Honda CRF1000L Africa Twin
A legendk nem szletnek csak gy! Nemes cm a jrmvek kzt is, azt ki kell rdemelni valami klnlegessel. reg motorom is egy legenda, mind a mig is legnagyobb egyhengeres. Annak idejn, mikor mg gyrtottk, nagy konkurense volt a Honda Africa Twin 750. Ami szintn nagy legendv vlt. Nem csak mert anno egy 750-es motor mr nagy endurnak szmtott, hanem a rengeteg djnyertes sivatagi futamrt is, amiket sorra nyert a Hondnak! Manapsg mr kevs fut belle az utakon, ha nha sszefutunk, kibeszljk egyms gpt, hny ves, de gynyr mg mindig. Aztn jtt a 2015-s v! s ahogy az autiparban is sorra jjszletnek a nagy legends gpek, a Hondtl is megkaptuk a megjtott, megerstett, megcsinostott Africa Twint,1000 kbcentis motorral.
Africa Twin kpek!
Mint azt nem is titkoltam, szvem igazn az endurkrt dobog szaporbban, na j, a lnyokrt is, de az egy msik frum. Mikor els alkalommal testkzelbl meglttam a tavaszi killtson, rgtn felltem r! lsben fszkeldve, kormnyt markolszva bszkn mosolyogtam a fnykpezgpbe, s kzben mris megfogalmaztam a kvnsgom, hogy mielbb kiprblhassam! Szabadsg, motor, szerelem, e hrom kell nekem! Petfi utn szabadon ezt ihlette tlem az Africa Twin! s itt a csoda, a nagy legenda, megkaptam a Hondtl ezt a gynyr, tradicionlis hromsznre fnyezett Africt. Ktsgtelen, ahogy rlnk, azonnal mindene kzre ll, s termszetesen knyelmes. Az els idoma fellrl nzve frfias mret, oldalrl s htulrl csodsan karcsnak ltszik. Vgre egy nagy s ers tra endur, ami mgis karcs, s nem egy dagi behemt! Mszerfala hatalmas, szinte fgglegesen tekint rnk az idom elejrl. Ngy rszre van osztva, ktoldalt a visszajelz fnyek nagy irnyjelz nyilakkal, fell a fordulatszmmr s a kilomterra, az alskzp rsz ismt fel van osztva, hrom rszre, amit a kormnyrl tudunk lptetni. Van minden, ami szem szjnak ingere.
 |
Africa Twin kpek!
Napi szmllk, fokozat kijelz, zemanyagjelz, hmrsklet kijelz, tlagsebessg, megtett tlag tvolsg, idmr, Stb. Ja, s nem tkrzdik, a kk httren fehr szmokkal betkkel nappal is kitnen ltni, jjel meg hangulatos kk alap fnnyel tudat velnk minden fontosat. Igazi kalandmotoros felszereltsg, teht irny a nagyvilg. Ahogy azt kell, magas trnuson lnk, mindenfel kifogstalanul kiltni. Els szlvdnk ha kzelre nznk terepen, vrosban, belg a ltternkbe. Kezdetben zavart, de egy nap alatt megszoktam, s mr szre sem vettem. Mivel elg magas a plexink, a szlvdelmnk sport mocikat is meghazudtolan kifogstalan. Be is csapott a plyn, lazn meghzatva 140 krl saccoltam, de az rra nzve hopp, 185 volt! Nem erlkdtt, 998 cm3 motorja mr 2000-es fordulattl egszen 7500-as szablyzsig erteljes, a 70 KW- 94 lereje mg bven tartalkol, hiszen csak 5. fokozatban voltam. Szp magas ptse ellenre semmi billegs, szinte semmi rezonancia ekkora sebessgnl sem. A kanyarokban is kifogstalan, kellemesen lehet bortani, s semlegesen viselkedik. Minden mozdulatunk azonnal hsgesen kveti. Hangja csendes, de terepmotorosan durmols, vltja nagyon precz, mszerknt kapcsolhat. Ell dupla trcsafk, htul egytrcss fk emszti fel a mozgsunkat. ABS alapban, jl hangolva.
 |
Africa Twin kpek!
