Suzuki Intruder M 1800 R
Tudni akarod mit érzett Hannibál a harci elefántja hátán ülve? Akkor nyergelj fel az 1800-as Intruderre, és megtudod! Itt minden a méretekről és az erőről szól! De hát ki hallott már pillekönnyű cruiserről??? Az Intruder ( betolakodó ) valóban felséges és hatalmas, minden tekintetben.
Suzuki Intruder1800 képek!
Matt antracit fényezése, lámpa feletti idoma, méretes tankja és hengerei, 240 széles óriás hátsókereke, egymás fölött vezetett kipufogói csak sejtelmesen fokozzák tekintélyét. Az összes vasparipa eltörpül mellette. 347 kilós önsúlya férfias tartást kíván, de igazán csak álló helyzetben, tologatásnál és manővereknél érezni óriás termetét. Ha az úthenger szélességű 240-es hátsókereke megmozdul, rögtön eltűnik a gravitáció, és az Intruder méreteit meghazudtolva lazán és igazán élvezetesen kezes. Persze, csak mint egy intelligens harci elefánt, mert azért a gázmarkolatban ott rejlik a kitörni készülő 125 lóerő, és a már szinte alapjáratról is brutális 160 Nm-es nyomatéka. No…. azért a „laza” is idézőjelbe kerül, mert a széles fotelos nyergében is érezhető lenyűgöző mérete. Öblös dübörgése állandóan sugallja a brutális erejét, és csábít a gázfröccsökre. Óriási tankja szélesre tárja lábainkat, kormányára előre hajolva kényelmes, macsós érzéssel nyújtózhatunk. Mindent egybevéve igazán férfias ráülni! Nagy nyomatékával jól bírja a lassú, kényelmes poroszkálást is, aztán ha rá merünk rántani a gázra, akkor keréknyikorgás közepette gumicsíkot húz az aszfaltra, és brutális gyorsulásban lehet részünk. Hosszú fokozatai szinte a végtelenbe húznak. A 7500-as fordulatnál belépő motorkímélő szabályzást még dinamikus, sportos motorozás közben sem vesszük észre. Kanyarban is és egyenesben is nagyon kezes, rátapad az útra mintha nem is egy óriás lenne, engedelmesen gurul alattunk. Hosszú túrán is kényelmes, az utas is jól megtalálja a helyét rajta. Azért a gyors kanyarváltásoknál kalkulálni kell a súlyát. Elől dupla tárcsafék emészti fel a nagy lendületet, hátul szimpla tárcsánk van és nem kaptunk a fékekre ABS blokkolás gátlót. Mondjuk nem is nagyon hiányzik, a gravitáció az aszfalthoz nyomja, még esőben sem volt érezhető csúszásveszély. Első fordított teleszkópjai mutatósak és stabillá teszik, a kardánhajtása szinte örök darab. Váltója sem cáfolja méretét, illedelmes kattanással illeszkednek a fogaskerekek, de ez a muzsika csak a cruiser feelingnek szól, hiszen igazi műszerként lágyan, finoman veszi a sebességeket. Már ha egyáltalán váltanunk kell…, mert a sebességek pakolgatását szinte el is felejthetjük. Betesszük kettesbe a városban, és indulástól a szigorúan betartandó 50-es tempóig alig kell mozdítanunk a gázkart. Fokozatai amúgy is hosszúak. Pont ezért jól is jön műszerei közt a fokozatjelző, hiszen a nagy nyomaték miatt hajlamosak vagyunk a váltásról megfeledkezni. Műszeregysége két részből áll. A kormány előtt találjuk a fordulatszámjelzőt, a sebességi fokozat kijelzőjét, és a visszajelző lámpákat. A tankon helyezkedik el a másik műszeregység, ahogy ez egy ilyen gépen illik. Itt a sebességmérő, az üzemanyagjelző, és a több állású kilométer számláló. A modern digitális kijelzők remekül vannak elhelyezve és stílus hűen illeszkednek az Intruderhez. Jól áttekinthetőek lennének, ha……… a tankon elhelyezett egységet kicsit a vezető felé döntenék, jobban látható lenne, és jó időben kevésbé tükröződne. A gyújtáskapcsoló ahogy az egy tiszességes cruiseren lennei kell, oldalt az ülés alatti részen helyezkedik. De kaptunk még két zárat ugyanazzal a kulccsal, egy kormányzárat, és egyet az ülés rögzítésére. Tehát minden a helyén van, az úthenger méretű hátsó kerék felett díszelgő egyedi háromszög alakú ledes lámpája zárja a dizájn elemek remekét! Ja, még az üzemanyag fogyasztás: kb. 8 liter /100 km.
Összegezve: A Suzuki az Intruderrel magasra tette a mércét!
Az Intruder minden tekintetben egy csodaszép és stílushű cruiser, sportmotorok teljesítményével, brutális nyomatékával. Kényelmes és jól kezelhető férfias gépezet. Óriási hengerei egyenként a legnagyobbak a széria motorok között, és egész megjelenésében, hangjában is tekintélyt dominál!
Köszönjük a Suzuki Hungariának, hogy kipróbálhattuk.
Intruder M1800R alap ára: 4.098.000-
Motor típusa
|
4 ütemű, 2 hengeres, vízhűtéses, DOHC, 54° V-elrendezésű
|
Furat x Löket
|
112,0 X 90,5 mm
|
Hengerűrtartalom
|
1.783 köbcentiméter
|
Teljesítmény (Le/ford. percenként)
|
125,0/6.200
|
Nyomaték (Nm/ford. percenként)
|
160,0/3.200
|
Sűrítési arány
|
10,5:1
|
Gyújtás
|
Elektronikus (tranzisztoros)
|
Erőátvitel
|
5 sebességes mechanikus
|
Felfüggesztés elöl
|
Fordított teleszkóp tekercsrugóval, olajcsillapítással
|
Felfüggesztés hátul
|
Lengőkar tekercsrugóval, olajcsillapítással
|
Fékek elöl
|
Dupla tárcsafék
|
Fékek hátul
|
Tárcsafék
|
Gumiabroncs elöl
|
130/70R18M/C 63V
|
Gumiabroncs hátul
|
240/40R18M/C 79V
|
Üzemanyagtartály
|
19,5 liter
|
Hosszúság
|
2.480 mm
|
Szélesség
|
875 mm
|
Magasság
|
1.185 mm
|
Tengelytáv
|
1.710 mm
|
Szabad magasság
|
130 mm
|
Ülésmagasság
|
705 mm
|
Önsúly
|
321 kg
|
Suzuki Intruder1800 képek!
|