Suziki Inazuma 250 F, a Villámcsapás.
Már nem nyílnak a völgyben a kerti virágok, és a nyárfa is hullatja levelét az ablak előtt….. De a napsütésben még csillognak a bárányfelhők, nem hoznak vihart, sem őszi esőt. És mégis, derült égből villámcsapás közvetlenül az ülepem alá………. No nem az égi áldástól, hanem a Suzuki Inazuma 250-től!! Az öreg motorosok emlékeznek azokra az időkre, mikor még az MZ250 és a Jawa350 volt az álom, a nagy motor!! Ma már másképp tekintünk ezekre a mocikra, és a kiskategóriába soroljuk őket. Azonban az Inazuma 250-es köbcentije ne tévesszem meg minket. Ő valódi „kis” kétkerekű villám. A „kis” azért került idézőjelbe, mert igazán csak a nagyvasakhoz mérten sorolhatjuk a kisebb motorok közé. A valóságban igen tetszetős: idomaival, nagyon ütős, fényezésével, mintáival a nagyobb gépek közt sem szégyenkezhet. Véleményem szerint belépő a nagymotorok világába. Tőlem is megkérdezték sokan: „ötszázas”? És ahogy ráülünk, valóban nagymotoros érzés fog el. Széles tankja, nagy idomai, mindent kielégítő műszerezettsége, kiegészítői önbizalmat keltenek a forgalomban is.
|
Nemcsak a külleme, de teljesítménye is tekintélyes a kategóriájában. Ha csak azt mondom, hogy a végsebessége 150 km/ó, akkor már jelzem is, hogy az autópálya 120-130-as tempóját is vidáman bírja hosszútávon. Tehát akár városi szaladgálásra, akár túrázásra élmény barangolásra is alkalmas. Nagy idomainak, plexijének köszönhetően menet szélvédelme igen jó, pedig szélvédőjét nem lehet állítani, de mégis telitalálat. Sportos kinézete ellenére a jól kialakított ülésével és magas kormányával hosszú távon is kényelmes. Lábtartói is a helyén vannak. Motorja csendes, talán túlságosan is, de ez köszönhető a környezetvédelmi előírásoknak. Rezgések maximális fordulaton is alig jelentkeznek. Vezetéstechnikája igazodik sportos külleméhez. 4000-es fordulat alatt alig éledezik, aztán 4000-nél ráharap az aszfaltcsíkra, szépen húz, majd 8000-nél rátesz megint egy kis lapáttal és 11000-ig simán erőlködés nélkül pörög. Nincs vijjogó hang ezen a fordulatszám tartományon sem, sőt ahogy pörög, egyre karakteresebb durmolást hallunk. Hatsebességes váltója jól beosztja erejét, bár én az egyes fokozatot kicsit rövidnek éreztem. A sportos, dinamikus menetnél 4000 fölött kell tartani a fordulatszámot és ilyenkor szereti a visszaváltós gázfröccsöket. Útfekvése is hozza sportosságát: kanyarokban semlegesen jól fekszik, illetve maximális sebességnél is stabil volt. Még egy kis oldalszél sem tudta elbillenteni az egyenesből. Első hátsó tárcsafékjeire semmi panasz nem lehet, kiválóan harapnak, jól adagolhatóak, melyek esőben is nagyszerűen érezhetőek voltak. Első fékkarunk távolságát egy kis kerékkel szabályozni tudjuk. Súlya,- gyári adat szerint - 187 kiló, de alacsony építése miatt ebből szinte semmit nem érzünk. Így lányoknak, vékonyabb alkatúaknak sem fog problémát okozni. Műszeregysége kifogástalan, sebesség fokozat jelzőnk a csendes finom járású motorjánál jól jön. Fordulatszámmérő, kilométeróra, üzemanyag jelző, időóra, és a rendes kilométer számláló mellett két napi számláló is a kényelmünket szolgálja.
|
Illesztéseire, kidolgozására egyáltalán semmi panasz nem lehet. Idomai sok alkatrészből állnak, de nagyon szépen precízen vannak illesztve. Ezzel meg is szenvedtem kicsit. Hiszen a munkám miatt a nyeregtáskámat is be kellett avatni az Inazumázásba))) Kerestem a Suzukitól jól bevált kulcsos ülésrögzítést, mert az nem lehet, hogy egy ilyen jó szokástól a Suzuki megváljon!!!! Kis idő után megleltem, pedig logikus helyen van, az ülés hátulja alatt, a bal index felett. Szépen felhelyeztem a nyeregtáskát, ügyelve az idomok fényezésére, finom kelmét használtam alátétnek, de az ülést nem tudtam vissza kattintani. A precíz illesztésnek a pántok útban voltak. Most mi legyen? A nyeregtáskára szükségem van, de nem alakíthatok át egy tesztmocit! Egy kis spekulálás után megtaláltam a megoldást, és az ülés zárrendszerének csavarjai alá nyolcas anyákat tettem távtartónak. Remek, gyors ötlet, és nyom nélkül visszaalakítható. Máris finoman visszazáródott az ülés.
Innentől a munkám is tudtam akadálytalanul végezni, és élveztem is az Inazuma társaságát.
Összegezve:
A Suzuki Inazuma 250 valódi „kis” villám, egy túrás sportmotor. Divatos külleme teljesítménye felülmutat kategóriáján. Kiváló választás kezdőknek, hölgyeknek, de régi motorosoknak is, akik egy jól kezelhető stabil, de könnyű és élvezetes mocit akarnak. Végsebessége, kényelme is garantálja, hogy városi szaladgálásban, élménymotorozásban, vagy hosszabb túrákra is hűséges társunk legyen.
Alapára: 1.498.000-
Suzuki Inazuma 250 műszaki adatai:
Motor: 248 cm3-es befecskendezős, 4 ütemű vízhűtéses 2 hengeres,
sűrítése 11,5 , gyújtása elektronikus .
Indítás: Önindító.
6 fokozatú váltó
Maximális sebessége saját mérés alapján, egyenes úton 85 kilós én terhelésemmel: 150 km/ óra.
üzemanyagfogyasztás: Saját tapasztalat 3.4 liter / 100 km.
Üzemanyag tartály 13.3 liter. Ami az én fogyasztásom alapján kb. 400 kilométer menetre elegendő.
Elöl hátul jól adagolható tárcsafék.
Önsúly: 187 kg.
Teljesítménye: 24 LE, 18 KW / 8500
Köszönjük a Magyar Suzuki Zrt-nek, hogy kipróbálhattuk újdonságát.
Ez a mi mocink is! Csak a gazdit engedjük ám ide!
|
|