Suzuki GSX-S 1000
Van nhny paripa a motorok kzt, amik nagy npszersgnek rvendenek. Fleg a szupersport kategriban. A GSX-R1000 is egy ilyen nagy sikere a Suzukinak! s ha valami j, akkor azt rdemes kicsit mskpp is megalkotni, hogy mg tbb rajonghoz eljusson. Bizonyra ez vezrelte a Suzukit is, mikor megalkottk a GSX-R kt testvrt is, a GSX-S1000F-es, s a GSX-S1000 –es gpezetet.
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
gy eljutott hozznk is a borongs szi hangulatba egy tzes piros fekete szn Suzuki GSX-S1000. Nagyon brutl vad lett a kinzete, igazi Power Naked Bike. Agresszv kinzett mg fokozza a lmpa alatti kt helyzetjelz LED, ami olyan ltszatot keltett piros gpnkn, mintha az rdg bajsza lenne.
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
Ltszatra is duzzad benne az er, de ha megpdrjk az rdg bajszt, akkor aztn kapaszkodhatunk, mert a valsgban 145 pacival jut el a hts kerkhez. Igaz a GSX-R 40 lovacskval tbb, de krptol minket a j kezelhetsg, s a szinte alapjratrl is rendesen hz teljestmny. Teht senki ne reklamljon, 145 ler azrt az mr valami! 20 vvel ezeltti motorosaink trdre borultak volna ennyi lovacskval dbrg vas eltt! Ha pedig kikapcsoljuk a kiprgs gtlt, s megrntjuk a markolatot, mg kettesben is rendesen nyikorog a kerk a vehemens csikk kitrstl. Hangja erejhez mlt, kisebb fordulatokon kellemesen dbrg, aztn ha nekirntjuk a gzmarkolatot, olyan mly baritont kapunk, hogy a msik kerletben is tudjk szmolni melyik fokozatokba vltunk. Persze a vadsga s kinzete ellenre egy jl kezelhet gpezet. Finoman adagolhat a gz, mg skos ton is tudtam kezelni kikapcsolt kiprgs gtlval ( TCS: Traction Control System). De azrt jobb a biztonsg, s erre gondolva a Suzuki mrnkei 3 fokozatban llthat TCS-el knyeztetnek minket. A gyri brosrban is az rzsem szerint neveztk el, az 1-es fokozat a sportos dinamikus lvezetet engedi. A 2-es fokozat amolyan vrosi, kicsit visszafogottabb, vagyis a kiprgs gtl jobban szablyoz. A 3-as fokozat mr rendesen visszafogja a lovakat, csszs ton, kezdeti megszoksnl nagyon jl jn ez a bellts. Persze a kiprgs gtlval nem mertettk ki az elektronikai csodkat. Az ABS szinte mr szria tartozk, st 2017-tl elrs is lesz. Az SV-nl mr megismert ECM (Engine Control Module ) rendszer szintn a biztonsgunkat szolglja, s kicsit az gyetlensgnket is korriglja, lassabb menetnl, indulsi lefulladsok elkerlsnl kicsit megemeli a motor fordulatszmt. s az Easy Start System pedig elknyeztet minket. Elg r pttyinteni az indtgombra, s az elektronika elvgzi a motorindts, az nindt lekapcsolst. res fokozatban a kuplungot sem kell behzni! H, micsoda kiszolgls! s lehet ezt mg fokozni, knyeztetik tekintetnk is egy Renthal kormnnyal, jl informl mszerfallal, amiben van fokozatjelznk, zemanyagmrnk, fordulat s sebessgmrnk, rnk, kiprgs gtl visszajelznk, tlagfogyaszts, pillanatnyi fogyaszts, tbb napi szmll s minden, mi szem szjnak ingere.
