BMW R1250R, a varázslat!
Barátom mondta, ez a nekem való motor, visszaveszi az indexet az egyenesben. Hiába, senki sem tökéletes, de ez csak egy kis gyöngyszem a BMW R1250R kis csodáiból. Mikor eltekeregsz egy motorral egy nap 400 kilométert, és nem fáj a hátsód, nem fáj a derekad, a csuklód, a nyakad, úgy érzed még simán beleférne ugyanennyi, na az egy jó motor. Legtöbbször ezt az érzést a túra motorok, endurók hozzák, a nikedek, roadsterek ritkán. No deeeeee....! Itt a BMW R 1250 R, az említett fantasztikus érzéssel, és dinamikus erőtől duzzadó teljesítménnyel. Bömösék átdolgozták a karakteres boxerjukat, + 50 köbcentit rácsaptak a 2 hengeres boxerjukra, és alkottak még hozzá egy BMW ShiftCam változó szelepvezérlést. Érződik is, mind a két menetüzemmódban, minden fordulaton erőteljes nyomatékos teljesítményt ad le a kéthengeres vízhűtéses, brutál 143 NM nyomatékkal már 6200-as fordulatnál, 100 Kw / 136 lóerő teljesítménnyel. Mondani sem kell, eszméletlen dinamikus. 130 -as autópálya tempónál kis előzéshez odarántjuk a gázt, és bődületes erővel rakétaként lő ki még hatos fokozatban is. Csak győzzünk kapaszkodni. De ha rá nézünk is a dinamika ami elsőként tekintetünket felpiszkálja. Alapjában véve semmi extra, talán első látásra egy hagyományos Bömös roadster kinézet. És valahogy mégis, a vonalai, a minőségi kidolgozása, az idomai, tekintélyes hengerei két oldalt olyan összképet alkot, hogy bele lehet szeretni! No bevallom őszintén meg is történt a szerelem! - :) Persze a dizájnt lehet még fokozni a gyári karbon és aranystandart kiegészítőkkel. Mint írtam fent, a 18 literes tankkal, 4,5 fogyasztással 400 kilométert egy huzamban letekertünk, és semmi kényelmetlenség, semmi zsibbadás, semmi sajgás az üllepemnél. Köszönhető a vezetőt és utast is kényeztető zselés üléseknek, a lábtartó kormány ülés pozíció jó ergonómiájának, és meglepő módon csupasz motorhoz képest elég jó szélterelésnek. Még nagyobb tempónál is. Jól tudják ezt a Bajorok, ezért is kínálnak hozzá túra felszerelést, dobozokat, csomagtartót is. Na és azok a dallamok, brummogások amik a kipufogóból áradnak! Aki szereti ezt a durmolós boxerhangot, az nem fog csalódni. Dobhártyánknak is szerelem minden gázmozdulat. Persze a túra kényelemhez hozzá tartozik egy szuper futómű is. Ahogy ez lenni szokott, hátul paralewer egykarú lengővilla, kardánhajtás, Elöl első látásra szokásos fordított telónak tűnik, de ott bújik fentebb a csoda, a fantasztikusan stabil első lengővilla. Elektronika szabályozza a rugózást, ami fékezéskor nem hagyja összecsuklani az elejét. Ha a dupla radiális Brembó fékek, igazán beharapnak, akkor is egyenes jól kormányozható marad. De tartogat még meglepit az R1250R! Valami csodaként elrejtették 240 kilós önsúlyát! A teherhordó motorblokk, alumínium lengőkar, stb. jó mélyre helyezték a súlypontot, mert szinte semmit nem érezni belőle. Könnyűnek tűnik, mint egy középkategóriás 650-es! Ettől aztán laza, hakuna matata élménymotorozás van városban, országúton, manőverezésnél, kis fordulókban is! Ful LED automata lámpák, és míves kidolgozás a csavarokon, rögzítőkön is. Tableteket is megszégyenítő színes műszerfallal, rajta sok állítási lehetőséggel és minden létező infóval. A Bayorok előrelátók, és gondoltak az alacsonyabb motorosokra is, így az ülésmagasság 760mm -től 840 mm -ig rendelhető. Szóval, összegezve az R1250R elbűvölt, ENNYI!!!! ( köszönet az áporkai szivattyújavítónak a hangulatos üzemi háttér fotózásához! )