Suzuki V-SROM1000
Ha szakcsknyvet rnk, gy kezdenm: Vgy egy nagy fazk ert, tgy bele kt ppozott bgre nyomatkot s gyorsasgot, majd fszerezd meg alaposan knyelemmel, egy kis szpsggel, a tetejre hintsl r j kezelhetsget, majd az egszet alaposan keverd ssze, s mris ksz a V-STROM ezres. Ht nagyjbl gy fzhettk ki neknk ezt a remek mocit a Suzuki mrnkei.
Suzuki V-Strom1000 kpek.
Tudom, a szpsg relatv, de aki szereti az endurkat, az biztosan nem fog vitzni, a V-strom igenis szp, aranyra eloxlt fordtott els teleszkpja csillog a napon, motorblokkja olyan robosztusan tmr, mint amit nyjtani is tud. Ha meg jobban rcsodlkozunk a rszleteire, az els idomokban megtallni legends eldjnek, a DR BIG 800-asnak dizjnelemeit, s az azta is hdt divatteremt csrt. Az ereje meg teljesen nyilvnval, persze nem m a levegbe beszlek, nyilatkozzanak a szmok is: 100 ler 8000 fordulatnl s bdletes 103 NM nyomatk 4000 fordulatnl, mindez 228 kils slyhoz. No de amg nem vagyunk elg gyakorlottak, addig mindezt az ert segt kordban tartani az ASR kiprgs gtl elektronika. Kt fokozatban tudjuk lltani, hogy gzrngatsunkra mennyire emelheti meg az els kerekt, mennyire koptathatja a hts guminkat, aztn ha kikapcsoljuk, Vaohhhhhhh……….akkor kapaszkodnunk kell m kemnyen, mert csak a keznk foghatja vissza a felszabadul 100 pacis mnesnket, s tarthatja az ton els kereknket. Nem is vits, ezekkel az adottsgokkal brhol h trsunk lehet.
 |
Suzuki V-Strom1000 kpek.
Hisz egy endurnak mindenhol meg kell llnia a helyt. Mondjuk nem voltunk egymsnak ismeretlenek, hiszen mr tallkoztunk Jnius msodikn, a Suzuki ltal rendezett tesztnapon, a Zsmbki tesztplyn. Taln nem is vletlen, pp a szletsnapomra esett ez a remek rendezvny, igazn szp ajndk nap volt, ksznm is a meghvst, s a V-Strommal mr akkor meg bartkoztunk. Alig vrtam, hogy elvihessem a sok j moci kzl.
 |
Ott is bizonytott, kezelhetsgvel, knyelmvel, erteljes dinamikjval. Persze ms a forgalomban, teht itt az alkalom, irny a vros. Rnzsre robosztus a felptse, de a hosszanti V motor mgsem szlesti nagyon. gy knnyen elfr az autsorok kzt, parkolsnl sem foglal sok helyet. J kezelhetsge, alacsonyan elhelyezett slypontja elny a vrosi forgalomban is. Majd ha meguntuk a hzak dzsungelt, rhajtunk az autplyra. Nyilvn ez sem jelenthet gondot, szlvdnket menet kzben is knyelmesen elre tolva elhelyezkednk, s gz! 160-170 es tempnl is lazn feszenghetnk trnusn, nem tpi a szl a mellnket. Hangja kellemesen dbrgs, a krnyezetvdelmi elrsok korltai kz szortva. legalbb a sok kilomteren t nem okoz hallskrosodst. De azrt van benne tekintly. Miutn az aszfaltcskot is meguntuk, elfordultunk a zalai dombok fel. Magas lsbl krbe csodlhatjuk a tjat, a panormt, mikzben szinte rtapad az tra, s magtl veszi az idelis veken a kanyarokat. Sehol egy thiba, sehol egy kty, gondolhatnnk, hiszen a V-Strom endursan nagy rugtjai, jl hangolt futmve minden ilyesmitl megkmlnek minket egy kellemes ringatssal. Az utasnak sem lehet semmi panasza. Termszetesen az emelkedket szre sem veszi. Hat fokozat vltja remekl osztja el erejt, mondjuk vltani is alig kell, mert nyomatkosan mr 2000 fordulaton is brutl ervel lendl elre, egszen a 9 ezres le szablyzsig. A lejtkn meg dupla els trcsafkrendszernk gondoskodik a lasstsrl ABS rendszerrel alapban szerelve.
 |
Suzuki V-Strom1000 kpek.
