Yamaha MT10
Ha az MT09-es a Mad Maxbl jtt, akkor bizton llthatjuk, az MT10-es a lmpaidomok s a tbbi elemeinek formavilga alapjn Transformersbl lpett ki az utakra.

Yamaha MT 10 kpek!
Optimus fvezr sajnlhatja, hogy olyan hatalmas termetre sikeredett, gy csak svrogva szemllheti az MT10-essel val szguldst. Valljuk be, a ltvnya is mr kln lmny! A Yamaha is rbredt, hogy az apr rszletekre fontos figyelni. A mves csavarfejek, a fkdugattyk fedelei, a lbtartk, kipufogtartk, a fellre helyezett vlt rudazatrendszernek rszletes kidolgozsa, a jelkpek, az aranyra eloxlt mrks hlins fordtott teleszkpok, s egyb dsztsek elhelyezse oly szemet gynyrkdtet, amit idig csak az Olasz gpezeteken figyelhettnk meg.

Yamaha MT 10 kpek!
A gyri brosrk sem adjk albb, Hyper Bikenak nevezik az MT10-est. Mint a fenti Sci-fi filmes hasonlatom is reztette, az elnevezs egyltaln nem tlz. Az MT-09 nagy tesjnl a rokonsg egyrtelm, pp olyan vad, pont annyira futurisztikus, de mgis j, s mgis egyedi. A Yamaha mrnkei tudtak egy teljesen ms egynisget alkotni. De elg a dizjn dicsretbl, pattanjuk mr vgre a nyergbe, s induljunk! lspozcija, lse nikedesen knyelmes. Lbtarti a helyn vannak, elsre knny megtallni, szles kormnya kellemesen ert sugrz macss rzst nyjt. Magas termetemnek is knyelmes rajta elhelyezkedni. A gyjtskulcs elfordtsa utn beindul a mszerfal. Hihetetlen kontros, rszletes grafikja azt az rzst kelti, mintha egy jobb minsg Ipod lenne a helyn. A men rendszere, rengeteg lltsi lehetsge is ezt sugallja. Kln jszakai s nappali zemmdban llthatjuk kijelznk httert, amit automatn vagy idre belltva is tud vltani. Minden infnk meg van, ami csak szem szjnak ingere. Miutn kigynyrkdtk magunkat a mszeregysgen, bepccentjk a ngyhengeres 998 kbcentis vzhtses soros motorjt. A Yamahknl mr megszokott tletes mdon az nindt gombja egybe pl a stop kapcsolval. s mr alapjraton is valami csods duruzsolst hallhatunk a motor letre kelsekor. Tesztgpnk a gyri opciknt kaphat Akrapovic kipufogval ( + 230.964 Ft. ) volt szerelve. s taln a motoros szveknek nem is kell emlteni, ez a mrkanv mr garantlja a katarzisba hajl hangszimfnit! A szabvnyok s elrsok ellenre is kis fordulatokon bls s kellemes a hangja, aztn kzepes tartomnytl megindul a valdi ert sugrz hangorkn!

Yamaha MT 10 kpek!
Az Mt10-es vadsga s 160 lereje ellenre egy jl kezelhet, kellemesen motorozhat gpezet. Tbb fokozatban llthat a gz rzkenysge. Az igazn vad „A” mdban a leg rzkenyebb, itt tnyleg gyelni kell a gzmozdulatokra, mert pillanatok alatt kiugorhat allunk, aztn a tvolod Yamahnk LEDes hts lmpja szemllse kzben az aszfalton lve talljuk magunkat. Utasunkra is vigyzzunk, magasan elhelyezett lse s lbtartja nem sok kapaszkodsi lehetsget nyjt, s a rgi kabarbl ismert kifejezssel egy lazbb gzfrccsnl knnyedn elveszthetjk Lepsny krzetben. A „B” s „C” fokozatok fleg a kzepes fordulatok alatt teszik finomabb, kevsb rzkenny a gzreakcikat. Ne feledjk, az MT10-es 1000 kbcentis kategriban 210 kils slyval knnynek szmt, s az Abarth projektben 160 lerre combosodott erejvel meg tud lepni minket, ha nem figyelnk r. Egyes fokozatban 11.500-as fordulaton vet vget az elektronika motorunk prgsnek, de itt mr 135 km / ra a tempnk. Gyakorlatilag egyesben mr gyorshajtst kvetnk el az autplyn is, s a 6 fokozat vltnkon mg maradt 5 kapcsolsi lehetsg.

Yamaha MT 10 kpek!
Sajna a Nikedeknl jellegk meztelensgnl fogva a menetszl vdelmet felldoztuk a divat oltrn. gy aztn az egyes fokozat le szablyzsa utni felkapcsolsakor mr a tankra kell hasalni, hogy brjuk kapaszkodssal. Nekem 170-es temp volt, amit mg a menetszlnl ki brtam hozni az MT 10esbl. Persze mg megsaccolni is flelmetes, mit brhat bven 200 feletti, taln 300 kzeli vgsebessgvel. A kiprgsgtl kikapcsolsakor meg kis tempnl is nagyon rdemes koncentrlni, hiszen mg 3-as fokozatban is emelgeti az elejt. Bevallom szintn, majd 40 ves gyakorlatom ellenre a 3 napos teszt idnk kevsnek bizonyult ahhoz a megszokshoz, hogy egyes fokozatban kikapcsolt kiprgsgtlval gy istenigazbl neki merjek rntani a gznak. Plne, hogy frissen szerelt, mg „szrs” Brigeston hts gumink nagyon harapta az aszfaltot. Taln ezzel is rzkeltettem az MT10-es flelmetes erejt, s remlem azt is, hogy gyakorlatlan motorosoknak nem ajnlott.
sszegezve: A Yamaha az MT-10-essel magasra tette a mrct. Mr rnzsre is ltvnyos, rszleteiben is szpen kidolgozott kifogstalan minsg, divatos s nagyon futurisztikus. Brhol megjelenik, nem lehet nem szrevenni. Ezt csak fokozza az Akrapocic kipufogbl rad szimfnia is. Teljestmnyben, motorozhatsgban is kiemelked, kell gyakorlattal jl kezelhet valdi lmnymotor!
Yamaha MT 10 adatai: Lista ra: 4.748.000 Ft.
Yamaha MT 10 kpek!

|
folyadkhtses, 4 tem, DOHC, 4 szelepes
|
|
|
|
|
|
|
|
118,0 kW (160,4LE) @ 11 500 rpm
|
Cskkentett teljestmny vltozat
|
|
|
111,0 Nm (11,3 kg-m) @ 9 000 rpm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alvz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lengkaros, (karos felfggeszts)
|
|
|
|
Hidraulikus ketts trcsafk, Ø 320 mm
|
|
Hidraulikus trcsafk, Ø 220 mm
|
|
|
|
|
Mretek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Feltlttt tmeg (olajjal s zemanyaggal)
|
|
|
|
|
|

Yamaha MT10 kpek!

|