Még egy hónap, és vége az évnek!
Ki korán kel, ködös-nyirkos időt lel! A hűvös télies időben, aki egy vadóc, ideges mocival közlekedik, annak nem lehet lazítania, állandóan ébernek kell lennie, nagyon finoman kell bánnia a gázzal. A csúszós utakra jobb egy kényelmes, nyugodt, konszolidált gépezet, mint a Honda NC750S. Az NC750S két hengeres, vízhűtéses, 55 lóerős motorja, jól kezelhető, higgadt motorozást garantál. Két kiegyenlítő tengelye és a főtengely 270 fokos elékelése nagyon finom, rezgésmentes járást biztosít. Tömör építésű, meglepően mélyre, előre döntött hengerei alacsony súlypontot sugallnak. Első pillantásra azt is hihetnénk „v” motoros.
|
De a soros szíve is elég nyomatékot ad már kis fordulattól is, 4750-es fordulatnál pedig a maximális 68 nm. Egyes sebességi fokozatban annyira jól húz, hogy pillanatok alatt eléri a 6500-as fordulatot, ahol viszont le is szabályoz. De hamar meg lehet szokni, és ha a 6 sebességes váltónkkal időben kapcsolgatunk, igen dinamikusan jól haladunk. De mint írtuk, az NC750S nem is a hangorkános erőgépekkel akar versenyre kelni. Ő inkább egy hétköznapi hűséges niked bike társnak készült. Felszereltsége, konstrukciója is erre utal. Ahogy azt a Twin Peaksból tudjuk „a baglyok nem azok, aminek látszanak”, tehát a mellkasunk alá domborodó tankunk meglepetést rejteget, hiszen nagy bő sisaknyi, öblös csomagtartót kaptunk benne, az alján praktikus kis irattartóval. A valódi üzemanyagtartályunk az ülések alá került, a hátsó ülés alatti betöltő nyílással.
|
Szóval nem lehet lustálkodni a benzinkútnál, tankolás közben tessék leszállni a motorról! A csomagtartónk és az ülésünk egy középen elhelyezett közös zárral nyitható, aminek kulcsa azonos a gyújtáskulccsal. Így aztán üzemanyag tartájunk is mélyre került, és ha a csomagtartónkat nem pakoljuk meg ólomlemezekkel, az alacsony súlypont szinte teljesen eltünteti az NC750S 216 kg-nyi tömegét. Divatosan felhúzott kipufogója, magasított hátsó ülése, motorvédő burkolata, púpos „tankja” egy kicsit endurós megjelenést kölcsönöz, de 790 milliméter magas ülése ennek ellenére is kényelmes az alacsony termetűeknek is, vagy a hozzám hasonló langalétáknak is. Félmagas kormányával jó a testtartásunk, 120 milliméteres rugóútjai megfelelően egyengetik a kátyúkat, az út „fodrokat”, így hosszú távon is kényelmes. Elöl hátul tárcsafék, trendi fodrozott peremekkel. Elől szimpla tárcsafékünk van, ami egy ilyen nyugodt gépezetnek tökéletesen megfelel.
|
Az ABS már alapáron is biztonsági felszerelés, és engedi jól harapni a fékeket, valóban csak az utolsó pillanatban szabályoz, ahogy azt kell. Multifunkciós műszerfala sok információval ellát minket: időmérő óra, üzemanyagjelző óra, kilométer és napi számláló, sebességi fokozatjelző, sebességmérő és fordulatszám kijelző. A fordulatszám kijelzőt kicsit szokni kell, mert első pillantásra alig feltűnő vízszintes skálán fut, ami elválasztja a kijelzőinket a visszajelző lámpáinktól. Nem akarok kötekedős lenni, nekem hiányzott egy külső hőmérsékletjelző!
|
Termetes lámpája nem csak jól világít, de csinos küllemet is ad a gépezetnek. Felette kis idom takarja a műszerfalunkat, de mérete ellenére meglepően jól terelgeti a menetszelet. 130 felett kezdjük érezni, hogy kapaszkodnunk kell, ami így még autópályán is biztosítja a kényelmes hosszabb távú túrázást. Szín kínálatában kaphatunk grafit feketét, fehéret, metál vöröset, és metál ezüst színűt is. Nekem a vörös színű vas jutott a próbaüzemre, és igen megtetszett, örültem is neki! Összegezve: A Honda NC750S egy nyugodt jól kezelhető hűséges társunk lehet. Nagy csomagtartójával a városi mindennapos közlekedésre is, de jó teljesítményével átlagos kényelmével hosszabb túrákra is alkalmas. 2.000.000 Ft körüli listaárával, divatos küllemével, 4.2 – 4.6 körüli fogyasztásával gazdaságos élmény gazdag közlekedési eszköz.
alapára: 2.380.000-
Honda NC750S műszaki adatai:
Motor: 745 cm3-es befecskendezős, 4 ütemű, vízhűtéses, 2 hengeres, SOHC
Sűrítése 10.7:1 , gyújtása digitális.
Indítás: Önindító.
6 fokozatú váltó
Maximális sebességét nem volt alkalmam kihozni, de 150 km/ órás tempót 5. fokozatban lazán bírta.
Üzemanyag fogyasztás: Saját tapasztalat 4.2 -4.6 liter / 100 km.
Üzemanyag tartály 14.1 liter. Ami az én fogyasztásom alapján kb. 310 kilométer menetre elegendő.
Elöl hátul jól adagolható tárcsafék. ABS.
Önsúly: 216 kg.
Teljesítménye: 55 LE / 10000 Forgatónyomaték: 68 Nm 4650 1/ min.
Köszönjük a Honda Hagyarországi képviseletének, hogy kipróbálhattuk az NC750-est.
|