Suzuki GSX-S 1000
Van néhány paripa a motorok közt, amik nagy népszerűségnek örvendenek. Főleg a szupersport kategóriában. A GSX-R1000 is egy ilyen nagy sikere a Suzukinak! És ha valami jó, akkor azt érdemes kicsit másképp is megalkotni, hogy még több rajongóhoz eljusson. Bizonyára ez vezérelte a Suzukit is, mikor megalkották a GSX-R két testvérét is, a GSX-S1000F-es, és a GSX-S1000 –es gépezetet.
Suzuki GSX-S 1000 képek!
Így eljutott hozzánk is a borongós őszi hangulatba egy tüzes piros fekete színű Suzuki GSX-S1000. Nagyon brutál vad lett a kinézete, igazi Power Naked Bike. Agresszív kinézetét még fokozza a lámpa alatti két helyzetjelző LED, ami olyan látszatot keltett piros gépünkön, mintha az ördög bajsza lenne.
Suzuki GSX-S 1000 képek!
Látszatra is duzzad benne az erő, de ha megpödörjük az ördög bajszát, akkor aztán kapaszkodhatunk, mert a valóságban 145 pacival jut el a hátsó kerékhez. Igaz a GSX-R 40 lovacskával több, de kárpótol minket a jó kezelhetőség, és a szinte alapjáratról is rendesen húzó teljesítmény. Tehát senki ne reklamáljon, 145 lóerő azért az már valami! 20 évvel ezelőtti motorosaink térdre borultak volna ennyi lovacskával dübörgő vas előtt! Ha pedig kikapcsoljuk a kipörgés gátlót, és megrántjuk a markolatot, még kettesben is rendesen nyikorog a kerék a vehemens csikók kitörésétől. Hangja erejéhez méltó, kisebb fordulatokon kellemesen dübörög, aztán ha nekirántjuk a gázmarkolatot, olyan mély baritont kapunk, hogy a másik kerületben is tudják számolni melyik fokozatokba váltunk. Persze a vadsága és kinézete ellenére egy jól kezelhető gépezet. Finoman adagolható a gáz, még síkos úton is tudtam kezelni kikapcsolt kipörgés gátlóval ( TCS: Traction Control System). De azért jobb a biztonság, és erre gondolva a Suzuki mérnökei 3 fokozatban állítható TCS-el kényeztetnek minket. A gyári brosúrában is az érzésem szerint nevezték el, az 1-es fokozat a sportos dinamikus élvezetet engedi. A 2-es fokozat amolyan városi, kicsit visszafogottabb, vagyis a kipörgés gátló jobban szabályoz. A 3-as fokozat már rendesen visszafogja a lovakat, csúszós úton, kezdeti megszokásnál nagyon jól jön ez a beállítás. Persze a kipörgés gátlóval nem merítettük ki az elektronikai csodákat. Az ABS szinte már széria tartozék, sőt 2017-től előírás is lesz. Az SV-nél már megismert ECM (Engine Control Module ) rendszer szintén a biztonságunkat szolgálja, és kicsit az ügyetlenségünket is korrigálja, lassabb menetnél, indulási lefulladások elkerülésénél kicsit megemeli a motor fordulatszámát. És az Easy Start System pedig elkényeztet minket. Elég rá pöttyinteni az indítógombra, és az elektronika elvégzi a motorindítás, az önindító lekapcsolását. Üres fokozatban a kuplungot sem kell behúzni! Hú, micsoda kiszolgálás! És lehet ezt még fokozni, kényeztetik tekintetünk is egy Renthal kormánnyal, jól informáló műszerfallal, amiben van fokozatjelzőnk, üzemanyagmérőnk, fordulat és sebességmérőnk, óránk, kipörgés gátló visszajelzőnk, átlagfogyasztás, pillanatnyi fogyasztás, több napi számláló és minden, mi szem szájnak ingere.
|
Suzuki GSX-S 1000 képek!
