Piaggio MP3.
Piaggio nevében az MP3 nem zene lejátszóra utal, hanem a 3 kerékre. Bizony itt egy kerekünkkel több van, ami egészen különlegessé teszi robogónkat. Nézzük mire is jó, hogy elöl dupla kerekünk van! Hát mondjuk eszméletlen szuperül néz ki, és a csajok is azonnal rá akarnak ülni! Aztán mellékesen ott van még a job kanyarstabilitásunk, és hatalmas a fékerő, kapaszkodni kell, nehogy elszálljunk a szélvédő fölött. Elöl kétszer akkora felületen tapadunk az útra.
Piaggio MP3 500 képek.
De ne ijedjünk meg a két első keréktől, a Piaggioval ugyanúgy tudunk dönteni a kanyarokban, mint a hagyományos kétkerekűekkel, azt leszámítva, hogy bátrabban döntögetünk. Ezt egy igen bonyolult futómű teszi lehetővé! Ha bepillantunk az első idom alá igazi műszaki csodát, egy schaffhausen órát is megszégyenítő precízséggel kidolgozott felfüggesztéseket láthatunk. A két kerék miatt rendesen fel volt adva a mérnököknek a lecke. Hiszen a kanyarokban a bedöntött kerekek más-más ívet követnek, és mégis egyforma nyomással kell az útra nehezedniük a moci súlyával. De remekül megoldották, és kaptunk egy elképesztően kényelmes bónusz lehetőséget is a parkolásnál. Nincs szükségünk oldaltámaszra, sem közép állványra. Egy elektromos rögzítő mechanizmus az éppen akkori helyzetben rögzíti a kerekeket, és így a moci gyönyörűen meg tud állni, akár lejtőre, emelkedőre merőlegesen is, vagy egyenletlen talajon is. Középállványunk is van, ha az aksi lemerül, jól jöhet. Természetesen van egy kézifékünk is, hogy azért egyik irányba se guruljunk el. A rögzítőnk gombnyomásra kapcsol kb. 5 kilométer alatti tempónál. A forgalomban a lábunkat sem kell letenni, ha megszokjuk, és ügyesen tudjuk használni. Persze ha megszoktuk, és ügyesek is vagyunk! Mert bizony rendesen meg tud minket tréfálni, ha óvatlan pillanatban nyomjuk meg a gombot.
Piaggio MP3 500 képek.
Ugyanis mint mondtam, a pillanatnyi helyzetet rögzíti. Tehát ha véletlenül megbillenünk, akkor ferdén akad be a gépezetünk, és ahogy ez egyszer velem is előfordult, ilyenkor bizony bekanyarodunk abba az irányba amerre dől. Szerencsémre éppen nem állt ott autó, de a mögöttem lévőknek szereztem egy vidám pillanatot. És bizony rászedett álló helyzetben is. Mikor a garázsomból kitoltam a kertkapu elé kissé lejtett az út, és begdőlt, minrha kanyarban lenne! A motor ketyegett, és véletlenül adtam egy kis gázfröccsöt! No oszt volt kapkodás, a rögzítő kioldott, és hiába kaptam utána, csak az eldőlés lendületét tudtam csillapítani. Sajnos a karcmentesen adom le a motorokat szüzességemet el is veszítettem.
Piaggio MP3 500 képek.
És mindjárt itt meg is jegyezem, a két első keréknek, és a hozzá tartozó precíziós futóműnek meg van az ára. Mintha súlyzókészletet pakoltak volna az első kerekek köré, kissé nehéz lett. Tologatásnál, eldölésnél alaposan húzza a gravitáció. Gépezetünk teljesítményében is érezni, mert ötszázasként úgy gondoltam kevésbé jól megy, mint egy 650—es, de sajna inkább egy kicsivel jobban megy, mint egy négyszázas. De ez várható is volt, hiszen nem lehet hungarocelből alakítani egy ilyen összetett különleges futóművet! De az élményért megéri! A kanyarokat úgy veszi, mintha sínen futna, és a féktávunk is jelentősen csökken a jól beállított ABS-nek köszönhetően, ami a jobb tapadáshoz igazítva nagyobb terjedelemben feszegeti a blokkolás határait! Egyenes futásával sincs semmi gond, bármelyik túrarobogóval felveszi a versenyt. A kényelme a hatalmas ülésnek köszönhetően hosszú távon is fantasztikus, az utasnak is, amit a Szurikáta is élvezett nagyon a fotózáskor.. Persze a termetes ülések alatt termetes öblös a csomagtartónk is. Bő 2 sisaknyi hellyel. A kormányoszlopról a műszerfal elé került egy kis tároló, ami a vizes palackomhoz kicsinek bizonyult.
Összegezve: A Piaggio MP3 500 új fejezetet nyitott a robogózás történetében. Két első kerekével fantasztikus kanyartechnikát tudunk belőle kipréselni. Kényelmével, nagy csomagterével jól beválik túrákra is. Rögzítési újdonságával egy élvezetes játék lett a parkolás, de meg kell szokni.
Piaggio MP3 500 képek.
Piaggio MP3 500 adatok.
Önsúlya: 266 kg.
· Teljesítmény:40 LE
Motor:egyhengeres, 4 ütemű vízhűtéses
· Lökettérfogat:493 cc
· Furat x löket:94 mm x 71 mm
· Első fék:kettő 258 mm átmérőjű tárcsafék
· Hátsó fék:240 mm átmérőjű tárcsafék
· Első kerék:alumínium ötvözet 13
· Hátsó kerék:alumínium ötvözet 13
· Extrák- Állítható "Style" szélvédő
- PMP (Piaggio Multimedia Platform)
- Multimédia támogatás
Piaggio MP3 500 képek.
|