Moto Guzzi
A „boldog” 70 –es vekben ms volt a motoros let……. Nem roskadoztak az zletek polcain a sznes protektoros ruhk, a kiegsztk! A gyjtst lendkerekes megszaktk vezreltk, az ABS a lbunkban volt, az ASR pedig a gzmarkolatos keznkben… …. A lmpa a lmpa helyn volt, a benzinktnl sem kellett keresglni a betlt nylst, mert a tank a tank helyn, a motor a motor helyn volt, az lsek lhetek voltak, de persze a 100 ler mr a llektani cscsnak szmtott. De lm-lm, micsudi gynyr motorok szlettek mgis akkoriban. Nem vletlen, hogy manapsg is renesznszt li az ebbl az idkbl plagizlt csodaszp retro motorok imdata. Belnk bizseregnek annak a kornak a benzingzs emlkei, az tszli btyklsek, a gyjtslltsok. Mgis, ha rnznk a Moto Guzzi V7 Racer csillog vonalaira, csak a szp emlkek jutnak esznkbe. A hetvenes vek versenymotorjnak emlke, nosztalgikus klseje, a kormny feletti, s a hts lsnl elhelyezett rajtszmtartja az akkori plyagpeket idzi.
Moto Guzzi V7 Racer kpek
Ez a gp ma mr inkbb a Cafe Racer kategriba sorolhat, ami megjelenti a vrosi vagny sportossgot is. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy valdi lmnymotorral van dolgunk. Vrsre fnyezett vza messzirl ragyog a napfnyben, kiemelve a Guzzi csupaszon is kecses formjt. Minden apr rszletre gyeltek az olaszok. A Moto Guzzi feliratok mg a felniken is piroslanak, de a mvesen hmzett lse, az egyedi dszcsavarok, a vlt- s fkrudazat rendszer kidolgozsa, a karcsn elvezetett dupla kipufogja szemet gynyrkdtetv teszik az egsz gpezetet. Ettl mg nem egy kirakat motor, nem a vitrinbe val, hiszen valdi katarzis rlni, beindtani, s aztn vgig „tpni” vele a vroson. Igen…., mr a beindtsnl az nindt hangja is egy kisebb hangszerszl, de mikor letre kl a szimmetrikusan elvezettet dupla kipufogja ltal a hagyomnyosan keresztbe fordtott V2 motorja, ksz szimfnit drmg neknk a kt henger!!! Nem bambulhatunk s nem kell flelnnk, hogy jr-e a motor? Alapjraton lland a visszajelzs…, izeg-mozog…, hrg.., remeg, gzadsra a hosszan fut ftengely s a lendtmegeinek prgettys hatsa mozgatjk az egsz gpet. Mint egy trelmetlen izgga telivr gy l alattunk. Nem mindenki tudja megzabolzni a tltosokat, s a Guzzit is sokan nem szeretik ezen reakcii miatt! De van, aki meg pont ezrt szeret bel. Minden porcikjban rezzk, hogy jr alattunk, ahogy pfg, dohog, mint a plyagpek…, mit mondjak.., engem is pont ez varzsolt el. No azrt ne higgyk, hogy menet kzben nllsodni fog. Ha elindulunk, a Guzzi elemben van, s avatott kezekben illedelmesen szfogadan viselkedik, kisimulnak rncai. 18 colos els kereke a sportosra hangolt rugzs ellenre is alig veszi szre a ktykat, tredket. Kifogstalan az ttartsa, jl dl az vekre, s az lspozcink is azt az rzst hozza, mintha belefekdnnk a kanyarokba. Olyan, mintha a lbaink helyett kerekek nnek, testnk egybeforr a Guzzival, s csak rept……… A finom rezgsek csak emlkeztetnek , hogy nem akrmilyen gpen lnk, ez egy kemny paripa, egy Moto Guzzi dbrg alattunk. Motorja V ketteshez hen hihetetlen nyomatkos, alapjratrl nagy ervel szaggat, egszen a htezres leszablyzsig. Az elektronikai korltot mg sportos menetnl sem vesszk szre, mr jval kisebb fordulatnl vgyakozunk a 6 fokozat vlt kapcsolsra, hogy jra s jra rezzk a 3,600 fordulat maximlis 54.7 nyomatkt. Alaposan meg is viccelt a gpezet, jval tbbre saccoltam erejt, mint amit valjban az adatok rnak ( 49 LE 35.5 KW ). s ez a Guzzi rdeme, kis fordulaton hatalmas nyomatkval nagyobb er rzett kelti. Futmve kifogstalan, extrm gzadsok kellenek ahhoz, hogy a sokat emlegetett kardn reakcik, mozgsok kibillentsk menet kzben. Hiszen mg sportos motorozs kzben sem szoksunk b gzt adni a kanyarokban, ilyet csak a tesztel tehet, amikor tnyleg ki akarja csikarni a frnya hibkat, s amikor nincs forgalom. Elgedetten konstatltam, bizony semmi durvasg nem jelentkezett, a finomnak nem mondhat gzrngatsaimra, csak a kiprgsgtl ASR elektronika lgy szablyzsa figyelmeztettet. , s milyen finoman avatkozott be, a kerk tlprgst elhrtva pp a felesleges ert vette el az elektronika, teljesen egy pillanatra sem szablyozott le. gy a reakcija sokkal gyorsabbnak tnik, s fleg a kanyarban kevsb volt zavar, mert nem idzett el motorfket. Ha mr az elektronikus szablyzknl tartunk….., az ABS is kifogstalanul vgzi munkjt. Mkdse kzben neki is az tlagosnl gyorsabb a szablyzsa, s finomabb az gynevezett redzses rzs.
Mondhatom btran, nem talltam kivetnivalt a Guzzi V7 Racerben, st elvarzsolt a nyergben.
sszegezve: A Moto Guzzi V7 Racer egy valdi egynisg! Igazn temperamentumos, kemny tltos nyergben lhetnk rajta, s mgis engedelmes, elemben van az ton, s valdi lmnymotorozst nyjt a kategria szerelmeseinek. Els motornak azrt kemny, de haladknak mr jl kezelhet, valdi motoros lmnyt ad!
Aki egyszer megszereti egynisgt, llegz hrg lktetst, nem is akar ms gpre lni! Ksznjjk a Moto Guzzi kpviseletnek, hogy kiprblhattuk.
Listara: 3.199.900+ regad/ Akcisan: 2.999.900+regad
Moto Guzzi V7 Racer adatai:
Motor
|
Kthengeres V motor, 4 tem, 2 szelepes
|
Hengerrtartalom
|
744 cm3
|
Furat / lket
|
80/74 mm
|
Maximlis teljestmny
|
35,5 kW (48,8 LE) 6,800/min
|
Maximlis forgatnyomatk
|
54,7 Nm 3,600/min
|
zemanyag-ellts
|
zemanyag befecskendezses
|
Indtrendszer
|
Elektromos nindt
|
Olajozs
|
Nedves karteres
|
Sebessgvlt
|
5 fokozat
|
Fk ell
|
szgyazs szimpla trcsafk 320 mm ø
|
Fk htul
|
Trcsafk 260 mm ø
|
Gumiabroncs els
|
100/98-18”
|
Gumiabroncs hts
|
130/80-17”
|
Hossz / szlessg
|
2185/800 mm
|
lsmagassg
|
805 mm
|
Tengelytvolsg
|
1449 mm
|
Tanktrfogat
|
17 liter
|
zemanyag fogyaszts, sajt mrs: 4.3-4,8 liter / 100 km.
Moto Guzzi V7 Racer kpek
|