Suzuki Hayabusa.
A vndor Slyom az llatvilg leggyorsabbja, ragadozs kzben zuhanreplsben tlpi a 300 kilomteres sebessget. Nos, nem vletlen, hogy a Hayabusa innen kapta a nevt. De a lmpaidom lehajl csre, az indexek melletti jellegzetes beml orrnylsok kllemben is igazi Slyomm teszik.
Hayabusa kpek!
Persze a 300-as temp sem idegen tle! Valdi legendv is tette ez a kpessge, hiszen az elsk kzt volt szriamotorknt, ami tlpte a bvs 300-as hatrt. Egy vtizedes sikere ta sokat fejldtt, 195 lersre combosodott, s a mai Slyomnak mr jtszi knnyedsggel megy a bvs hatr feletti nagyobb temp is. Az addig tapasztalhat gyorsuls meg beillik az rhajsok kikpz programjba. Nyugalommal llthatom, a Slyom egyltaln nincs vgveszlyben. Igazi jelensg, mindenhol megfordultak utna az emberek, csodlva kilgtak az autkbl a piros lmpknl s suttogtk, nzd egy Hayabusa. Ismerseim amint megneszeltk, hogy velem van, jaj lett nekem! Jtt is mindjrt a moleszta a mustrra, a tesztre. Gyorsuljunk, nzzk meg mit br egy Daytonval! Ugyan mr, ne viccelj, 50 vad telivr paci az eltrs, mit vrsz. De akkor is, na krleeeeek, ht j, legyen, menjnk. Vci t, hrom res sv, lmpnl ell a Slyom s n, oldalunkon a Daytona. Kvetkez lmpa gy 150 mter, srga, zld, gz s uccu gyernk. Valami nem stimmel, mintha lomhbb lenne a Slyom, s mgis, mi trtnt, a Daytona kicsi pont a tkrben. No fene, meg van, a mdvltt C llsban felejtettem, ami a „konszolidltabb” teljestmny bellts. Most ezt hogyan mondom el a bartomnak. Ez van, nem sok ellenfl ltezik az utakon. A Slyom kiss orr nehz, de szerintem ez tudatos, hiszen az ehhez hasonlatos gyorsulsi esemnyeknl a brutlis ereje ellenre is jl kontrollhat marad az eleje, s nem gaskodik. Hre rgta csiklandozta az n rdekldsemet is. Most aztn kellemes csalds volt. Termszetesen az let nem ll meg, s Slyom ide, Szuper sport oda, mennnk kell dolgozni! Csomagjaimnak nyeregtskm fel. Nos, mit mondjak, nem ppen a Hayabusra szabtk ezt a stlust! Mint szzmteres sprinteren a trabakancs, de szolidan trte, akr a vrosi poroszklst is.
 |
Hayabusa kpek!
Fantasztikus ez a technika, hogy a szupersport gpek is jl hasznlhatk mr kisebb tempknl is. Knyelmesen, rngats s prszkls mentesen, 2000-2500 –as fordulattl is remekl kezelhet a gp. Nyugodt vrosi tempt is nagyon brta, s a Suzuki mrnkei kln kedveskedtek neknk egy hromlls mdvltval, ami „A” fokozatban a legdinamikusabb, „B”, s „C” llsban pedig kiss szeldebb. Mr amennyire egy ragadoz Slyom szeld lehet. Persze nem ez az igazi otthona madarunknak, a szguldsra, a replsre termett! Ht irny a plya. Nzzk, elsnek hol az a bizonyos le szablyzs, mennyit enged neknk a nyzsbl. Elre hajolok, bls nagy tankjra egsz knyelmes rfekdni, sportosan egybeforrunk. No mondjuk a nagyobb srhasakat oldalra kell fordtani, de azok inkbb egy Cruiserre valk. Felkszltem a kilvsre, visszaszmlls, a plya res, b gz….. H. A gyorsuls valami brutlis. Pillanatok