De a Suzuki tarsolyában van ám még egy kis különleges csoda. A kiszolgálásunk érdekében meglepték a GSX-S tulajdonosokat a NIKED motorokon egyedüli kis kesztyűtartóval a hátsó ülés alatt, ami az ülés alatti idomba épített zárral nyitható. Tényleg kellemes pakolóhelyet kaptunk pár apróságunknak az utasunk alatt. Akinek azért a sportos kinézet ellenére egyész kényelmes helye van. A mi ülésünkre sem lehet sok panasz, már ami a kategóória átlagos kényelmét, vagy kényelmetlenségét illeti. Nyilván egy sportos üléshelyzettől ne várjunk fotelkényelmet. Légterelő idomunk sincs, nos menet közben azért meglepett, hogy annyira nem is marcangolt a menetszél. Még 190-es tempónál is elég tűrhető kapaszkodással jól bírtam. Mondjuk ezt a tempót laza négyes fokozatban viszi, de igazán nagyobb gáznál már hiányozhat a szélvédelem. De ne egy Nikeden! Ne akarjunk egy ilyen erőtől duzzadó gépet elrontani valami bumfordi szélvédővel, ne már, nem való az ide. Tehát marad a kapaszkodás, hiszen csak ezzel kell foglalkozni, a GSX-S szinte magától megy, a kanyarban is sínen fut. Kicsit előre dől a súlypontja, amit tolásnál és lépéstempónál érzünk, aztán ha begyorsítunk, rátapad az útra. De ha száguldunk, akkor egyszer meg is kell állni! Erről a már említett ABS biztonsággal gondoskodik a két első féktárcsánkkal és a pompázatos Brembó féknyergeinkkel kooperálva. Kell is a mozgási energiát felemészteni, főleg ha későn vesszük észre a jól álcázott fekvőrendőröket. Mert azért a csudiszépen megalkotott Suzuki feliratos alsó idomunk a katalizátorunkkal együtt bizony könnyen áldozatul eshet, ha nem vagyunk elég éberek!
|
Suzuki GSX-S 1000 képek!
Összegezve: A GSX-S 1000 Olyan, amit elvárunk vad és agresszív kinézetéből. 145 pacija hatalmas erőt, és kellő nyomatékot biztosít. De a jót hamar megszokjuk, és kezelhető élvezetes motorozással ajándékoz meg, amiben elektronikus rendszerei is segítenek.
Suzuki GSX-S 1000 képek!
Motorkonstrukció
|
Folyadékhűtésű, négyütemű, soros négyhengeres, DOHC-vezérlésű
|
Összlökettérfogat
|
999 cm3
|
Furat x löket
|
73,4 mm x 59 mm
|
Sűrítési arány
|
12,2:1
|
Teljesítmény
|
143 LE (107 kW)/10000 f./perc
|
Forgatónyomaték
|
106 Nm/9500 f./perc
|
ÜZEMANYAG-ELLÁTÓ RENDSZER
|
|
Keverékképzés
|
Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
|
Üzemanyagtartály kapacitása
|
17 liter
|
ELEKTROMOS RENDSZER
|
|
Indítórendszer
|
Elektronikus önindító
|
ERŐÁTVITEL
|
|
Tengelykapcsoló
|
Olajfürdős, többtárcsás
|
Váltófokozatok száma
|
Hatfokozatú
|
Szekunderhajtás
|
Lánchajtás
|
VÁZ
|
|
Váz típusa
|
Alumínium hídváz
|
Méretek (H´Sz´M)
|
2115 x 795 x 1080 mm
|
Tengelytáv
|
1460 mm
|
Villaszög
|
25°
|
Utánfutás
|
100 mm
|
Ülésmagasság
|
810 mm
|
Szabad hasmagasság
|
140 mm
|
Sajáttömeg
|
209 kg
|
FELFÜGGESZTÉS
|
|
Elöl
|
KYB 43 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkóp, állítható húzó- és nyomófokozati csillapítással, illetve rugó-előfeszítéssel
|
Hátul
|
Himbarendszerhez kapcsolódó központi rugóstag, állítható előfeszítéssel és húzófokozati csillapítással
|
KERÉKABRONCS
|
|
Elöl
|
Hatküllős, présöntött, alumínium
|
Hátul
|
Hatküllős, présöntött, alumínium
|
Gumiabroncs mérete elöl
|
120/70 ZR17
|
Gumiabroncs mérete hátul
|
190/50 ZR17
|
FÉKRENDSZER
|
|
Elöl
|
310 mm átmérőjű, úszóágyazású dupla tárcsafék négydugattyús, radiálisan rögzített Brembo féknyereggel
|
Hátul
|
szimpla tárcsafék, egydugattyús Nissin féknyereggel
|
Suzuki GSX-S 1000 képek!
Suzuki GSX-S 1000 képek!
|