ra. Mintha slyzkszletet pakoltak volna az els kerekek kr, kiss nehz lett. Tologatsnl, eldlsnl alaposan hzza a gravitci. Gpezetnk teljestmnyben is rezni, mert tszzasknt gy gondoltam kevsb jl megy, mint egy 650—es, de sajna inkbb egy kicsivel jobban megy, mint egy ngyszzas. De ez vrhat is volt, hiszen nem lehet hungarocelbl alaktani egy ilyen sszetett klnleges futmvet! De az lmnyrt megri! A kanyarokat gy veszi, mintha snen futna, s a fktvunk is jelentsen cskken a jl belltott ABS-nek ksznheten, ami a jobb tapadshoz igaztva nagyobb terjedelemben feszegeti a blokkols hatrait! Egyenes futsval sincs semmi gond, brmelyik trarobogval felveszi a versenyt. A knyelme a hatalmas lsnek ksznheten hossz tvon is fantasztikus, az utasnak is, amit a Szurikta is lvezett nagyon a fotzskor.. Persze a termetes lsek alatt termetes bls a csomagtartnk is. B 2 sisaknyi hellyel. A kormnyoszloprl a mszerfal el kerlt egy kis trol, ami a vizes palackomhoz kicsinek bizonyult.
sszegezve: A Piaggio MP3 500 j fejezetet nyitott a robogzs trtnetben. Kt els kerekvel fantasztikus kanyartechnikt tudunk belle kiprselni. Knyelmvel, nagy csomagtervel jl bevlik trkra is. Rgztsi jdonsgval egy lvezetes jtk lett a parkols, de meg kell szokni.

Piaggio MP3 500 kpek.
Piaggio MP3 500 adatok.
nslya: 266 kg.
· Teljestmny:40 LE
Motor:egyhengeres, 4 tem vzhtses
· Lkettrfogat:493 cc
· Furat x lket:94 mm x 71 mm
· Els fk:kett 258 mm tmrj trcsafk
· Hts fk:240 mm tmrj trcsafk
· Els kerk:alumnium tvzet 13
· Hts kerk:alumnium tvzet 13
· Extrk- llthat "Style" szlvd
- PMP (Piaggio Multimedia Platform)
- Multimdia tmogats


Piaggio MP3 500 kpek.

|