Na s a terep. Ott mr kicsit rezni slyt, de lazbb terepezsre, ugratsokra azrt lvezetes. Sokig bosszankodtam a kiprgs gtl miatt, aztn az utols napon a rgi fnykrt helyn megtalltam a kapcsoljt! Alapban hrom fokozat llthat, amit az als kpernynk kzepn egy skla mutat. A Hondnl tudjk, mitl dglik a lgy, s mr az alapbellts is endursan enged kicsit rosszalkodni, kiprgetni, s gy 10-20 centire megemelni az els kereket. Vltogatva egyre tbbet s tbbet enged a fokozatokban, gy knnyen tanulhatjuk vele a csibszkedst, ha mg jratlanok vagyunk ebben. s ha kikapcsoljuk, woooo………. Akkor jn a gynyr, ABS is kikapcs, s farolsok, cssztatsos kanyarok. Majd erejt elszabadtva hosszan, mmoros magassgban, els kerk a levegben. Persze az lvezetek is vget rnek egyszer, id van, irny dolgozni a nagyfaluba! Mondanom sem kell, az Afrika ott is otthonosan mozog! Mivel erejhez, motorjhoz kpest karcs, gy az autk kzt is jl elfr, nem jelentenek gondot parkolsnl a jrdk, jrdaszigetek sem. A ktykat, tredket meg lvezetes ringssal nyugtzza. Semmi nincs, ami kibillenthetn! Megkaptuk a tesztnkhz a gyri hatalmas tradobozokat is. Hihetetlen tletessggel kedveskedtek neknk a Honda mrnkei, az ls alatti kis gdrkbe kapaszkodnak a dobozok, s a kulcs elfordtsa utn egyetlen mozdulattal rgzthetk, illetve levehetk. Azutn kihajthat flknl fogva vihetjk fel knyelmesen a szllodba.
 |
Termszetesen a patentzrakat is csak a kulcs elfordtsa utn lehet nyitni. A helyknlat risi, nekem hinyzott egy kis rekesz, iratoknak, aprsgoknak. De azrt a vrosi forgalomban elg dagik a dobozaink, s ilyenkor a hts kzps dobozt megtartva a nyeregtskval furikztam.
Africa Twin kpek!
Egyetlen bajom volt az 5 nap alatt, amg az Africa nlam volt, hogy 2 napig folyamatosan esett az es! ltem a garzsban, csodltam, simogattam, s mrgeldtem, hogy az idjrs elvette tlem. Aztn vasrnap este nyolckor elllt az es! Brrrr……. De holnap vissza kell vinni, ht nem is ktsges, beltzs, maszk, keszty, kulcs s irny a nagyvilg! jjel egyig meg sem lltam vele.
sszegezve: Most mit mondjak, a szerelmemet flre tve, obijektven is tkletes! Az Africa Twin hozza minden elvrsunkat! Egy valdi sport traendur, kecses s csods a formja. Nem akadly semmi, a lazbb terepes barangols, a ktyk erdeje, az autplya nagy tempja, a vros forgatag sem! Mindenhol otthon rzi magt, valdi mindenes. Erejvel, igazi endurs szpsgvel bszkn lhetnk hossz tvon is knyelmes trnusn!
Ksznjk a Honda kpviseletnek, hogy kiprblhattuk.
ra: CRF1000L Africa Twin ABS 4.098.000-
DCT: 4.898.000-
|
|
Hengerrtartalom (cm3)
|
998
|
Motortpus
|
Vzhts, ngytem, 8 szelepes, soros, kthengeres, UNICAM® 270
|
Teljestmny
|
70kW @ 7500 1/min
|
Forgatnyomatk
|
98Nm @ 6000 1/min
|
Els fk
|
310 mm tmrj, dupla, hullmos, szgyazs fktrcsk alumnium csapokkal, ngydugattys, radilisan rgztett, hidraulikus mkdtets fknyergekkel (*ABS) s szinterezett fkbettekkel
|
Hts fk
|
256 mm tmrj, hullmos trcsk ktdugattys fknyergekkel (*ABS) s szinterezett fkbettekkel. A DCT modelleknl rgztfk is a felszereltsg rsze. Ktcsatorns blokkolsgtl , a hts kerken kikapcsolhat
|
|
|
|
Alvztpus
|
Acl blcsvz nagy szaktszilrdsg, ketts als merevtvel
|
zemanyagtank kapacits (liter)
|
18.8
|
Szabadmagassg (mm)
|
250
|
Menetksz tmeg (kg)
|
232
|
lsmagassg (mm)
|
870 / 850 (alaphelyzet / alacsony pozici)
|
Tengelytv (mm)
|
1575 mm
|
Kuplung
|
Nedves, tbbtrcss, spirlrugval, alumnium rsegts, nyomatkhatrol
|
Szekunder hajts
|
O-gyrs lnc
|
Sebessgvlt
|
6 fokozat
|
Sebessgvlt tpusa
|
6 fokozat
|
Africa Twin kpek!
|