Honda NC750X DC
Elz vben volt szerencsnk az NC750 „s” vltozatt tesztelni. Br tudjuk, nem mindenki akar brutlis ergpeket, s ezt is szem eltt kell tartani, hiszen annak ott van a hasonl kinzet VFR800, de mgis elgg szrke eminencisnak ltszott az NC750S, mint klsben, mint teljestmnyben. A Honda is rismerhetett erre, s az X vltozatban alaposan tdolgozta az NC modelljt. Mindjrt szembetl a vltozs, hiszen igen csinos lett! Hrom sznben pompzott a tesztmocink, meggy bord – ezst-fekete.
Honda NC750X DCT kpek!
Kapott j dizjnelemeket is a tankon , s a manapsg oly divatos endurs „Csr” is megjelent a lmpa alatt! DE beszljenek helyettem a kpek. Full LEDes lett a lmparendszere is, amit mr az idn pr Hondn kiprblhattunk. Kt sorban 3-3 LED. Fell a tomptott, alul belp a hosszfny, s nagyon kellemes kontros hideg fnye van.
Honda NC750X DCT kpek!
A mszerfal is megjult. Igaz a rgi is nagyon informatv volt, gy sok jtst mr nem tudtunk kapni, de aki szereti a sznes fnyjtkokat rlni fog! Ugyanis a fordulatszmmrnk sklja a fogyaszts arnyban vltoztatja a sznt. Piros, ha huzatjuk a gpet, s magas a fogyasztsunk, tlagosnl kken jelez, s ha takarkosan megynk zldre vlt! Kaphatunk egy narancssznt is, ha magas fordulatszmon prgetjk a motort! s itt rgtn meg is emltem, a tesztmocink automata DCT vltval volt felszerelve. Teht a kuplungot s a vltkart annyira elfelejthetjk, hogy ne is keressk, mert nincs!
Honda NC750X DCT kpek!
Automata vltrendszernk a motorozsi stlusunkhoz igaztva tbb fokozatban llthat. Minden indtsnl egy alap fokozatba ll, amit nevezhetnnk akr ECO fokozatnak is. Hiszen itt az automata igyekszik a legtakarkosabb fordulaton tartani gpnket, lland kk s zld sznben pompztatni fordulatszm kijelznket, s csak nagyon nyugodt, higgadt motorozst enged. Ha nekirntunk a gznak, sajnos nem ugrik t automatikusan a dinamikusabb „S” fokozatba, gy csak hrgst, prszklst tapasztalhatunk, teht ha temperamentumosan kell haladnunk, vagy egy fokozattal lejjeb vltjuk a kzi gombbal, vagy t kell lptetnnk az „S” fokozatba. Az „S” fokozatnak is hrom szintje van, amit csak megllskor tudunk belltani. Nyilvn az els szint az tlagosan dinamikus haladst enged, a msodik mr jobban prget, s a harmadik szintnl mr engedi narancsba is kiprgetni a motorunkat! Vagyis ez a legsportosabb szint! Ezeknl a fokozatoknl az automata nyomatkosan tartja motorunkat, s el is feledkezhetnk, hogy igazibl „csak” 55 lernk van, s a kthengeresnk als fordulaton gyenglkedik. Nagyon dinamikuss teszi a DCT gy a kzlekedsnket. Persze a motorja szinte rezgsmentesen kellemesen csendesen jr. A DCT is oly kivlan vgzi a dolgt, hogy csak tapasztalt avatott motoros veszi szre a vltsokat, az utas pldul semmit nem rez belle. s mieltt tovbb haladunk, van m mg egy manulis vlt llsunk is. A jobb markolatnl egy gombbal tudjuk kikapcsolni az automatt, s a bal markolatnl lv kt gombbal tudjuk le-fl lptetni. Mondjuk igazibl egy flautomata lls ez, hiszen ha a felfel lptetsnl nem is avatkozik be semmi, azrt ha lasstunk, s nem lptetjk lefel a fokozatokat, az automata szpen visszapakolgat helyettnk. Az ls pozcink egy niked s egy endurs helyzet kzti, elg knyelmes hosszabb tvon is. Utasunk sem panaszkodhat a knyelemre. lsnk zsels tmse pedig egyenesen simogatja lepnket. ttartssal semmi baj nem lehet, hiszen motorunk oly mlyen van szinte az egsz gp al felfggesztve, hogy slypontja is nagyon mlyre kerlt.
 |
Honda NC750X DCT kpek!
gy az NC ksz kanyarzsonglrr vlt. De a mly slypont ellenre mgsem olyan alacsony, a kiss endurs jelleghez hven a jrdzsok, fekv rendrk nem tudnak rtani. Mint tavaly is emltettk, a kedvenc TWIN PEAKS hasonlatunkat hasznlva a Baglyok nem azok, aminek ltszanak, teht a mellkasunk alatti tank sem az, aminek ltszik! Ugyanis felnyithat zrhat teteje alatt bls 1 sisaknyi b csomagtartt kapunk. Nem ajnlatos ide tlteni a benzint, a Valdi zemanyagtartlyunk ugyanis a hts ls al kerlt. De igazn nincs is nagy tankra szksgnk, hiszen az NC750 nagyon takarkos. lland S 2-es automata fokozatban dinamikusan motorozva is 3.6 krli volt a fogyasztsunk! Ht, egy 750-es mocitl ez nem semmi! El sem merem kpzelni, mennyire kevs benzint hrplhet, ha van trelmnk az alap fokozatot hasznlni, amikor a fordulatszm mrnkn a kk s zld szn a dominns!
sszegezve: Az NC750X nagyon jl sikeredett tdolgozott testvre a rgi „S” vltozatnak. Igen ltvnyos s divatos lett a klleme, full LEDes a lmparendszere. A DCT automatavlt simn s csendben kapcsol. Jk az lltsi lehetsgei, s mint egy bvsz a krtykat, gy tnteti el a soros kthengeres gyenge pontjait.
Honda NC750X DCT kpek!
Furat lket (mm)
|
77 x 80
|
Keverkkpzs
|
PGM-FI elektronikus zemanyag-befecskendezs
|
Kompressziviszony
|
10,7:1
|
Hengerrtartalom (cm3)
|
745
|
Motortpus
|
Folyadkhts, ngytem, 8 szelepes SOHC, soros, kthengeres
|
|
|
Teljestmny
|
40,3 kW (55 LE) @ 6250 1/min
|
Forgatnyomatk
|
68 Nm @ 4750 1/min
|
Indts
|
nindt
|
Els fk
|
Ø 320 mm szimpla, hullmos perem trcsa ktdugattys, hidraulikus fknyereggel s szinterbettekkel
|
Hts fk
|
Ø 240 mm szimpla, hullmos perem trcsa egydugattys, hidraulikus fknyereggel s mgyanta alap, prselt bettekkel
|
Els felfggeszts
|
Ø 41 mm teleszkpvilla
|
Hts felfggeszts
|
Kzponti hts rugstag, Pro-Link himbarendszer
|
Els gumi
|
120/70 - ZR17M/C (58W)
|
Hts gumi
|
160/60 - ZR17M/C (69W)
|
Els kerk
|
17M/C MT3.50
|
Hts kerk
|
17M/C x MT4.50
|
|
|
zemanyag fogyaszts
|
3,50 l/100 km
|
zemanyagtank kapacits (liter)
|
14,1
|
Szabadmagassg (mm)
|
165
|
Menetksz tmeg (kg)
|
220
|
lsmagassg (mm)
|
830
|
Honda NC750X DCT kpek!
Honda NC750X DCT kpek!
|