Suzuki GSR 750
Hsi forradalmunk nnepe alkalmbl a GSR750-es volt a trsam egy neknk val remek programban. nneplbe ltztettem a piros fehr zld szn nemzeti szalaggal, s egy kisebb trra, egy motoros felvonulshoz csatlakoztunk. Tisztelegve az oktberi nnepnek vgigjrtuk hseink emlkhelyeit.

Megrkeztnk a tallkahelyre, s krbe pillogva azt vettem szre, kicsit kilgtunk a sorbl a sok chopperes kztt.

Sebaj! A Suzuki GSR750-es megllja a helyt, s hamar magra is vonta az rdekldst. Jttek is megcsodlni, hogy milyen vad, robosztus szp gpezet. s a krds: „olyan brutl is, ahogy kinz?” Az attl fgg! Egy farkasbrbe bjt hsges kutyus! Ha szelden simogatod, kellemesen durmol s csahol neked, de ha kekeckedsz a gazdijval, feldbrg, s kemnyen megvicsorogtatja fogait! s valban, a GSR750-es a hangslyos robosztus motorblokkjval, a magasra pposod bls tankjval ertl duzzad kihv jelensg! Ezt fokozzk mg a htt is frappnsan elbjtat dizjn elemek, a karcs magasra nyl lsek, a mlyen fekv morcos hangulat els lmpja s kis idomai is. Fordtott, aranyra eloxlt els villja, szles 180-as hts gumija, dominns krmbettes kipufogja, tovbb kvetik az aktulis trendet, fokozzk feltn szpsgt.. Kvetkezett is a tovbbi krds: „brja-e majd az ilyen sportos gp a poroszkls felvonuls tempt?” Nos ez tnyleg kemny kihvs egy ideges, vad sportmotornak, de nem a GSR750 –esnek! Tny, hogy ha meghzzuk a gzmarkolatot, 106 lereje bszen kiszabadul, s szinte feltpi az aszfaltot a gyorsulsnl, de a motorvezrls s egyb mdosts miatt a GSXR testvrhez mrten nagyon kezes is tud lenni. A szupersport teshoz kpest 25 ler a levesebbe ment, de ebben az esetben a kevesebb tbb! Hiszen gy is maradt 106 pacink, s mr az 1500-as fordulattl egszen a 11000-es leszablyozsig minden fordulatszm tartomnyban igen erteljes s nyomatkos a gpezet. Nem semmi viszont ez a hasznlhat fordulatszm tartomny! Szinte vltani is alig kell. Pldul hrmas fokozatban 30 km/rs temprl egszen 160-ig iszonyatos ervel tud hzni. Itt kihangslyozom, hogyha megrntjuk a gzt, kapaszkodjunk rendesen a kormnyba, s dljnk elre, mert az els kereknk elhagyja az aszfaltot. Az sem gond, ha a nagy nyomatk s a finoman jr motor mellett nha elfelejtjk a vltogatst s kettes fokozattal indulunk. A knyelmes, lass tempnl is rngats s fulladozs mentesen, jl kezelhet a motor. Nem is volt szgyenkezni valnk a nagyvasak kzt, minden nehzsg nlkl nyugodtan vonultunk ktkerek bartainkkal! De ez nyilvnval, hisz a GSR 750 erre is szletett. Hogy „kikocsikzzunk vele a Stefnira”, nhny gzfrccsel magunkra vonjuk a frksz tekinteteket, tekintlyesen durmolva elporoszkljunk a kerthelyisges kvzk eltt, aztn a zld lmpnl b gzzal kiszabadtva a lovakat, a hatezres fordulat felett beindul 106 pacival s az ezzel jr hangorknnal nyikorg gumik kzepette elviharozzunk. Hiszen a GSR750 egy magamutogat exhibicionista vrosi vagny. Futmvnek felptse is ezt szolglja. Rugzsa sportosan kemnyre hangolva segti a kanyarzsonglrkdst. Egyik fordulbl a msikba dntgetve szinte semmit nem rznk a 210 kils slybl. A Suzuki mrnkei remek slyelosztssal jl elrejtettk ellnk a kilkat, hogy a GSR 750 igazi partnernk legyen egy lvezetes ktkerek katarzisban. Mi rtapadunk a markns bls tankra, ami elrehajlott tartsunknak kellemes tmaszt ad, a GSR rtapad az tra, s az egyenesekben is igazi mvsz. Jellegn rezhet a sportos rksg, futmve, lspozcija is ezt sugalja. Igazi "csajozs" gp! Csak ha a csaj fell mgnk, hamar elmegy mindkettnk kedve a motorozstl. A vrost elhagyva az autplyn aztn megforgatjuk a markolatot, s ersen kapaszkodunk. Pillanatok alatt 100 fltt van, majd szguldsunkat a mellnkbe, vllunkba kap menettornd szaktja flbe. Lmpnk fltt van nmi kis lgterel, de alacsonyan a kormny al bjik, gy szlvdelmnk a zrval egyenl. De a GSR nem is a hossz autplykra val, s nem is a nagy trkra. Neki a vros az eleme, elgurulni a szabadid kzpontba: a Gold Centerbe fallabdzni, gyrni, focizni, vagy ebdelni egy nagyot.

Elugrani a haverokhoz a kvzba, s kzben a piros lmptl indulva mindenki csak a kondenzcskunkat nzegetheti! No de eleget zengtk az dkat a szguldsrl, az erfitogtatsrl. A biztonsgos mocizs lnyege, hogy tudjuk hol kell elengedni a gzt, s mikor kell taposni a fket. A dupla els trcsk rendesen harapnak, s az ABS is nagyon engedi fogni ket

Htul kis tempnl kicsit hamar enged a blokkolsgtl, de nem zavar. Nagyobb tempnl ott is jl harap. A tmr pts gp egsz tmege szrevtlenl alnk simul, mintha csak mi szaladnnk knnyedn az aszfalton. Aranyos fordtott els villnk nem csak mutats, de az egsz futm rendszerrel nagyon stabil. Mszer egysgn is meg van minden. Kilomterra s fordulatszm mutat, zemanyagjelz, fokozatkijelz, idmr, vzhfok jelz, s 2 napi szmll.

s van mg szablyozott kataliztorunk is!

sszegezve: a Suzuki GSR750-es egy exhibicionista vrosi vagny. Alapjratrl hatalmas ervel tud hzni egszen a 11 ezres fordulatig. Szinte snen fut egyenesben s a kanyarokban is. Ktsgtelen, aki egy ertl duzzad, de jl kezelhet mutats tltosra vgyik, s hajland ldozni egy kis knyelmet, az nagyon fogja szeretni!
De kezd motorosoknak nem nagyon ajnlott!
alapra: 2.298.000
Suzuki GSR 750 mszaki adatai:
Motor: 749 cm3-es befecskendezs, 4 tem, vzhtses, 4 hengeres, DOHC
srtse 12,3:1 , gyjtsa digitlis.
Indts: nindt.
6 fokozat vlt
Maximlis sebessgt nem volt alkalmam kihozni, de az egyes fokozatban 110 - nl szablyzott le.
zemanyag fogyaszts: Sajt tapasztalat 4.7 liter / 100 km.
zemanyag tartly 17.5 liter. Ami az n fogyasztsom alapjn kb. 370 kilomter menetre elegend.
Ell dupla trcsafk, htul jl adagolhat trcsafk. ABS.
nsly: 211 kg.
Teljestmnye: 106 LE / 10000
Ksznjk a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kiprblhattuk jdonsgt.








|