Suzuki Burgman 200.
Burgman 200 kicsi és mégis nagy. Ránézésre meg nem mondanánk, hogy mértes teste alatt 200 köbcentis 18 lóerős motorka lapul, ami nem okoz csalódást. 18 lóerejével a CTV automata fokozatnélküli váltójával hihetetlen jól osztja be erejét, 17 Nméternyi nyomatékát, és még két személlyel is csak úgy repíti a „kis” Burgmant.
Suzuki Burgman 200 képek.
130 kilométeres végsebességét is hamar eléri minden erőlködés nélkül, és huzamos ideig is lazán tartja. Persze azért itt már 9500-at pörög a motorja, ami egy balatoni távon nem valószínű, hogy használ az élettartamának. De a 120-at a világ végéig is bírhatja, szélvédője is annyira termetes még a menetszél sem mardossa mellkasunkat. Csak sisakunkra jut némi menetszél, de kapható nagyobb túraszélvédő is, ami aztán tényleg utazási katarzist okoz . Ha már a tartozékoknál vagyunk, navigáció tartó a kormányra, nagy túradobozok tartóval, háttámla az utas kényelmére,a további pakoláshoz a kormányoszlop és az ülés közé alagúttáska, és hideg időben kézmelengető érzés nyújtó fűthető markolatok is rendelhetők. Érezhető, hogy a gyár szerint is a 200-as Burgman már túrázásra is alkalmas. Modern formái, méretes hátsó fertálya lámpáival ránézésre is már a nagyobb kategóriát képviselik. Tesztmotorunk gyöngyház fehér színe szemet gyönyörködtetően csillogott a nyári motoros napsütésben.
Suzuki Burgman 200 képek.
Testes ülése pilótának és utasnak is nagyon kényelmes. Vezetőnek van ferde trepni is, a macsós üléshelyzethez. Széles ülésünk alatt mondani sem kell öblös a csomagtartónk. Két sisak lazán belefér, és még apróságoknak is marad hely. Az esti pakoláshoz kapunk egy kis lámpát is. Persze had kötekedjek kicsit, jobb lett volna a felnyitott ülésbe helyezni, hogy kevésbé árnyékolják a már berámolt csomagok. A kormány alatt is egy nagy zárható rekesz található. Elég mély ahhoz, hogy vizes palackunk, kesztyűnk, maszkunk lazán beleférjen.
Suzuki Burgman 200 képek.
Így a nagy melegben a piros lámpánál könnyedén előkaphatjuk vizünket pár kortyra. Ugyanis ne feledkezzünk el, napi 2 liter folyadékot inni kell, pláne a jó motoros időben. Az első idom tetején is van egy kisebb rekesz, ami nem zárható, de apróságok tárolására alkalmas. Úttartására sem lehet semmi kifogásunk, alacsony súlypontjával, 163 kilós tömegével lazán döntögethető a kanyarokban. Egyenesben a 2055 milliméteres tengelytávjával végsebesség körül is szépen mereven halad. Még az ellenszél is alig tudja ki billenteni.
Suzuki Burgman 200 képek.
Suzuki Burgman 200 összegezve: A Burgman 200 cm3 ellenére már nagy robogónak számít. Méretei, testes ülései, hosszú tengelytávja, nagy trepnijei kényelmes üléspozícióban hosszú távra is komfortos utazást nyújtanak. Úttartása, kanyarvétele, szélvédője nagyobb tempónál ellenszélben is stabilan az útra tapasztják. Ülés alatti méretes csomagtartója városi közlekedésben és túrázásnál is jól pakolhatók.
Köszönjük a Magyar Suzuki ZRT-nek, hogy kipróbálhattuk újdonságát..
Motor típusa Négyütemű, egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC
Furat x Löket 69.0 mm x 53.4 mm
Sebességváltó CVT
Teljesítmény 13.5 kW (18.0 LE) / 8000 rpm
Nyomaték 17.0 Nm / 6000 rpm
Hosszúság 2055 mm
Szélesség 740 mm
Magasság 1355 mm
Tengelytáv 1465 mm
Szabad magasság 130 mm
Első futómű Teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Hátsó futómű Lengővilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Első fék Tárcsa
Hátsó fék Tárcsa
Első gumiabroncs 110/90-13M/C (56P), tömlő nélküli
Hátsó gumiabroncs 130/70-12 (62P), tömlő nélküli
Suzuki Burgman 200 képek.
|