 |
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
De a Suzuki tarsolyban van m mg egy kis klnleges csoda. A kiszolglsunk rdekben megleptk a GSX-S tulajdonosokat a NIKED motorokon egyedli kis kesztytartval a hts ls alatt, ami az ls alatti idomba ptett zrral nyithat. Tnyleg kellemes pakolhelyet kaptunk pr aprsgunknak az utasunk alatt. Akinek azrt a sportos kinzet ellenre egysz knyelmes helye van. A mi lsnkre sem lehet sok panasz, mr ami a kategria tlagos knyelmt, vagy knyelmetlensgt illeti. Nyilvn egy sportos lshelyzettl ne vrjunk fotelknyelmet. Lgterel idomunk sincs, nos menet kzben azrt meglepett, hogy annyira nem is marcangolt a menetszl. Mg 190-es tempnl is elg trhet kapaszkodssal jl brtam. Mondjuk ezt a tempt laza ngyes fokozatban viszi, de igazn nagyobb gznl mr hinyozhat a szlvdelem. De ne egy Nikeden! Ne akarjunk egy ilyen ertl duzzad gpet elrontani valami bumfordi szlvdvel, ne mr, nem val az ide. Teht marad a kapaszkods, hiszen csak ezzel kell foglalkozni, a GSX-S szinte magtl megy, a kanyarban is snen fut. Kicsit elre dl a slypontja, amit tolsnl s lpstempnl rznk, aztn ha begyorstunk, rtapad az tra. De ha szguldunk, akkor egyszer meg is kell llni! Errl a mr emltett ABS biztonsggal gondoskodik a kt els fktrcsnkkal s a pompzatos Bremb fknyergeinkkel kooperlva. Kell is a mozgsi energit felemszteni, fleg ha ksn vesszk szre a jl lczott fekvrendrket. Mert azrt a csudiszpen megalkotott Suzuki feliratos als idomunk a kataliztorunkkal egytt bizony knnyen ldozatul eshet, ha nem vagyunk elg berek!
 |
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
sszegezve: A GSX-S 1000 Olyan, amit elvrunk vad s agresszv kinzetbl. 145 pacija hatalmas ert, s kell nyomatkot biztost. De a jt hamar megszokjuk, s kezelhet lvezetes motorozssal ajndkoz meg, amiben elektronikus rendszerei is segtenek.
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
Motorkonstrukci
|
Folyadkhts, ngytem, soros ngyhengeres, DOHC-vezrls
|
sszlkettrfogat
|
999 cm3
|
Furat x lket
|
73,4 mm x 59 mm
|
Srtsi arny
|
12,2:1
|
Teljestmny
|
143 LE (107 kW)/10000 f./perc
|
Forgatnyomatk
|
106 Nm/9500 f./perc
|
ZEMANYAG-ELLT RENDSZER
|
|
Keverkkpzs
|
Elektronikus zemanyag-befecskendezs
|
zemanyagtartly kapacitsa
|
17 liter
|
ELEKTROMOS RENDSZER
|
|
Indtrendszer
|
Elektronikus nindt
|
ERTVITEL
|
|
Tengelykapcsol
|
Olajfrds, tbbtrcss
|
Vltfokozatok szma
|
Hatfokozat
|
Szekunderhajts
|
Lnchajts
|
VZ
|
|
Vz tpusa
|
Alumnium hdvz
|
Mretek (HSzM)
|
2115 x 795 x 1080 mm
|
Tengelytv
|
1460 mm
|
Villaszg
|
25
|
Utnfuts
|
100 mm
|
lsmagassg
|
810 mm
|
Szabad hasmagassg
|
140 mm
|
Sajttmeg
|
209 kg
|
FELFGGESZTS
|
|
Ell
|
KYB 43 mm-es csszszr-tmrj els teleszkp, llthat hz- s nyomfokozati csillaptssal, illetve rug-elfesztssel
|
Htul
|
Himbarendszerhez kapcsold kzponti rugstag, llthat elfesztssel s hzfokozati csillaptssal
|
KERKABRONCS
|
|
Ell
|
Hatklls, prsnttt, alumnium
|
Htul
|
Hatklls, prsnttt, alumnium
|
Gumiabroncs mrete ell
|
120/70 ZR17
|
Gumiabroncs mrete htul
|
190/50 ZR17
|
FKRENDSZER
|
|
Ell
|
310 mm tmrj, szgyazs dupla trcsafk ngydugattys, radilisan rgztett Brembo fknyereggel
|
Htul
|
szimpla trcsafk, egydugattys Nissin fknyereggel
|
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
Suzuki GSX-S 1000 kpek!
|