Mint egy igazi j bart, mindenhol h trsunk, figyeli gondolatainkat, s azonnal jindulatan reagl minden gzadsra, minden mozdulatunkra. A terepezssel azrt vatosan, alul srlkeny a kipufog rendszer s a kataliztor, nem ajnlatos felltetni egy buckra, de a kfelverdsek sem igazn ajnlatosak.
Suzuki V-Strom1000 kpek.
Mondjuk egy tra endur nem is annyira terepes, de azrt gondoltak erre is a Suzukinl, s most egy akcis csomaghoz kapunk is Adventura felszerelst a kalandokhoz. Kartervdt, bukcsvet, kzpllvnyt, + opciknt hatalmas gyri tradobozokat. Mszerfalunk szinte fgglegesen magasodik elnk, csodsan ttekinthet. Alig kell levennnk a tekintetnk az trl. Analg fordulatszmmrnk s kt digitlis kijelznk van. Bennk minden info ami fontos: Fordulatszmmr, kilomterra, napi szmllk, zemanyagszint jelz, ASR visszajelzse, htvz hmrsklet, id ra, hmr, s ha mr elfelejtettk hova vltottunk, a fokozatokat is kirja neknk. Kaptunk mg egy szivargyjt csatlakozt is, ami trzskor jl jhet.
Suzuki V-Strom1000 kpek.
sszegezve: A Suzuki V-Strom Igazi trsunk, j bartunk a kalandozsokhoz, messzi tjakhoz. Nem okozhat senkinek csaldst. Egy nyomatkos ers, s hossz ton is nagyon knyelmes traendur. Radsul takarkos is, tlagos tempnl 4.7 – 5 liter a fogyasztsa. A V Strom tbbet kapott egy rncfelvarrsnl, s nagyon jl sikeredett!
Motor tpusa
|
4 tem, vzhtses, DOHC, kthengeres 90 fokos V-elrendezs
|
Furat x Lket
|
100,0 x 66,0 mm
|
Hengerrtartalom
|
1037 kbcentimter
|
Teljestmny (LE/ford. percenknt)
|
100/8000
|
Nyomatk (Nm/ford. percenknt)
|
103/4000
|
Srtsi arny
|
11.3:1
|
Keverkkpzs
|
benzin befecskendezses
|
Olajmennyisg
|
3,5 liter
|
Indt rendszer
|
Elektromos
|
Ertvitel
|
6 sebessges mechanikus
|
Primer tttel
|
1,838
|
Vgtttel
|
2,411
|
Vz tpusa
|
alumnium hdvz
|
Villaszg / utnfuts
|
25 fok 30 perc / 109 mm
|
Felfggeszts ell
|
43 mm-es KYB, teljesen llthat teleszkpok, rugt: 160 mm
|
Felfggeszts htul
|
kzponti rugstag, elfesztsben llthat
|
Kerkabroncs ell
|
19M/C x MT2,5 colos, tzklls, nttt alumnium-tvzet
|
Kerkabroncs htul
|
17M/C x MT4.0 colos, tzklls, nttt alumnium-tvzet
|
Fkek ell
|
310 mm tmrj dupla trcsafk, ngydugattys, monoblock nyergek (TOKICO)
|
Fkek htul
|
260 mm tmrj trcsafk, egydugattys, sz nyereg (NISSIN)
|
Gumiabroncs ell
|
110/80 19"
|
Gumiabroncs htul
|
150/70 17"
|
zemanyagtank
|
20 liter
|
Hosszsg
|
2285 mm
|
Szlessg
|
865 mm
|
Magassg
|
1410 mm
|
Tengelytv
|
1555 mm
|
Szabad magassg
|
165 mm
|
ls magassg
|
n.a.
|
Menetksz sly
|
228 kg
|
zemanyag fogyaszts (WMTC)
|
4.78 l/100km
|
Az alapfelszereltsg rszei:
- ABS (blokkolsgtl)
- TC (kiprgs gtl), 3 fokozatban llthat
- 12V-os csatlakoz aljzat
Suzuki V-Strom kpek.
Suzuki V-Strom kpek.
|