Aprilia Dorsoduro 900
A motorozás az élményről, az örömről is szól a praktikus közlekedés mellett. Minden gépben meg tudjuk lelni örömünket, de mégis vannak olyan mocik, amik a huligános hancúrozásra, egy kerekezésre, farolgatásokra csábítanak. A supermoto kifejezetten ez a kategória. Erre általában a könnyebb kisebb és közepes gépezetek a jól kezelhetők, de most mégis itt egy 900-as Dorsoduro, egy erős harapós 96 lóerős 70 Kw-os vízhűtéses 4 ütemű, 4 szelepes, hosszanti 90 fokos V2 motorral, és ehhez képest csak 186 kilós súllyal.
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Ráadásul a V motor alacsony súlypontjával még ennyit sem érzünk belőle. Pofára is rögtön látszik, tipikus supermoto divatos és modern küllemmel! Térhálós váza fölött a tankra felfutó ülése kényelmes helyet nyújt hosszabb utakon rendes közlekedésnél is, előre csúszva meg a széles kormányába kapaszkodva máris majdnem egy krossz motoron érezhetnénk magunkat. Lábtartói az állva motorozáshoz is jó helyen vannak, tankja is keskeny, jól illeszkedik térdeink szorításába a huligános élménymotorozásnál. Bronz-aranyra eloxált első fordított teleszkópja 160 milliméter, a hátsó is 160 mm, és a radiálisan rögzített első féknyergek nagy sebességnél is garantálják a jó fékerőt. De menjünk az elejére, és indítsuk be. Gyújtáskapcsolót elforgatva az RSV4- től örökölt TFT kijelzőn Aprilia és Dorsoduro 900 felirat köszönt minket. Jól is mutatna, ha körülötte nem gyúlna ki minden „ diszkólámpa” ami sajna kissé giccsessé teszi, de szerencsére hamar kialszanak, és ezért a megjegyzésem aztán rögtön felejtsük is el, mert egyebet nem is tudnék kritizálni. Na jó, a váltója kicsit kemény, de tényleg nincs egyébb hibája a Dorsoduronak.
|
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Hiszen amúgy maga a műszer egység jól mutat, részletes jó kontúros a kijelzője, és a kategóriához képest minden információt megtalálunk rajta. Fordulatszámmérő, fokozatjelző, napi számlálók, és van még egy menüállás, ami megdobogtatja a kütyű kedvelők szívét is. Itt aztán sok mindent tudunk variálni, éjszakai nappali állást, fényerőt, kijelzőt STB. És jöhet az indítás. Furi módon az általánossal ellentétesen a strat-stopp kapcsolója kiengedett állásban üzemképes. De hamar megszokható. Az indító gombot megnyomva valami csodás muzsikával kell életre a Dorsoduro 900-szíve. Mindig bajban vagyok a hangárnyalatok leírásával, de ez a fémes zsongású hörgés, valami eszméletlen jól hangzik! Tekintélyt parancsolóan árad az ülés alatt elvezetett, a hátsó lámpa két oldalán díszelgő kipufogónkból. Tavaly a Shiver 750 tesztelésénél emlékszem a szintén ülés alatti kipufogók kissé melegítettek. Na, most itt a Dorsodurónál ennek a melegítésnek nyoma sincs. Hihetetlen jól vannak szigetelve, 30 fok melegben üzemi hőmérsékletnél körbe tapiztam, no persze nem hozzáérve, a kezemet pár centi közelségben alig éreztem forróságot, menet közben meg egyáltalán semmi. Szóval beindultunk, és élvezzük a hangszimfóniát.
|
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Gázadásra közepes fordulatok környékén aztán még fokozódik a dobhártyánkat simogató motorhang, és a nagyobb fordulatnál újra beindulnak a „diszkó” fények a műszerfalunkon. A Dorsoduró fém szíve kifejezetten harapós. V motorosan nagy már alsóbb fordulatokon is a nyomatéka. Motor karakterisztikája 4 fokozatban állítható, van Sport, Túra, Esős, és a negyedik a kikapcsolós üzemállásunk. Kipörgésgátlója ( ASR ) 3 fokozatú, és természetesen amíg hozzászokunk harapós erejéhez, addig jobban tesszük ha a bekapcsolt állapotában rángatjuk a gázt. Mert ha kikapcsoljuk a kipörgés gátlót ( ASR )rögtön ágaskodni fog. Itt is jobban kezelhető a túra fokozattal, mert Sport állása nagyon vad, még az új elektromos gázadagolás ellenére is. A túra fokozatban remekül kontrolálható az egy keréken ágaskodó Dorsoduro.
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Hátra kiszélesedő ülésünk pompás kényelmet nyújt utasunknak is. 2 személlyel is kényelmesebb a túra fokozatot használni, nem kell állandóan összekoccani sisakjainknak a Sport üzemmód vad gázreakcióinál. Ha megcélozzuk az autópályát, a Dorsoduro ott sem ijedezik. Nagyobb sebességnél egy supermoto magas építéséhez képest kifejezetten jól viselkedik még 170-es tempónál is, a menetszelek meglepően elviselhetők. Lámpaidomja elég kicsinek tűnik, de úgy látszik a szélterelős feladatát mégis jól végzi.
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Összegezve: Szívet dobogtatóan szép kivitelű, nagyon harapós de mégis jól kezelhető valódi élménymotor! Kormány-lábtartó-ülés helyzete jól telitalálat. Előre csúszva markáns fogást biztosít hancúrozós élménymotorozásnál is, és hosszabb távon, autópálya tempónál is kényelmes. Minőségi kidolgozása, radiális féknyerge, fordított bronz – arany első villája mutatós divatos gépezetté teszik.
Köszönet a Piaggio képviseletenek, hogy kipróbálhattuk.
Aprilia Dorsoduro 900 adatai.
Lista ára: 2.899.000-
Motor: 896 köbcentis vízhűtéses 4 ütemű, 4 szelepes, hosszanti 90 fokos V2-es,
Teljesítménye: 96 lóerős 70 Kw / 8750 fordulatnál,
Nyomaték: 9ö nm / 650 fordulatnál,
Váltó 6 sebességes,
Rugó út elöl hátul 160 mm
Elöl fordított 41 mm átmérőjű teleszkópok,
Első fék: 320 milliméteres átmérőjű dupla tárcsafék radiális rögzítésű féknyergekkel,
Önsúly: 186 kg,
Tankja 12 literes,
Üzemanyag fogyasztása nyúzástól függően: 4,5-5,5 liter
Aprilia Dorsoduro 900 képek!
Aprilia Dorsoduro képek!
|