alatt 140, egyesben!!!!!! A fordulatszm 12.000, Itt az elektronika beszlt, hogy elg, vltsl mr! Oksza, nem kell ktszer mondani, vltok, kmlem a madrkm szvt, felpakolok egszen ngyesig. Na btorsg, most nzzk itt mit brsz! Teht 140-rl ngyesben ismt b gz! WWWWOOOOOO……………….. A tj pillanatok alatt elmosdik, a horizont kontrjt vesztve szinte az els kereknket nyaldossa, megnylik a tr, elmosdnak a fnyek, az id is elppesedik, tlpnk egy msik dimenziba, s mr 220……a fordulat meg mg csak 11.000! Na j, ennyi! Halottam hrt, mit tud tsben s fleg hatosban, b 300 fltt! De Hayabusa ide, Slyom oda, mr gy is kilptem a komfortznmbl! Br a szlvdelem kifogstalan, a gpezet stabil s rezzenstelen mg ekkora tempnl is, de reg motorosknt nem lpem t rzkszerveim korltait, nem hagyom lemaradni rangyalaimat, s tartom magam a fogadalmamhoz, magamat a csaldnak s minden gpet a kpviseletnek, karcolsmentesen adok vissza. Ha bele gondolunk, a legtbb autplyn mr egyesben is gyorshajtst tudunk elkvetni. A tbbi fokozatban meg a korltokat maximum versenyplyn, vagy a hatrok nlkli Nmet Autobahnon tudjuk feszegetni! s ha mr tl vagyunk a szgulds mmorn, a biztonsgos megllsunk sem elhanyagolhat, amiben megbzhat partnernk a Brembo kivl fkrendszerei. Ell dupla, htul egy trcss fkekkel, s az ABS kontrollsval. Mszer egysgnk a modern digitlis kijelzkkel hozza a retr sportos stlust.
Hayabusa kpek!
Ami kellemes ttekinthetsggel mindent megmutat, amire szksgnk van. Fordulatszmmr, kilomterra, napi szmllk, fokozatjelz, vzhfok s pontos id. Persze a pontossgot az rn nha lltanunk kell, mert Stephen Hawkingtl s Einsteintl is tudjuk, a sebessg jelents nvekedsvel az id lassabban telik! pp ezrt a Slyom gzmarkolatt vatosan tekerjk, nehogy mire hazamegynk, szeretteink mr megregedjenek, s kimaradunk a fl letkbl.
sszegezve: A Slyom nincs vgveszlyben, egyszerre lenygz, s flelmetes. Ereje s gyorsulsa lerhatatlanul brutlis, az utakon nem nagyon tallunk ellenflre. Klleme is ezt sugallja, a hagyomnyos sportossgtl eltren van benne valami sejtelmes. Valami, ami tszaktja a teret s a dimenzikat, ami tformlja a valsgot, s eltorztja magt az idt is.
Hayabusa kpek!
Suzuki Hayabusa 1300. Adatai:
Motor tpusa
|
4 tem, 4 hengeres, vzhtses, DOHC
|
Furat x Lket
|
81,0 X 65,0 mm
|
Hengerrtartalom
|
1.340 kbcentimter
|
Teljestmny
(Le/ford. percenknt)
|
197,0/9.500
|
Nyomatk
(Nm/ford. percenknt)
|
155,0/7.200
|
Srtsi arny
|
12,5:1
|
Keverkkpzs
|
Benzin befecskendezses
|
Olajmennyisg
|
4,0 liter
|
Gyjts
|
Elektronikus (tranzisztoros)
|
Indt rendszer
|
Elektromos
|
Kens
|
Nedves olajtekn
|
Ertvitel
|
6 sebessges mechanikus
|
Vz tpusa
|
Dupla blcsvz alumnium tvzetbl
|
Fkek ell
|
Dupla trcsafk
|
Fkek htul
|
Trcsafk
|
Gumiabroncs ell
|
120/70ZR17M/C 58W
|
Gumiabroncs htul
|
190/50ZR17M/C 73W
|
zemanyagtartly
|
21,0 liter
|
lsmagassg
|
805 mm
|
nsly
|
220 kg
|
Hayabusa kpek!
|